Kattoo vs Lucky

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
TaraDW
Beginnende vlieger

Kattoo vs Lucky  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

ik had even een vraagje...
Ik heb namelijk twee grijsjes, Kattoo, die van september 2007 is (handtam) en Lucky, geboren 22 november 2007 die nu nog wordt grootgebracht met de hand, dus, ook handtam. Lucky wordt al een groot grijsje en is een echt schatje, net als Kattoo, ze kunnen het ook erg goed met elkaar vinden, maar Lucky vertoont dit gedrag tegenover Kattoo, terwijl Lucky nu een 9-tal weken oud is;

Als ze samen zijn, zitten ze meestal aan elkaars bek te prutsen, Lucky begint dan op een gegeven moment verliefdheidsgeluidjes te maken en begint voedsel uit te braken om Kattoo te voeren.... Is hij niet nog een beetje jong daarvoor? En zou dit eventueel al wat kunnen aanwijzen wat het geslacht is van de gaaitjes? Ik ga toch sowieso zodra Luck zelfstandig is met de beide naar mijn VA om ze te laten sexen, is altijd leuk om dat te weten natuurlijk.

Groetjes, Tara
Bericht Dinsdag 5 Februari 2008 10:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk niet dat dit met verliefdheid te maken heeft. meestal voelen de vogels heel veel genegenheid tegenover elkaar en voeden ze elkaar om te laten \zien dat ze om elkaar geven. de oudere neemt heel vaak de jongere bij zich en ontfermt zich er over. het is heel lief om te zien, ben ik met je eens.nu is het de jongere die zich aan de oudere aanbied. is heel normaal hoor.
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 10:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Kattoo vs Lucky  Reageer met quote  

Ehmmm ik geloof dat Lucky Kattoo wel erg lief vindt. Laughing Ik weet niet of hij hier te jong voor is. Iago deed het ook al vrij vroeg. (Vond ik ook erg raar)
Iago is iig een man. Ik weet niet of poppen van grijsjes dit doen?
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 7:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nu, laat ik even zeggen,
Noah maakte die verliefdheidsgeluidjes, volgens mij was hij een man, maar ik denk dat Kattoo een pop is en die maakt ook die verliefdheidsgeluidjes maar meer naar mijn handen toe haha, maar Lucky de jonge schat, maakt die ook, maar naar Kattoo toe, en hij braakt ook voedsel naar boven als hij dat doet bij haar. En ik vermoed dat Lucky een man is Laughing

Nu het zou mooi meegenomen zijn Very Happy
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 10:42 pm
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb even Kattoos beruchte liefdesgeluidjes opgenomen op video, kan je hier bewonderen;

http://www.youtube.com/watch?v=bFXjA0V66oE

Groetjes, Tara
Bericht Woensdag 6 Februari 2008 11:09 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tara, is dat dat uh uh uh geluidje dat je bedoeld?
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 3:07 pm
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Tara, is dat dat uh uh uh geluidje dat je bedoeld?

Ja, hoezo?
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 3:10 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij is dat een typisch grijsjes geluidje. Ons manneke is daar ook zo'n krak in. Dat is het eerste wat hij doet als hij wakker wordt en zich begint uit te rekken. Ook als hij ergens iets wil en er niet direct aankan of zo dan doet hij dat ook wel.
Ik kan nu niet direct zeggen waar dat in mijn dagboek staat maar het staat er ook verschillende keren in. Wij zeggen dan altijd : "Haha, Joske, wat heb je toch een zwaar leven" als hij dat doet. Het is wel een komisch geluidje vind ik. Laughing
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 3:16 pm
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja dat zeker,
maar waar Lucky vandaan komt zeiden ze dat dat liefdesgeluidjes waren.
Nuja, weet het niet precies, het is idd erg grappig als ze dat doen, 't is enkel, Kattoo doet dat eigenljik alleen met speciale genegenheden, niet altijd. En waar Luck vandaan komt, hebben ze hun dat afgeleerd omdat ze dan bijvoorbeeld agressief deden tegenover de partner van de mens waar ie dat naar deed, omdat ie haar als vrouwtje zag....

Nuja Cool
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 3:25 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, daar bestaan dan dus toch verschillende theoriën over. Ik weet er ook het fijne niet van maar agressie zoek ik er nu ook niet echt in. Wink
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 3:32 pm
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ow, daar bestaan dan dus toch verschillende theoriën over. Ik weet er ook het fijne niet van maar agressie zoek ik er nu ook niet echt in. Wink

Hahaha nee zeker niet,
maar wat ik bedoelde is; Stel, Kattoo maakt die geluiden naar mij en ik laat ze altijd toe, kan het gebeuren dat Kattoo niemand anders meer aan haar laat komen behalve ik. En dat heb ik wel gehad met Noah, Kattoo valt daar nu nog wel reuze goed in mee moet ik zeggen. En Lucky'tje doet die geluidjes naar Kat Laughing

Mooie driehoeksverhouding toch, ik doe die geluidjes naar allebei Razz
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 3:37 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als het een teken zou zijn van dan nog enkel jou willen dan denk ik inderdaad dat er niets verloren is want Joske heeft dat geluidje altijd ook naar mijn man gedaan en doet dit nog steeds dus mocht het dit zijn dan is er geen reden tot paniek.
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 4:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh wahahaha! Volgens mij is dat inderdaad een hitsig geluidje. Laughing Rocco (niet van mij) deed dat ook. Laughing En ik meen Jako ook?
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 7:45 pm
TaraDW
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nouja..... Hitsig....
Ik snap de gaaien niet meer hoor Rolling Eyes

Moet ze toch dringend eens laten sexen, zal dan meteen meer begrijpen, ik dacht Kattoo pop en Lucky man maar Kattoo wou precies eens op Lucky kruipen maar ik HOOP dat het toevallig was want kleine Lucky is veels te jong en Kattoo ook... Zit ik nu echt met een p*dofiele damegaai Shocked
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 7:47 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sue, meen je dat nu?????? Dan ziet Joske mij graag, oké, hij is een mannetje maar hij doet dat ook naar mijn man. Dan is hij bi en kan niet kiezen. Shocked
Bericht Donderdag 7 Februari 2008 9:27 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:24 am
  Berichten van afgelopen: