|
|
|
jeannette
Fladderaar
|
|
|
je gaat nu heel goed zien dat Japie weer mooier in zijn veren komt te zitten!! hij glimt mooi, en drs.Hooimeijer had 'm ook wat gekortwiekt bij ons bezoek ruim 2 weken terug, maar nu zie je al duidelijk weer dat de pennen lang worden...zou 'm eigenlijk alweer wat moeten bijknippen!!
maar eigenlijk wilde ik dat drs.hooimeijer voor laten doen bij ons volgende bezoek (14 nov.)....want ik weet niet goed hoe of ik dat moet doen
waren het niet alleen 6 pennen aan weerskanten? maar dan weet ik ook niet hoe kort ik ze af moet knippen....zal ik toch maar wachten totdat we weer naar Meppel gaan??? of zou hij dan al kunnen vliegen??
de laatste keer dat hij gekortwiekt was duurde 't echt maanden voordat je de nieuwe pennen weer kon zien! ging ook erg ruw en kort...te kort volgens Hooi!
maar ik ben wel heel blij dat Japie zo zichtbaar gezonder wordt!!
niet alleen zijn veren, maar hij staat ook stukken hoger op zijn pootjes, en je kunt ook zien dat hij geen pijn meer heeft van zijn Rachitis...want hij is druk aan het klimmen en loopt nu met grote zekere passen!!!
wat een verschil in zo'n korte tijd
hij gaat nog wel iedere dag mee naar stal om mij aan het uitmesten te zien...en dan een korte wandeling door de tuin...wil 'm niet te lang buiten laten...want 't weer is niet meer zo mooi! dan ben ik bang dat hij een koudje vat
morgen gaat hij dus weer mee naar de praktijk....kijken of hij nu wat spraakzamer wordt....'t is nu dan de derde keer dat hij meegaat! ben benieuwd!!!
tot gauw allemaal
groetjes
japie en jeannette |
Donderdag 20 Oktober 2005 1:33 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Yeahhhh Wat gaat het toch goed bij jullie !
Hahaaa Japie vat geen koudje hoor Maar eerlijk gezegd ben ik zelf ook niet zo lang buiten, de vogels vinden t te kort ,maar ik vind het maar koud
Ik denk dat je wel zelf kunt knippen hoor. Als je zn vleugel uitvouwt knip je mooi de veren bij tot ze weer gelijk zijn met de andere geknipte veren. Zo doe ik het tenminste wel...en dat an ook, omdat ik ook niet te kort wiek Ik denk dat het nu zo snel lijkt te gaan omdat die veren nog aan het groeien waren. Echt hoor Jeannette, het zal je heel erg meevallen om het zelf te doen
Secces maar weer hoor, ook met je studie  |
Donderdag 20 Oktober 2005 1:54 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
succes natuuurlijk  |
Donderdag 20 Oktober 2005 1:54 pm |
|
|
|
|
jeannette
Fladderaar
|
|
|
dank je Tommy!! ik ben niet bang voor 't knippen zelf....maar om japie in een handdoek te doen!
ben wel al bezig als hij op mijn onderarm zit om dan zijn vleugels te spreiden...dan went hij daaralvast aan!....maar ik kan ze nog niet lang genoeg opengevouwen houden om goed te kijken welke ik nu precies moet knippen!!!
ik kijk 't op deze manier nog wel een weekje aan...en als ze dan toch te lang lijken naar mijn zin, ga ik 't wel proberen
misschien is het straks nieteens nodig om hem in een handdoek te doen, kan het ook zo...zal hem dan wel wat te slopen geven...anders sloopt hij mij natuurlijk
doe jij jou vogels wel altijd in een doek met wieken???
of laat jij ze los op je arm/tafel zitten tijdens 't knippen?
en zou jij eens het aantal veren (per kant) voor mij willen tellen die geknipt moeten worden??? want ik had gehoord dat je er "maar" 6 hoeft te knippen??!!
maar ik ben er ook erg trots op dat alles zo goed gaat hoor
ben me nu al aan het verheugen op 't feit dat ik van 't voorjaar japie ga laten wennen aan een mandje op 't stuur van mijn fiets (daar maak ik dan een stokje in waarop hij kan zitten...en als hij mocht vallen, dan valt hij in 't mandje, en niet meteen op de grond!), dan ga ik eerst in de tuin wandelen...en dan uitbreiden naar fietsen....WIE HAD DAT NOU OOIT VERWACHT!!!! ach laat ik maar eerlijk zijn....jij had dat al voorspeld Tommy
gelukkig praat/fluit/lacht hij ook weer meer, roept nu zelfs sinds 1 week ook mijn kat!!! geweldig hoor hoe snel die vogels toch leren!!!
maar goed, ik ga weer aan het werk....tot gauw! |
Donderdag 20 Oktober 2005 4:01 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
quote:
Originally posted by jeannette
doe jij jou vogels wel altijd in een doek met wieken???
of laat jij ze los op je arm/tafel zitten tijdens 't knippen?
en zou jij eens het aantal veren (per kant) voor mij willen tellen die geknipt moeten worden??? want ik had gehoord dat je er "maar" 6 hoeft te knippen??!!
