Joris

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Buitenlucht doet ze goed Klappen
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 9:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Buitenlucht doet ze zeker goed!

Joris is doodstil als er hier bezoek is. Die zal zijn snaveltje niet open doen om ook maar een fluitje of woordje of geluidje te laten horen!

Ik kwam er wel achter dat de grasmaaier (iemand een eind verderop was gras aan het maaien) een voor hem motiverend geluid was om zijn repertoire te laten horen.

Dat luidruchtige spelen herken ik hier wel. De eerste keren schrok ik me een hoedje. Ik dacht dat er iets met hem aan de hand was zoals hij te keer ging!
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahhaaa, aandacht trekkerij ja dat zo uitbundig spelen. Troost je, ik dacht ook de eerste keer dat hij vreselijk in de knoei zat maar hij had gewoon ruzie met zijn speeltjes.
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 9:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als ze die energie/agressie aan de speeltjes kwijtraken, hoeven ze geen andere /ongewenste manieren zoeken Veertje
Bericht Zaterdag 8 Augustus 2009 9:41 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nee inderdaad. Ik moet zeggen, richting mij heeft hij tot nu toe nog geen enkele keer een actie ondernomen met ook maar enige agressie erin. Het is ook een scheiterd. Hij durft eigenlijk niet te bijten. Als een vreemde hem wil laten opstappen, vindt hij dat doodeng (maar ja, wat vindt hij nou niet doodeng Laughing ) en dan doet hij of hij wil bijten om vervoglens zo snel mogelijk de "benen te nemen", omdat hij ook het bijten eng vindt... Laughing

Gisteren maakte hij het ook weer bont met zijn scheiterige gedrag. Ik had hem een nieuw speeltje gegeven. Eerst laten zien door de kooi, hij helemaal blij, staartje schudden en zo. Dus ik denk "Dat zit goed!" Hang het speeltje erin, Joris panisch en ging op de grond in de kooi zitten. Ik nog denken, "stik er maar in er is niets engs aan, dus wen er maar aan, dan ga je het vanzelf leren!" maar na uren zat meneer nog steeds op de bodem. Mijn ervaring met hem leert me dat hij ook voor eten niet naar boven komt (hij verhongerd zichzelf nog liever dan de angst voor dat enorme enge geval te overwinnen) dus uiteindelijk toch het speeltje maar weer weggehaald. Ppfff, wat een opluchting was dat zeg!

Normaal geef ik niet makkelijk toe, maar alle andere nieuwe speeltjes die ik hem heb aangeboden waren wel allemaal goed. Naja, eerst ff observeren van een afstandje of het niet stiekem uit zichzelf kon bewegen en zo en daarna toch lekker ermee spelen. Ik vond dus niet dat ik dit zo nodig door moest duwen.

Maar wat een sukkeltje is het soms toch ook. Wel een heel lief sukkeltje!! Hartje
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 7:34 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ts ts ts, Egwene! Je weet dat je hem nu voorgoed verpest hebt he, het komt nooit meer goed, want je hebt de teugels uit je handen gegeven aan die kleine terrorist die vanaf het begin alleen maar erop uit is jouw huishouding te overnemen en te runnen.

(Ik heb een wat melige bui, geloof ik Rolling Eyes... nou kan ik het heel laf op 'externe factoren' gooien Laughing maar vooruit; hou mij uit avp dan zorg ik voor een beloning... straf in de vorm van nieuwe dagboek Mr. Green)
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 8:02 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

AVP???

Enne, nieuwe dagboekpagina's zijn nooit weg hoor!!

Je mag melig zijn hoor! Geen probleem. En Joris verpest...wat zal ik zeggen, het is een Kea gaaitje en die zijn als ik het hier overal zo lees toch al bijzonder.....moeilijk, lastig, slim, sluw, inventief, maar vooral....LIEF!!!

Ik ga dat speeltje gewoon een keer aan de (overvolle) speelboom hangen. Ben benieuwd wat meneertje dan gaat doen.... Cool
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 9:22 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

S-vp. Bijna goed Ooops

Juist, zou ik ook doen. Je mag best eens wat toegeven, maar alleen opnopvallend Wink. Lekker aan de boom hangen... vogelboompret is niet verplicht (eten wel!) dus daar mag hij het zelf uitzoeken Ja
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 9:25 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nou, Joris heeft zijn praatstoel vandaag beklommen. Meneertje heeft stiekem zitten oefenen en laat nu al zijn repertoire horen nu hij op de boom zit. Laat ik expres de tv aan staan, want als het stil is, dan laat hij niks horen. Malle gaai heb ik toch!

Ineens hoorde ik vanmorgen een duidelijke "Joehoe" langskomen die wij al laten horen sinds hij er is, omdat ik dat zo leuk vindt als ze dat zeggen. Ook de enthousiaste "Wow" die ik tegen Weekamp zeg als ze danst is al langs gekomen. Verder brabbelt hij veel en lijkt hij af en toe een "Kiekeboe" proberen te zeggen. De mus (echt het fluiten van de mus) kan hij ook al, maar dat wist ik al langer.

Echt lachen met hem nu!
Bericht Dinsdag 22 September 2009 9:33 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

En terwijl ik aan het typen was, bedacht ik me dat de vragen van een filmpje wel zouden komen, dus de camera staat al aan.... Nu is het een kwestie van hopen dat meneertje ook die dingen gaat zeggen zodat het op film komt....
Bericht Dinsdag 22 September 2009 9:36 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:23 am
  Berichten van afgelopen: