|
|
|
Patrick
Eitje
| ik kocht gisteren een wandel harnas voor onze Homer. |
|
|
Het is mijn bedoeling om hem vanaf de lente mee naar buiten te nemen, maar als ik hem niet kan vast houden dan zie ik het niet zitten om zulk een risico te nemen. En mijn vogel op zo een stomme manier te verliezen.
Zijn vleugels zijn zowel op de Europese als op de Amerikaanse manier geknipt maar toch vliegt onze homie nog als de beste
Daarom heb ik gisteren een harnas gekocht. maar toen ik het aandeed werd onze homie bijna gek.
Uit angst dat hij stress zou krijgen heb ik het maar vlug uitgedaan, na vijf minuten in het harnas te hebben gezeten was hij al volledig bezweet.
Dinsdag probeer ik dit harnas in te ruilen voor een voet ketting. Hopelijk is dit minder dramatisch voor hem/haar.
Aja ook nog onze homer is 23 weken oud. Hij is 100% hand tam, wij hebben hem van zijn 4 weken. Alles kan ik met da beest doen, zelf op rug blijft hij liggen. Hij begint ook zeer goed te praten (soort van baby taal met hier en daar een verstaanbaar woord) zijn naam en enkel kleine woordjes komen er al perfect uit.
Wie heeft ook ervaring met zulk een wandel harnas of een voet ketting?
Groeten Patrick |
Zondag 16 April 2006 5:48 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoi Patrick,
heb je een foto van de vleugels van Homer? Want hij kan heus wel zo gewiekt worden dat ie niet meer vliegt hoor. Volgens mij zou je een zeldzaam vogeltje hebben als dat helemaal niet gaat?
Over dat tuigje..ben je direct met hem naar buiten gegaan? Dat is nml relaxter omdat er dan afleiding is. In huis wil mijn vasa papegaai Vlinder ook geen tuigje aan, maar buiten is het goed. Een pootketting is hier bij wet verboden Als ze namelijk toch wegvliegen kunnen ze heel raar voorover vallen, of hun poot beschadigen
Ik hoop eigenlijk dat je fotos hebt...en we je kunnen helpen te zorgen dat Homer goed gewiekt ,veilig mee naar buiten kan. Soms moeten er bv wat meer veren geknipt, maar dat kan ik zo niet zeggen.  |
Zondag 16 April 2006 6:01 pm |
|
|
Patrick
Eitje
Morgen maak ik een foto van wat nog overblijft van zijn vleugels,
Ik heb hem het harnasje aan gedaan in huis, we zijn niet buiten geraakt vanzodra hij het harnas aanhad werd onze homie een beetje veel wild
het is (was) onze bedoeling om Homer in de lente en zomer dagelijks eens mee te nemen naar buiten.
mvg Patrick. |
Dinsdag 18 April 2006 2:13 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ben benieuwd naar de foto en hoe de vleugels eruit zien
Wie weet komen we er met zn allen uit hoe jullie straks wel lekker naar buiten kunnen.  |
Dinsdag 18 April 2006 8:35 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:14 am
|
|
|
|
|
|