Ik deed ze eerst wel in een handdoek hoor, maar nu gaat het zo ook heel goed. Ik vond t eerst ook best lastig om Tommy vast te houden en dan ook nog te knippen Maar met wat (uhm veel) gebrom van zijn kant en nog meer gezweet van mijn kant lukte het wel. Ik knip trouwens 7 of 8 veren...weet ik eigenlijk niet eens precies. Ik zal s tellen
quote:
maar ik ben er ook erg trots op dat alles zo goed gaat hoor
ben me nu al aan het verheugen op 't feit dat ik van 't voorjaar japie ga laten wennen aan een mandje op 't stuur van mijn fiets (daar maak ik dan een stokje in waarop hij kan zitten...en als hij mocht vallen, dan valt hij in 't mandje, en niet meteen op de grond!), dan ga ik eerst in de tuin wandelen...en dan uitbreiden naar fietsen....WIE HAD DAT NOU OOIT VERWACHT!!!! ach laat ik maar eerlijk zijn....jij had dat al voorspeld Tommy
Hahaaa, ik had t misschien verwacht, maar jij doet het ...en hoe! Goed idee van dat mandje, ik wilde dat eerst ook, maar was bang dat Tommy van de stok uit t mandje OP de rand van t mandje zou gaan zitten Hij klimt altijd omhoog als dat kan. Heb jij een oplossing bedacht voor dat probleem? Of doet Japie dat niet denk je?[/quote] |
Donderdag 20 Oktober 2005 10:19 pm |
|
|
jeannette
Fladderaar
|
|
|
daar heb ik nog niet over nagedacht Tommy...meestal blijft Japie wel ergens braaf opzitten als ik hem ergens opzet (gisteren bijvoorbeeld ook op de stang die aan mijn paardenbox bevestigd zit om dekens aan op te hangen....)
maar zou 't wat geven als hij ipv op de stok, op 't mandje gaat zitten....o ja, als hij dan valt dan valt hij er nog naast natuurlijk lekker slim van mij!
maar gelukkig kan ik daar nog heeeeeel lang over tobben, want ik wil hier pas van 't voorjaar mee beginnen, dan is het weer mooier, en kan ik iedere dag oefenen totdat het helemaal goed gaat!!
ik vindt 't toch geweldig dit forum...je kunt zoveel van elkaar leren, en ervaringen uitwisselen....en 't geeft mij vaak goede moed om verder te gaan
japie en ik zitten weer op de praktijk....en vanmorgen heeft hij voor 't eerst hier wat zitten praten en fluiten!!! hij begint zich dus wat meer thuis te voelen!! kan bijna niet wachten totdat hij straks de klanten gedag gaat zeggen!!!
het wordt dus al een echte "praktijkvogel"
en ik hoor graag van je hoeveel veren jij knipt Tommy...dan zal ik de komende week eens proberen of ik ze bij japie kan bekijken...gewoon een paar keer per dag zijn vleugels uitvouwen totdat hij 't normaal vindt...en dan maar stap voor stap verder zien...en ik twijfel er niet aan dat ik dan straks zelf knip hoor...zwetend of niet
goed, "wij" gaan weer aan het werk...tot later! |
Vrijdag 21 Oktober 2005 10:30 am |
|
|
|
|
jeannette
Fladderaar
zoooooo de werkdag zit er weer bijna op!
vandaag was Japie voor de 3e keer mee naar de praktijk...en hij heeft vandaag aardig zitten fluiten/praten/lachen!!!!
niet tijdens 't spreekuur ofzo, wel toen japie nog in de spreekkamer stond en ik uit zicht was...hij was op een moment zo leuk bezig, dat de dierenarts (die na 't spreekuur zijn huis weer ingegaan was) kwam kijken in de praktijk hij vindt 'm nu helemaal geweldig!!!
dus japie begint aardig te wennen om 1x per week op de praktijk te zijn! erg leuk hoor
we gaan zo lekker naar huis...japie zal de hele avond wel zitten slapen, want hij is aardig druk geweest...en dan gaat hij zondag weer mee naar Amsterdam...op de koffie bij mijn moeder!
hij heeft in de afgelopen 3 weken mee meegemaakt als in 't jaar daarvoor!
maar ja dat krijg je natuurlijk als je een "moderne papegaai" bent
prettig weekend iedereen, en tot volgende week!
groetjes
japie en jeannette |
Vrijdag 21 Oktober 2005 4:14 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ha ha ha geweldig dat 'ie het zo leuk vindt, lekker mee!
En, lekker moe wordt 'ie er ook van.. Goed voor 'm..
Ben benieuwd hoe het morgen gaat!  |
Zaterdag 22 Oktober 2005 8:43 pm |
|
|
jeannette
Fladderaar
|
|
|
nou hier ben ik (eindelijk) weer een keer....heb allemaal vervelende dingen meegemaakt, dus had jammer genoeg geen tijd om op 't forum te komen!
mijn moeder is 2 weken geleden overvallen en zit nu thuis met een gebroken heup!!!
mijn man is afgelopen weekend met de ambulance naar 't ziekenhuis afgevoerd wegens enge klachten....maar die is gelukkig weer thuis, zal wel weken gaan duren voordat hij weer beter is....
en mijn examens staan natuurlijk voor de deur!!!
heb de afgelopen tijd dus als verpleegster opgetreden, mijn dieren en huis verzorgd...en ook nog geprobeerd om te leren!!!!
als ik nu nog slaag voor die 4 examens is het een wonder
was wel begonnen met japie op de aanrecht aan een handdoek te laten wennen...en ik kan zijn vleugels al een beetje uitspreiden!!!
ook heb ik er al een paar keer een schaar bijgehouden en daarmee knipgeluiden gemaakt...kan hij daaraan wennen!
na mijn examens (over 2 weekjes dus) ga ik hier wat intensiever mee aan de gang (een paar keer per dag oefenen....) dan denk ik dat ik hem op korte termijn zelf wel kan kortwieken
maandag 14 nov ga ik dan aan dr.Hooi vragen hoe kort ik ze moet knippen...dan komt 't helemaal goed!
vandaag zitten we weer op de praktijk....kijken wat de dag brengt!
op dit moment is Japie erg druk met het slopen van mijn pen
hij komt nog regelmatig buiten en op stal...ik heb een tafel standaard voor hem laten maken...en binnenkort zal ik er echt mee aan de gang om te proberen wat foto's in een dagboek te plaatsen....maar daar moet ik echt de tijd voor nemen, want daar ben ik niet zo handig in!
dus komt ook weer na de examens krijg 't nog druk dan!
maar goed, ik ben erweer....maar 't is nu gewoon een hele hectische tijd  |
Vrijdag 28 Oktober 2005 9:25 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, Jeanette..
Wat erg dat je moeder is overvallen.. En ook nog een gebroken heup daarvan!
Je zou dat soort mensen.. Bah!
En je man? Is er meer duidelijkheid over de oorzaak van de klachten? Of weten ze het niet? Ik hoop dat het niet iets ernstigs is..
Wel super dat je Japie zijn vleugeltjes al uit kan spreiden.. Iets leuks in een hectische tijd..
Tafelstandaard? Waar heb je die laten maken?
Heel veel succes met de komende examens.. Hoop dat je ze ondanks alle stress toch nog met goed gevolg weet af te leggen! |
Vrijdag 28 Oktober 2005 9:32 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Gatsie Jeannette wat een ellende in 1 keer
Hoe gaat het nu met je moeder? Ik hoop dat ze er niet te veel last van heeft naast haar al zo vervelende gebroken heup Zoiets kan zoveel indruk maken. Wens haar veel sterkte van ons!
En je man...al meer bekend? Hopenlijk toch niets ernstigs he? Ook voor hem heel veel beterschaps wensen hoor!
En voor jou ook Pf wat komt er dan ineens veel op je af. Juist terwijl je met die examens zit. Trek je het allemaal nog een beetje? Ik vind t erg knap dat je je hier doorheen slaat! Super dat je er voor je moeder en man zo bent. Ik hoop heel erg dat die examens goed gaan...je verdient t echt!!!!!
Dat je hier naast ook nog vorderingen ziet bij Japie Wat goed zeg!
Even wat rustiger aan is heus niet erg hoor, Japie en jij redden t wel
Heel veel sterkte met alles Jeannette..en denk ook een beetje aan jezelf hoor  |
Vrijdag 28 Oktober 2005 10:50 am |
|
|
jeannette
Fladderaar
|
|
|
dank jullie beide!!! dat doet me goed....de heup van mijn moeder geneest wel weer...maar of ze er psychisch een klap aan over heeft gehouden ze wordt eind van 't jaar 71 jaar! en ging er nog dagelijks op uit (ze werkte zelfs nog!!!) en ging lekker in haar eentje naar de albert kuyp enzo....maar nu is ze bang om naar buiten te gaan!!! ik hoop echt, dat als ze strak weer beter ter been is, dat ze wel weer haar oude leventje op kan pakken! maar 't is altijd een sterke vrouw geweest (zit in de familie??? ), dus ik hoop dat 't weer goed komt!
mijn man had hyperventilatie, ze dachten aan hartklachten, maar er kwam gelukkig op de ECG niets vervelends uit...daarna dachten ze aan een longembolie maar ook op de longfoto was niets vreemds te zien....toen maar 5 buizen bloed afgenomen en onderzocht...ook geen afwijkingen...hij heeft 1 nacht in het ziekenhuis doorgebracht aan een kastje die zijn hart zou meten, en de volgende dag een inspanningstest moeten doen...weer ECG gemaakt....maar ook na inspanning niets afwijkends te vinden....dus lichamelijk lijkt hij in orde te zijn...
zal 't een burn-out zijn???
als hij zich een beetje druk maakt ofzo, dan gaat hij hyperventileren, en krijgt hij van "die rubber benen" (zijn woorden!)....maandag en dinsdag ging 't echt heel erg slecht, de hele dag op bed, en niet durven lopen...bang voor weer zo'n aanval...maar nu gaat 't wat beter, hij is nog wel helemaal bek af, en durft nieteens meer de post te halen buiten....maar ik heb straks een extra lang weekend voor de boeg (hoef pas woensdag weer naar mijn werk!)dus zal ik extra tijd besteden om met hem naar buiten te gaan!!!
ik ben bang dat dit wel eventjes gaat duren!!
maar goed, nog ruim een week en dan mijn examens....zal blij zijn als die voorbij zijn, dan kan ik wat rust in mijn hoofd krijgen!
maar Japie maakt een heleboel goed hoor! die is altijd vrolijk, leergierig en onwijs slim
misschien sleept hij ( en jullie natuurlijk ) me er een beetje doorheen....
tot gauw weer!!
groetjes
jeannette |
Vrijdag 28 Oktober 2005 1:21 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Jeannette wat een toestand zeg! Veel sterkte en beterschap voor je moeder. Ik hoop dat ze er goed over kan praten en er niet teveel angst aan overhoudt, het is gewoon vreselijk hoe vaak dit gebeurt. De gevolgen emotioneel zijn vaak zo erg en er dan ook nog een gebroken heup aan over houden . Erg goed van je dat jij zo je best doet om haar te helpen. Krijgt ze ook hulp van slachtofferhulp?
En wat een schrik moet dat geweest zijn met je man, het komt allemaal echt tegelijk bij jou. Ik hoop ook net als de anderen hier dat hij er goed door heen komt wat het ook moge zijn. Knap van jou dat je zo door gaat en het kan natuurlijk nu ook even niet anders, zo met die examens voor de deur. Ik wens je heel veel sterkte en succes met alles (en heel leuk om te lezen dat het met Japie zo lekker voorruit gaat nog steeds) en ik hoop echt dat je na de examens eens wat tot rust kunt komen, want dat zal je tegen die tijd echt wel nodig hebben. Nogmaals sterkte en beterschap voor je moeder en je man. |
Vrijdag 28 Oktober 2005 1:30 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Jakkes Jeanette, wat een hoop om je oren zo ineens. Wat eng voor jullie en vooral voor je moeder om zoiets mee te moeten maken. Het zal wel ff duren voor ze díe schrik kwijt is. Slachtofferhulp is helemaal niet zo'n gek idee van Patries want dit soort belevenissen kan erg lang blijven hangen.
Maar de klachten van je man zijn niet minder vervelend, burn-out had je het over? Nog verdere aanwijzingen daarvoor? Op internet het nodige te vinden (mijn lief is er inmiddels weer uit dus hier kan ik over meepraten )
Japie zal je koekje bij de thee wel ff zijn dan momenteel. Toitoi meis,  |
Vrijdag 28 Oktober 2005 1:43 pm |
|
|
jeannette
Fladderaar
ohhh...vergeet ik weer wat te zeggen over die tafelstandaard....een kennis van mij kan lassen, en die heeft van waterleidingen!! een leuk buizenfreempje gemaakt, en daar kan ik dan Japie zijn touw (waar weer rvs in zit) op leggen, waar hij dan weer op kan zitten....is ongeveer 20-25 cm hoog...dan kan hij dus op tafel bij ons zitten...en loopt hij niet constant in de weg en sloopt dan niet constant alles
maar ik zal echt na mijn examens proberen om foto's te plaatsen, dan kunnen jullie de nieuwe standaard zien!!
doei |
Vrijdag 28 Oktober 2005 2:03 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:19 am
|
|
|
|