kaal plukken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bij mensen werkt het -net als brandnetels trouwens- bloedzuiverend. Kan het niet zo zijn dat het look niet zo goed is, maar de knoflookbol wel?
Bericht Woensdag 11 Januari 2006 4:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb een keer knoflook-brandnetelthee gemaakt voor roxy, heb idd de knoppen van brandnetels geplukt met handschoenen aan haha, maar ze zeggen dat de knoppen niet prikken Wink
Je huis gaat er idd niet lekker van ruiken...maar bij Roxy heeft het geen resultaat opgeleverd en ik heb het lang gedaan..
Ze zeggen dat als je gaaitje plukt dat je het 3x moet verdubbelen?, dus Roxy plukt nu 8 jaar dat zou betekenen dat als ze 24 jaar is dat ik dan pas resultaat zou gaan zien?? Shocked
Kijk het is gewoon balen en erg zonde dat ze hun mooie jasje uitrekken, maar ook zonder jas vind ik ze even lief en mooi!
Ik heb nu al van alles geprobeerd..andere voeding ( harrisons) Juvenille pap, Hooimeijer geweest , die brandnetelthee, andere opvoeding/benadering enz enz, en niks mag baten bij haar Crying or Very sad
Zolang ze toch dr broedsheid gedrag blijft vertonen, zal ze altijd blijven plukken...Ik heb zelfs een keer gedacht om dr voor 1 keer naar een kweker te doen, zodat ze een keer dr ei kwijt kan Wink
Maar ja wie zegt dat dat helpt!
Kijk er zijn gaaitjes waar het weer heel snel mee goed komt, zoals mijn logee gaaitje die was ook erg kaal, en binnen een jaar weer een hele nieuwe jas aan Smile

Maar goed ik heb dus al een beetje de moed opgegeven.. Embarassed
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 10:07 am
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Brandnetels werken bloedzuiverend en urineafdrijvend. Brandnetel bevat onder meer vitamine C, bètacaroteen, ijzer, kalium, calcium, zwavel, mangaan, silicium en voedingsvezels.

In de veren zit een zoet smaakje en dat schijnen plukkende gaaien erg lekker te vinden, doordat je ze knoflook brandnetelthee geeft krijgen de veren een minder lekker smaakje Wink
Brandnetelthee met knoflook is gezond en werkt bloedzuiverend Wink

Recept

20 brandnetelkoppen (jong blad zit altijd bovenaan de brandnetel deze hebben we dan ook nodig) en 1 vers knoflookteentje. Advies: draag een handschoen. Doe de brandnetelkoppen in een pan met circa 2 liter water. Het knoflookteentje in schijfjes snijden en erbij doen. Laat deze samenstelling circa 30 minuten trekken net als een bouillon. Dan afkoelen. Dan zeven om het vocht te scheiden van de overige bestanddelen. Dit vocht kunt u nu zo aanbieden i.p.v. water. Het overige vocht bewaar je in de koelkast in een fles met schroefdop. Het waterbakje van de vogel kunt u dan dagelijks verversen met deze ‘thee’.

Bron: Pakara Magazine
Door: Thiely & Ed de Moor
Bericht Donderdag 12 Januari 2006 10:14 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Owh Sannie...24 jaar Shocked Sad Dat hoop ik toch niet Sad

Wat goed dat je het recept hier hebt geplaatst, wie weety helpt het toch iemand Wink
Bericht Zondag 15 Januari 2006 3:13 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:23 am
  Berichten van afgelopen: