Jonge grijze wil niet in de kooi..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
lientje
Kuikentje

Jonge grijze wil niet in de kooi..  Reageer met quote  

Hallo allemaal, we zijn in het gelukkige bezit van een nu 13 weken jonge grijze roodstaart, hij is heel lief en aanhankelijk en begint al te fluiten en kusgeluidjes te maken..
De kooi is echter onbespreekbaar...dan is het graven en roepen geblazen..
meneer ? wil het liefst lekker op schoot, nou ook geen punt...maar eerdaags gaat de houtkachel aan en dan wil ik hem toch wel graag veilig in de kooi wanneer ik niet aanwezig ben...
weet iemand daar een vriendelijke oplossing voor?
Bericht Vrijdag 7 Oktober 2011 12:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
aschra
Net uit het ei

Reageer met quote  

Op laten stappen en in de kooi plaatsen.

Ik vind gewoon als je er niet ben en in de nacht dat een gaai in de kooi hoort te zijn.
Bericht Zaterdag 8 Oktober 2011 7:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je kleintje oet gewoon nog wennen en laat zijn babygedrag zien.
het heeft even nodig.
probeer toch dit geroep te negeren. laat hem niet de hele dag uit de kooi maar een aantal uurtjes per dag zodat hij ook hier aan went.
vogels zijn erg manipulatief en als jij aan hen toegeeft dan winnen zij.
laat hem dus wat uurtjes er uit en dan weer in de kooi. of jij nu wel of niet thuis betn dat maakt geen verschil.
dat roepen en graven gaat vanzelf over.
geef hem leuke speeltjes in de kooi en probeer hem bezig te houden als hij alleen is. verstop zijn voer in propjes papier in de kooi, hang een wc rol in de kooi om te versnipperen, dat leidt hem weer af en voor je het weet heb je er geen last meer van.
Bericht Zondag 9 Oktober 2011 10:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
lientje
Kuikentje

Dank je wel,  Reageer met quote  

Bedankt voor je reactie, ik ga mijn best doen, ik hoop dat hij het snel naar zijn zin zal hebben in zijn kooi.
Bericht Zondag 9 Oktober 2011 11:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:23 am
  Berichten van afgelopen: