|
|
|
jeannette
Fladderaar
| Japie versus Hooi deel 2! |
|
|
Hoi allemaal, hier weer een berichtje van Japie en mij!
gisterenochtend redelijk bijtijds richting Meppel vertrokken....vanaf 't moment dat we de afsluitdijk opreden (die ligt overigens maar 5 min. van mijn huis!) begon Japie te praten/lachen/fluiten...en hij is tot en met Meppel niet meer stil geweest hij had 't dus enorm naar zijn zin!! je kunt echt merken dat hij vaak meegaat, want hij raakt er niet meer door van slag!
toen wij in de wachtkamer op onze beurt aan het wachten waren, zat Japie heerlijk ontspannen op een standaard....dr. Hooi liep voorbij, en moest gewoon even stiekem kijken hoe mooi rechtop Japie zat!! om het allemaal netjes volgens de stapjes te doen frummelde hij maar een beetje aan de lamellen die er hingen....maar ik kon echt zien dat hij verbaasd was!
bij binnenkomst eerst gesproken over hoe de afgelopen 6 weken waren verlopen, en de vorderingen die we gemaakt hadden....en we kregen zelfs uitgebreid complimentjes van dr. Hooi
hij vond dat Japie er heel erg goed uitzag, zijn veren waren mooi van kleur geworden, en zelfs de huid op zijn borst werd al een beetje paars (schijnt goed te zijn!), en de nieuwe slagpennen zagen er goed uit!
ook kon hij goed zien dat de vergroeiing van zijn skelletje veeeeel minder was!!! en vooral zijn "kromme O beentjes", waren enorm vooruit gegaan
zelf hadden we dit ook wel gezien....en ook familie leden, en vrienden die Japie na een paar weken zagen, zagen ook duidelijk verschil, maar de mening van dr. Hooimeijer weegt natuurlijk wel effe zwaarder
hij nam Japie voor een onderzoek (en zijn herhalingsprikjes) op de arm, en voelde inderdaad dat hij een stuk sterker was geworden (hebben mijn dagelijkse oefeningen met hem toch wel heel veel invloed gehad!), hij vond Japie nog wel onhandig (noemt hem klunzig ), en hij durft ook niet te zeggen of dat ooit nog wel helemaal goed komt, maar hij was in 't ieder geval stukken sterker geworden, en liet zich ook niet meer van zijn arm af stortten, hield zich in 't ieder geval vast...en daar ben ik al erg blij mee!!!
na 't wegen (Japie was zelfs 2 gram aangekomen!...waarschijnlijk spieren!)
heeft dr. hooi hem gekortwiekt, en mij uitgelegd hoe of ik dat moest doen...dus ik kan aan de gang!
lang verhaal kort....hij was dus enorm tevreden met onze vorderingen, en wij kregen zelfs een compliment hoe of wij nu met Japie omgaan!!!
hij zag echt duidelijk verschil met 6 weken terug....misschien worden we nog eens goede papegaaien ouders
we moeten nu alle pennen die Japie verliest verzamelen (zowel links als rechts) en als we er 8-10 hebben, dan moeten we bellen voor een nieuwe afspraak....dan wil dr. hooi kijken of de nieuwe pennen goed zijn, en of we van zijn voedingsachterstand genezen zijn!
wat wel heel goed nieuws was: hij is van zijn darmbacterie af!!!!!!!
het was dus een geweldig consult....en we gingen trots/opgelucht/blij richting huis!!!
vorige keer was Japie echt uitgeput door het consult, maar door de oefeningen die ik met hem doe is hij in een betere conditie gekomen....en na 5 minuutjes te hebben "uitgeblazen" in de auto, begon japie weer vrolijk te zingen/fluiten/lachen en praten toen we de snelweg opdraaide!!!
en dat heeft hij helemaal tot aan huis volgehouden....de radio hoefde dus niet aan
wat ik trouwens nog helemaal vergeten was jullie te vertellen door alle omstandigheden: JAPIE IS OVER OP DE HARRISONPELLETS!!!!
zo zie je maar...ben je er 2 weken intensief mee bezig (wat niet volgens de stapjes is...ik weet het ), hij wilde het niet eten!
toen naderde mijn examens snel...dus heb ik de pellets maar gemengd met zijn "oude" voer en hem daar iedere ochten een klein beetje van gegeven.....maar ik kon iedere dag de overgebleven pellets weggooien!
maar op een moment dus druk met de examens...en me helemaal niet meer bezig gehouden met die pellets.....na bijna 5 weken (volhoudertje hoor die knul!) begon hij op een avond opeens achter elkaar 10 pellets op te eten!!!
en wat nog eigenaardiger was......de volgende ochtend toen ik hem zijn "mix" had gegeven.....pikte hij de pellets eruit, en liet zijn "oude" voer allemaal liggen!!!!! nu moet hij dus zijn oude voer helemaal niet meer!!! en eet volop pellets!!
hij eet alleen die juvenille (nog) niet, ik moet eerst maar eens proberen om daar goede balletjes van te maken...want dat lukt me nog niet, worden van die vieze plakkerige dingen....kan me voorstellen dat Japie daar zijn snavel niet vuil aan wilt maken!!! maar zogauw ik goede balletjes kan maken, zal ik spelenderwijs proberen om japie die te voeren!!
wel heb ik vandaag al geoefend met hem op schoot nemen, en in een handdoek doen, vleugels uitspreiden, en met de schaar knipgeluiden bij hem te maken.....dus kortwieken gaat me ook wel lukken
zo dat was een heel verhaal!!!
maar dan zijn jullie weer aardig op de hoogte van mijn heldhaftige japie!!!
en ik ga vandeweek 's avonds met mijn man achter de pc zitten om een dagboek samen te stellen....met foto's!!!!
groetjes
japie, en jeannette |
Dinsdag 15 November 2005 7:36 pm |
|
|
joke
Vlieger
|
he wat goed zeg jullie gaan echt super vooruit, mijn complimenten hoor  |
Dinsdag 15 November 2005 9:27 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
~~
GEWELDIG!!! JAPIE EN OUDERS
~~
Dit is zoooo mooi om te lezen Ik krijg er gewoon kippevel van , maar eigenlijk had ik ook niet anders verwacht. En jeannette..jullie worden geen goede gaaien ouders...jullie ZIJN super geweldige gaaien ouders  |
Dinsdag 15 November 2005 10:22 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Zoals Tommy al zei:
Geweldig Jeannette + man en Japie!!!! Wij zijn gaaietrots op jullie!!!
Wàt een enorme vooruitgang hebben jullie geboekt Jeannette! Da's heel hard werken geweest! (even tussendoor gedaan tuurlijk...) en dan nog de 'opvang' van je moeder, je man die met een véél te zwaar beladen 'vork' rondloopt én je examens..... pffffff mens, krijg het er helemaal warm van.... van blijdschap dan hè, voor jullie!!
Natuurlijk zijn de complimentjes van Hooi een dikke opsteker en een stimulans..... maar díe hebben jullie helemaal niet nodig! Zoals jij het hebt aangepakt ..... petje,steek, badmuts, kroon, hoed én chapeau af!!!!!!!!!!!!!!!
Japie tussendoor óók nog even over op pellets.... tuurlijk
Dikke, dikke pluim!
|
Woensdag 16 November 2005 12:33 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Japie versus Hooi deel 2! |
|
|
Ohhh wat een geweldig enthousiast verhaal! Super is het he, om te horen dat je vogeltje zo vooruit gaat?
Zou het komen dat zijn pootjes beter zijn door de opbouw van zijn spieren of omdat hij verder gewoon lekkerder in zijn vel zit?
Gefeliciteerd trouwens met de gelukte 'pelletswitch'..
Over de juvenile: Kan je iets meer poeder toevoegen? Dan wordt de juvenile wat minder plakkerig?  |
Woensdag 16 November 2005 10:45 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
wat een heerlijk verhaal om te lezen zeg.
Fijn om te zien dat het zo goed gaat. |
Woensdag 16 November 2005 2:05 pm |
|
|
|
|
Mees
Beginnende vlieger
Goeie gaaienouders wórden?????
Dat zijn jullie toch allang zeg! Wat een succesverhaal van Japie en wat een bofkont is-ie dat hij bij jullie terecht is gekomen.
Hoe staat het met de examens? |
Woensdag 16 November 2005 2:32 pm |
|
|
jeannette
Fladderaar
|
|
|
nou zeg bedankt voor alle hardstikke leuke reacties....ik krijg 't er helemaal warm van fijn om te weten dat jullie zo met mijn meegeleefd hebben....dat maakt 't echt allemaal een stuk minder zwaar
zelf ben ik de afgelopen tijd zo aan het hollen geweest dat ik inderdaad vanalles "er effe tussendoor" gedaan heb...heb zelf niet 't idee dat ik zo bezig was, maar als ik 't nu teruglees van jullie...pfff dan heb ik 't aardig druk gehad!
maar goed, te gekke reacties van jullie...ben ik onwijs blij mee!
vooral om te horen dat we al goede gaaienouders zijn
bedankt voor de tip over de juvenille fluffy...ga ik proberen, misschien krijg ik dan minder kleefballetjes....want ik moet toch ergens zijn olie en avyzime in doen...over de pellets is niet zo'n goed plan!
en over zijn pootjes, ik denk dat het een combinatie is van spierkracht, de pijn was minder door de injecties (waardoor hij zijn pootjes meer is gaan gebruiken, waardoor ze weer sterker werden...) waardoor hij inderdaad lekkerder in zijn vel is komen te zitten....dan zit je algauw weer in een opwaardse spiraal, en gaat alles beter
zelf denk ik dat als we dit resultaat hebben gehaald in 6 weekjes...hoe zou hij dan over bijvoorbeeld 6 maanden zijn??? en dan weet ik ook dat in het begin het herstel snel gaat, en wat minder snel straks...maar ik zal zijn oefeningen blijven doen....dus denk ik dat er vooruitgang in blijft zitten...dus of Japie zo'n kluns (hooi zijn woorden!) blijft....ik vraag 't me af!!!
ook is hij stukken minder kortademig geworden...voorheen als ik 'm op mijn hand had en japie een beetje ging fladderen...was hij compleet buiten adem en zat te hijgen....maar nu is dat al stukken minder, van even fladderen raakt hij helemaal niet meer buiten adem...dat is dus ook stukken vooruit gegaan...komt ook wel doordat hij nu zeker minimaal 5x per week buiten komt....
sinds Japie trouwens over is op de harrison pellets krijgt hij nu nog meer energie!!! nu valt 't pas op wat rustig hij tot voor een tijdje geleden was...hij is nu constant aan het klimmen/spelen...en praat/lacht/fluit de oren van ons hoofd....echt geweldig om zo'n vrolijke jongen in huis te hebben....
vrijdag gaat hij dus weer mee naar de praktijk, daar is hij ook 2 weken niet geweest, ze zullen ook niet weten wat hun overkomt...hij is een stuk drukker, en raakt niet zogauw meer van slag....ben erg benieuwd hoe of dat gaat!!!
en natuurlijk houd ik jullie allemaal op de hoogte!!
nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties, en ik ga binnenkort aan de gang met mijn dagboek, dan kunnen jullie eindelijk zien hoe of japie eruit ziet!!!
tot gauw
groetjes
jeannette |
Woensdag 16 November 2005 2:37 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Een eremedaille voor Japie's supergaaienouders !!
ik kan niet anders meer doen dan me bij alle reacties aansluiten en dolblij zijn met jullie succesverhaal, echt een opsteker voor alle twijfelende gaaienpapa's en mama's dat het echt kan met veel inzet en moed en liefde. Geweldig om te lezen en ik kan niet wachten op die foto's |
Woensdag 16 November 2005 3:59 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Dit is een flinke schijnwerper in donkere tijden hè Jeanette?
Súper van jullie hoor, wat jullie bereikt hebben met Japie. Wij waren vást minder verbaasd dan Hooi over de geboekte vooruitgang want wij hebben alles meebeleefd via de site
Maar jullie mogen zéker niet meer aan jullie ouderschap twijfelen lijkt me! |
Woensdag 16 November 2005 8:43 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ben benieuwd hoe de balletjes gaan lukken hoor. Weet je wat ik ook wel eens doe? Juvenile (Dunner dan he!) in een spuitje. Vinden ze zalig! Tenminste, Iago en Flitje. Zazu eet liever juvenile die niet zo plakkerig is op het moment. Dat kan ook nog wel eens veranderen: Hangt van zijn bui af!
Ha ha ha over zes maandjes herken je 'm niet meer terug ha ha ha! Ik ben benieuwd wat je over zes maanden hier zal 'schrijven'. (En als je dezeberichtjes dan terug leest)
Wat grappig trouwens dat je zoveel verschil merkt met de pellets. Is dat echt sinds dat hij over is? Of was het al eerder begonnen?
Ben verschrikkelijk benieuwd naar je dagboek..  |
Donderdag 17 November 2005 4:07 pm |
|
|
|
|
jeannette
Fladderaar
|
|
|
ik heb al een paar keer geprobeerd om die juvenile in papvorm te geven...van een theelepeltje dan wel (zo voerde ik Japie ook altijd zijn pap toen hij nog klein was....) maar hij wilde 't niet hebben...ga 't van 't weekend nogmaals proberen, en anders aan de gang om goede stevige (niet plakkerige!) balletjes te maken....wie weet...gaat hij 't eten...
de vorderingen begonnen eigenlijk direct nadat ik het eerste consult bij dr. Hooi had gehad...komt denk ik mede door de avyzime en die palmnootolie...maar sinds hij die pellets eet is hij wel heel erg actief geworden hoor dus ik denk dat 't alles bij elkaar is (voer/olie/avyzime en injecties), maar nu hij zoveel pellets eet (ik hoorde trouwens van dr.hooi dat ik niet teveel kan voeren...en moet hem maar laten eten wat hij wilt.....begin zijn ochtendmaal met 20 (!!) pellets, dan 's middags fruit/boontjes of iets dergelijks, en dan 's avonds nogeens 20 pellets!...hij eet me de oren van 't hoofd!!!!! maar goed dat ik die pellets zelf op mijn werk kan bestellen ), zal hij nog wel sneller opknappen...ik houd inderdaad mijn hart vast: wat voor vogel heb ik in huis over een half jaar en dan kijk ik inderdaad verrast terug naar deze berichten
ben er nog niet aan toegekomen om een dagboek te maken (werk vandaag ook weer tot 21.00...dan heb ik nog weinig fut om achter de pc thuis te kruipen..) maar gelukkig staat 't weekend bijna voor de deur, en dan neem ik zeker de tijd om jullie eindelijk foto's van Japie te laten zien hoor  |
Donderdag 17 November 2005 4:24 pm |
|
|
Sander
Beginnende vlieger
Geweldig om zo'n positief bericht te lezen!
Gefeliciteerd en bij deze vind ik jullie "GAAIENOUDERS" van de week!  |
Vrijdag 18 November 2005 11:08 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ben benieuwd of het gaat lukken. En wat als je het in zijn bakje gooit zonder er verder naar om te kijken? Of hem er eerst iets voor laat doen? Dan is het vaak ook interessanter!
Ze schijnen in het begin véél meer van de pellets te eten.. Later wordt dat wel minder hoor. Hij zal je dus niet 'arm' eten..  |
Zondag 20 November 2005 11:21 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:20 am
|
|
|
|
|
|