|
|
|
fam bo
Kuikentje
| Klachten van de buurvrouw over papegaai |
|
|
hallo
onze papegaai schreeuw praat fluit heel veel
(ook normaal voor een gaai hoor)
maar wtat kan je het beste doen als je n buurvrouw hebt die daar boos om wordt heeft niemand van jullie ns klachten gehad? |
Dinsdag 19 Augustus 2008 8:02 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Klachten van de buurvrouw over papegaai |
|
|
Hmmm wat lastig zeg.. Waar klaagt ze precies over? Over de tijden of maakt dat haar niet uit? Heeft de rest v/d buurt last?
PS Ik heb de naam van je topic veranderd en je topic verplaatst.  |
Dinsdag 19 Augustus 2008 8:13 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb nog nooit klachten gehad over Solace.
Hoe is je relatie met deze buurvrouw? Denk je dat ze een redelijke klacht heeft, of zeurt ze overal over?
Ik weet alleen niet wat je eraan zou kunnen doen, ik heb geen trucje om te zorgen dat je vogel geen geluid meer maakt. |
Dinsdag 19 Augustus 2008 8:28 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

wat vervelend!! Hoe hoort ze het precies? Door de open ramen of door de muren? Ik weet niet wat voor vloer je precies hebt, maar tapijt dempt geluid. Wij hebben ook vloerisolatie onder het laminaat en een vloerkleed bij de bank, dat isoleert goed. Nu heb ik een erg aardige buurvrouw met een hond die ook wel eens blaft, maar probeer er over te praten. Heb je zelf het idee dat je buurvrouw echt veel herrie hoort?? |
Woensdag 20 Augustus 2008 10:04 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
In wat voor soort woning woon je? Flats zijn tamelijk gehorig.
Hoevaak en wanneer schreeuwt je vogel. Schreeuwen kan erg vervelend zijn en zeker als het gehorig is. Is trouwens wel af te leren.
Ik heb zeggen en schrijven 1 klacht gehad van buren 2 huizen verder. Mijn directe buren die beide veel thuis zijn klagen er helmaal niet over. Ben dan ook tot de conclusie gekomen, dat de buren van 2 huizen verder zeikerds zijn (zegt de rst van de buurt gelukkig ook) Zij kunnen niet tegen geluid en zeuren als de de buren hun wasmachine 's nachts aanzetten.
Maar als het echt om schreeuwen gaat en het is om gezette tijden en ook voor een langere periode, dan zou ik zekers wat aan gaan doen.
Dit kan dmv afleiden zodra hij schreeuwt. En zodra hij stopt met schreeuwen en je hebt zijn aandacht (in eerste instantie negeer je hem) Dan beloon je hem met wat lekkers en/of met woorden |
Woensdag 20 Augustus 2008 2:12 pm |
|
|
esjo
Moderator

Hoi Fam bo, is er al een oplossing gevonden? Hoe gaat het nu? |
Woensdag 24 September 2008 9:56 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Klachten van de buurvrouw over papegaai |
|
|
Ben ook erg benieuwd of er een oplossing is gevonden? |
Zondag 28 September 2008 9:09 am |
|
|
Bart
Net uit het ei
|
Jeetje vervelend is dat zo'n buurvrouw.
Maar sommige vergeten ook wel eens ( zoals mijn buurvrouw ) die der hondje blaft de hele dag, en over de papegaai zeuren
Zeker een buurvrouw die de hele dag thuis zit  |
Donderdag 2 Oktober 2008 9:11 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Waarschijnlijk is het zoiets en die dan nog niet veel om handen heeft thuis ook niet want anders heeft ze geen tijd om zich eraan te ergeren. Snap dat toch allemaal niet dat mensen maar zoveel van elkaar kunnen verdragen hoor.  |
Donderdag 2 Oktober 2008 9:13 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Nee, inderdaad... beetje verdraagzaamheid is toch wel een vereiste eigenlijk, op deze kleine aardbol met zoveel mensen! Ik ben blij dat hier altijd alles goed gaat. Mijn vriend speelt gitaar/bas, de vogeltjes kunnen toch ook best lawaai maken, maar we hebben nooit klachten! |
Zondag 5 Oktober 2008 10:33 am |
|
|
gitties
Kuikentje
Onze buurjongen komt wel eens spelen, Die heeft al een aantal keer gezegd dat zijn vader het af en toe vervelend vind dat ze schreeuwen en praten.
Ik was dat een beetje zat en zei tegen de buurjongen. Hoor eens knul, jullie weten dat ik gaaitjes heb maar niet om het 1 of ander, dat konijn van jullie houd mij s'nachts wakker met zijn gestamp in zijn hok. Ik doe daar ook niet moeilijk over en zeg dat maar tegen je vader.
Mijn schatjes zijn vanaf half 10 s'avonds stil en vanaf 8 uur s'morgens actief. Dat konijn hoor ik ook, dus boontje kom om zijn loontje hoor.
Ik heb nooit meer wat gehoord.  |
Dinsdag 7 Oktober 2008 4:11 pm |
|
|
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Mijn buren hebben nog nooit geklaagd en Garo kan soms even 10 minuutjes schreeuwen. |
Woensdag 8 Oktober 2008 7:01 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Nou, dan heb ik ook nog wel een bijzonder (en ook wel grappig) verhaal.
Onze gaaitjes staan allemaal boven op de voorkamer. Om het geluid te dempen hebben we dunne (van de Ikea) zomerdekbedden (van 1,95 euro) tegen de muur gespeld. En het ziet er nog niet eens lelijk uit ook niet!
De buurvrouw klaagt niet, maar ze zegt wel met grote regelmaat dat die gaaitjes behoorlijk kunnen schreeuwen. Ik hoor ze dat echt nooit doen, zelfs Gogo schreeuwt nooit meer. Zelfs niet die 10 minuten op een dag wat normaal schijnt te zijn. Maar zegt de buurvrouw dan, dat doen ze als wij niet thuis zijn.
Nu was ik maandag even op visite bij de buren. Mijn moeder heeft zonder dat ik het wist expres alle vogels even flink laten schreeuwen. Bij de buren waar ik was, was het lekker rustig. Ik heb dus echt geen vogel gehoord. Ik dacht dat ze allemaal lekker aan het rusten waren of gewoon lekker rustig aan het spelen.
Bijzonder, hè?! |
Woensdag 8 Oktober 2008 8:25 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om te zeuren . Lekker negeren. |
Donderdag 9 Oktober 2008 9:55 am |
|
|
|
|