Jonge grijze roodstaart.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
bolletje
Kuikentje

Jonge grijze roodstaart.  Reageer met quote  

Vorige week had ik hier op het forum geschreven dat ik een jonge blauwe ara zou gaan kopen maar dat is jammer genoeg niet door gegaan.
A.s. woensdag ga ik een jonge grijze roodstaart kopen. Hij moet nog 14 dagen gepapt worden en dan kan hij over gaan op vast voedsel.
Ik vind het doodeng, dat terwijl ik m'n leven lang jonge puppies, kittens, vogels enz. groot gebracht heb, maar dit is heel anders vind ik.
Wat voor 'n pap moet ik hem geven, hoeveel x per dag? moet hij nog onder de warmtelamp? Poeh, ik heb nog zoveel vragen. Zal zo eens gaan kijken wat ik aan informatie kan opzoeken hier op het forum.
Verheug me heel erg op de komst van die kleine uk. Hartje
Bericht Maandag 18 Juli 2011 5:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat leuk dat er een kleintje komt!!! Ik kan je wel aanraden om niet zelf pap te gaan geven als je er geen ervaring mee hebt! Haal je vogel pas op als die zelfstandig eet, dan loop jij en je nieuwe aanwinst geen risico op narigheid!!! Het is overigens een fabeltje dat het zelf geven van pap de band tussen vogel en baas versterkt, dus ook daar hoef je niet bang voor te zijn!
Bericht Maandag 18 Juli 2011 6:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
bolletje
Kuikentje

Reageer met quote  

Goeie avond Laura,

Oei ik heb hem al besteld en woensdag kunnen we hem gaan halen, dus dat wordt een beetje moeilijk om dit nu weer terug te draaien. Ik kan kijken of de vogelhandelaar hem 14 dagen wil voeren. Hij is dan 9 weken oud. Is hij dan oud genoeg om op vast voedsel over te gaan?
Bericht Maandag 18 Juli 2011 6:07 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja....elke gaai is weer verschillend, dus de een zal met 13/14 weken zelfstandig zijn, de ander pas met 15/16 weken! Een beetje kweker zal trouwens geen vogel meegeven die niet zelfstandig is aan iemand die geen ervaring heeft met handvoeden.....beetje raar..... Denken
Waar komt de vogel vandaan?
Bericht Maandag 18 Juli 2011 6:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
bolletje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik weet niet waar hij vandaan komt Laura maar het is wel een vogelhandelaar die goed is. Ik ben er ook binnen geweest en alles ziet er toppie uit.
Ik werk al 10 jaar bij de dierenambulance en heb dus wel wat ervaring met jonge vogels.
Ook weet ik dat ik wel terecht kan bij deze man. Het is een vriend van een hele goede vriend van mij. Dus ik denk dat, als het helemaal niet lukt dat ik hem dan wel terug mag brengen.
Ik zal eerst eens even kijken of hij hem nog wil gaan pappen voor een paar weken. Tja het liefst heb ik het kleintje thuis maar we moeten even kijken.
Bericht Maandag 18 Juli 2011 6:29 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het aantal winkels dat vogels verkoopt en tevens test op ziektes is dunbezaaid. Is je nieuwe aanwinst straks getest? Dat zegt mij meer dan hoe de winkel eruit ziet. Als de eigenaar m wil houden tot de vogel zelfstandig is zou ik daar zeker voor kiezen. Als het fout gaat kun je je vogel verliezen. Wat zijn nou twee weekjes op een heel vogelleven?
Dit is overigens geen pestverhaal hoor, zie het gewoon als raad...doe ermee wat je wilt!
Bericht Maandag 18 Juli 2011 6:58 pm
bolletje
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik zal het gaan vragen Laura. Als hij het wil doen zal ik daar voor kiezen. En zeker vragen of hij getest is op ziekten.
Dank je voor je advies, zal hem proberen op te gaan volgen. Veertje
Bericht Dinsdag 19 Juli 2011 7:31 am
bolletje
Kuikentje

Reageer met quote  

Mijn kanjer is binnen, vanmiddag heb ik hem of haar gehaald. Hij is 7 weken nu en moet drie maal daags gepapt worden.
Laura, er was geen mogelijkheid om hem daar te laten om het groot brengen tot hij zelfstandig zou eten. Dat deden ze niet meer. Wel jammer maar men heeft het me voor gedaan en ik denk dat dat niet zo moeilijk is. Alleen de hoeveelheid. Ik moet opletten dat ik niet teveel geef, daar ben ik heel gauw geneigd toe.
Het kropje moet gevuld, maar nog wel zacht aanvoelen.
De naam van het voer is Kaytee Exact. Zijn jullie daar mee bekend?
Verder heb ik hem nu lekker op een kruik liggen en vanavond gaat de verwarming hoog zodat hij het niet koud krijgt.
Morgen eens kijken of ik hem op een warmtekussen kan leggen. Das nog beter denk ik. Vogeltjes
Bericht Woensdag 20 Juli 2011 6:33 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

iig heel veel succes! Is je beessie nog getest? Zo nee, dan zou ik m iig spoedig bij een vogelarts laten testen!
Over de kwaliteit van kaytee zijn de meningen verdeeld, maar overgaan op andere voeding wordt meestal niet zo gewaardeerd door de vogel... Wink
Als hij in de pluis zit, krijgen ze het niet snel koud hoor, belangrijker is dat ze stevig zitten ivm de poten, dus in een 'nest'
Voer mag niet teveel, moet op de juiste temp. en dikte zijn en alles moet zeer goed schoon zijn. Pas weer voeren als de krop helemaal leeg is. Haal gemorste pap meteen weg, ivm aankoeken en schimmels
Bericht Zaterdag 23 Juli 2011 8:16 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:20 am
  Berichten van afgelopen: