Jos drinkt niet meer!!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Jos drinkt niet meer!!!!!  Reageer met quote  

Kan iemand mij tips geven want ik zit met een probleem. Het is het volgende. Joske heeft zo'n drinkfontein en dat is zo met een plastieklipje vastgeklikt aan de kooi. Nu had hij mij al een paar dagen zitten pesten met de hele tijd de drinkfontein uit dat lipje te duwen en zo valt de drinkfontein dan ofwel op de grond ofwel blijft ze juist wankel hangen maar dan helpt hij ze nog wel even dat ze toch valt. Ik heb die toen vervangen door zo'n wit plastiek eetbakje en daar water ingedaan maar dat heeft 5 minuten geduurd of hij trok die haken eruit en zijn kooi was een zwembad. Van dit laatste was hij wel geschrokken maar ja, nu moest ik terug een oplossing zoeken want hij moet toch kunnen drinken. Toen heb ik terug zijn drinkfontein gehangen maar heb daar zo'n plastiek bandje rondgetrokken (0,5cm breed) zodat hij wel kan duwen tegen zijn drinkfontein maar deze er niet meer helemaal uit kan duwen en deze dus ook niet meer kan vallen. Nu wil hij niet meer drinken. Wat moet ik hiermee doen? Moet ik toegeven of is hij mij aan het testen? Hoe lang moet ik dit aanzien vooraleer ik moet ingrijpen en op welke manier dan? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Crying or Very sad
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 4:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Jos drinkt niet meer!!!!!  Reageer met quote  

Hoi Sarah.. Mag ik vragen hoe lang hij al niet gedronken heeft? Als het korter is dan een halve dag zou ik me niet te veel zorgen maken..
Lust hij graag iets van fruit? Of natte groenten? (Paprika)
Dat zou ik 'm dan geven, maar leg er aub niet te veel nadruk op! Gewoon in het bakje doen en ECHT weglopen anders vrees ik dat slimme Jos nog wel eens misbruik van de situatie zou kunnen maken.. Embarassed
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 4:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is al iets langer als een halve dag maar ik denk dat het echt met dat bandje te maken heeft dat ik rond die fontein gedaan heb want hij gaat richting drinkfontein en dan tikt hij snel zijn snavel in zijn drinkbak en rent dan snel weg maar dat is niet drinken hé. Hij gaat ook op onderzoek uit langs onderen maar dan kan hij niet aan het water. Hij doet nog erger of ik ik weet niet wat op de plaats van zijn drinkfontein gehangen heb. Ik heb hem wel al mandarijntje (stukjes) gegeven, banaan en wat wortel vandaag maar dat kan toch niet genoeg zijn als ik bedenk wat hij anders drinkt. Trosgierst heeft hij ook al gehad.
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 5:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

In trosgierst zit geen vocht, tenminste, niet zoals in mandarijntjes.. Wink Ik zou me niet te veel zorgen maken maar wel eventjes kijken of je ergens een zware stenen bak (een kleine bak voor kleine honden/katten) kan krijgen. Die zal hij vast niet omver krijgen!
Aub niet te veel nadruk op leggen anders krijg je misschien hetzelfde drama wat ik hier had. Embarassed
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 5:24 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kon het niet meer aanzien en heb hem gewoon even natgespoten zoals ik anders doe en dan komt hij altijd even drinken aan die plantenspuit dus heb eigenlijk niks speciaals gedaan en toch heeft hij iets binnen maar voor de rest heeft hij zoals elke dag vers water gekregen en niks meer of minder. Hij heeft ondertussen wel al toenadering gezocht naar zijn drinkbak maar om dat riempje eraf te krijgen, was hem gelukt (de gluiperd) en eens dat riempje eraf ging zijn drinkfontein ook weer tegen de grond. Vers drinken erin gedaan, riempje veel steviger errond en terug vertrokken. Evil or Very Mad
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 9:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhhh wat een gluiperd is die Joske zeg.. Z'n fonteintje weer onklaar maken. Laughing
Ben blij dat hij wat binnen heeft gekregen.
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 9:51 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Oh ik denk niet dat je je heel veel zorgen moet maken tenzij hij duidelijk niet drinkt.
Leia wil ook wel eens een dag bijna niks drinken (of in ieder geval dan niet in mijn bijzijn).
Leia wil ook nog wel eens mijn vingers droog likken na het douchen, misschien kan je dat ook proberen al vorm van vocht als je het niet vertrouwd, gewoon 'per ongeluk' je vingers nat laten en kijken of ie dr van likt.
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 9:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb Kea even gebeld in de vooravond en had het er ook even met hem over gehad en wou ook nog enkele andere dingen weten en volgens hem komt dat wel goed. Maar ik dacht om zeker te zijn dat ik geen rare toevallige dingen doe neem ik maar de plantenspuit want dit is hij gewend en daar drinkt hij altijd aan als ik die gebruik dus op zich heb ik toch, denk ik, niks gedaan naar hem toe die vreemd of op medelijden trok maar stiekem ben ik toch gerust dat hij gedronken heeft. Morgen zie ik dan wel weer en ten vroegste morgenavond doe ik dit terug. Laughing
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 9:57 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Remco
Oh ik denk niet dat je je heel veel zorgen moet maken tenzij hij duidelijk niet drinkt.
Leia wil ook wel eens een dag bijna niks drinken (of in ieder geval dan niet in mijn bijzijn).
Leia wil ook nog wel eens mijn vingers droog likken na het douchen, misschien kan je dat ook proberen al vorm van vocht als je het niet vertrouwd, gewoon 'per ongeluk' je vingers nat laten en kijken of ie dr van likt.

Dat doet hij dus wel, aan mijn vinger likken maar ook aan zijn plantenspuit. Dus het is niet dat hij niet drinkt van ziek zijn maar volgens mij is hij geschrokken toen ik dat eetbakje gevuld had met water en hij dit omkapte viel dit in tegenstelling met zijn drinkfontein wel in zijn kooi en niet buiten zijn kooi, dus volgens miij is hij daarvan geschrokken en linkt hij dit nu aan zijn drinkfontein. (of ben ik het nu TE ver aan het zoeken)
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 10:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Sarah.. Waar dacht Kea aan als ik vragen mag? Smile Als het morgen weer zo zou zijn (ga er niet vanuit hoor) dan is sinaasappel of mandarijn echt genoeg.. Very Happy Desnoods wat meer.
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 10:30 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb dus zowel verteld van wat hij deed met zijn drinkbak voor ik dat riempje eraan gedaan had en erna en heb ook verteld van da eetbakje wat ik gevuld had met water en dat hij omgooide, dat is hem fruit en groente had gegeven, alles dus. Hij gaat er dus ook vanuit dat hij dus eigenlijk gewoon even wat moeilijk doet om dat riempje en zoekt er voor de rest niks anders achter. Ik hoef mij geen zorgen te maken zegt hij. Mocht hem wel een bakje drinken aanbieden en dan weer wegnemen, gewoon even laten drinken en dan terug pech. Maar dat doet hij niet en daarom kwam ik op het idee van de plantenspuit. Zo heeft hij dat ook niet echt door dat het mij om het drinken gaat hé. Maar Kea maakte zich geen zorgen hierover en ik heb hem gezegd dat ik hem toch op de hoogte zou houden. Rolling Eyes
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 10:36 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

KIJK EENS EVEN NAAR MIJN LAATSTE DAGBOEKPAGINA
Wink Wink Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 18 Januari 2008 11:38 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh beter dat hij niet meer koppig is en dat jij het hebt gewonnen! Very Happy
Ze kunnen zo lekker moeilijk doen af en toe. Vanmiddag was ik hier aan het klussen in de kooi en had Zazu even in de wingabago gezet. Ineens was het speeltje eng. Gillen dat hij deed. Geen aandacht aan geschonken en later was het stil. Laughing
Bericht Vrijdag 18 Januari 2008 8:39 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze zouden toch echt wel alles doen om aandacht te krijgen. Schreeuwen, koppig zijn of zich gewoon van hun stok laten vallen. Arrow doet Jos nog wel eens als hij het in zijn kop krijgt. Maar ik kijk nog niet meer en dan geeft hij het ook gewoon op. Die trucjes pakken hier ook niet hoor. Laughing
Bericht Vrijdag 18 Januari 2008 10:31 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha maar Jos doet het gewoon als 'ie z'n zin niet krijgt en Zazu deed het vanmiddag om niets. Rolling Eyes Toen ik nl verder ging hield 'ie er namelijk heeeeel snel weer mee op. Laughing Doet Joske dat ook?
Bericht Vrijdag 18 Januari 2008 10:40 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:23 am
  Berichten van afgelopen: