|
|
|
Mita
Eitje
| Is Dit paargedrag? |
|
|
Halo,
Allereerst wil ik zeggen dat ik het leuk vind om op dit forum te zijn.
Ik ben nog helemaal nieuw in Grijze Roodstaart land. Mijn grijsje heb ik 6 weken geleden mee naar huis mogen nemen. Hij/Zij was toen bijna 12 weken.
Ik heb een vraagje.
Mita, mijn grijsje, vertoont gedrag dat erg op paargedrag lijkt.
Zo heeft ze soms dat ze opgewonden begint te hijgen waarbij ze haar vleugels wat laat afzakken. Ook heeft ze al 2 keer geprobeerd wat voedsel op te geven. De eerste keer wist ik niet wat er gebeurde en kwam er daadwerkelijk een stukje zaad uit haar bekkie. De 2de keer herkende ik het en negeerde ik het fenomeen na eerst ferm "Nee"gezegd te hebben.
Is dit inderdaad al paargedrag? En zo ja is ze daar niet wat jong voor (4,5 mnd)?
Ze is zowieso erg enthousiast naar mij toe, vooral 's morgens als ik net ben opgestaan. Zodra ik de kooi open zet en ze ziet me naar de keuken lopen om ontbijt klaar te maken dan vliegt ze op mijn schouder en begint dan een heel arsenaal geluidjes te maken (ook hijgen) en begint dan over enthousiast met haar snavel tegen me aan te slaan (kussjes denk ik) en koppies te geven. |
Maandag 22 Augustus 2011 3:31 pm |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
|
|
|
hallo Mita,
ik vermoed dat hij/zij gewoon bezig is met z`n ontwikkeling als grijze roodstaart. Heb dit gedrag ook ooit gezien bij jonge grijze roodstaarten onder elkaar. Voer opgeven enz. Soort van oefenen, dit zich eigen maken.
Wanneer ik handopfok aga`s te verzorgen heb zie ik dat opgeven aan elkaar ook wel eens gebeuren.