kobus en kiko samen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mary30
Kuikentje

kobus en kiko samen  Reageer met quote  

Hallo allemaal.

Eindelijk is het dan zo ver ! Kobus en Kiko zitten samen in 1 ( enorm ) hok. Ik heb gekozen voor de Dahlia zodat ze lekker de ruimte hebben.
Vannacht was hun eerste nacht samen en dit is weliswaar redelijk goed verlopen. Toch heeft kiko soms de neiging om wat vreemde dingen te doen... Als Kobus te dicht in de buurt komt hapt ze naar hem.

Kobus heeft een geel speelgoed kipje die hij overal mee naar toe neemt en ook vanmorgen zat hij lekker zijn kipje op de bodem totdat kiko naar beneden kwam en boven op zijn kipje ging wippen Neutral.. Kobus heeft het genegeerd en maakte ook erg toepasselijk de geluiden: oohhh.... zoo..

Ik vraag me toch wel af waarom Kiko dit doet? is dit puur het uitdagen van Kobus in de vorm van pestgedrag ?
Bericht Woensdag 31 Augustus 2011 11:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hou het vooral goed in de gaten dat beide de kans krijgen om te eten en te drinken, alles is nog nieuw samen maar goed in de gaten houden dat ze niet gaan vechten als er gegeten moet worden en zeker dat ze allebei de toegang krijgen tot eten en drinken. Hoe gaat het ondertussen?
Bericht Vrijdag 2 September 2011 11:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mary30
Kuikentje

Reageer met quote  

Hai Sarah,

Het gaat redelijk goed. Ze eten en drinken allebei aan hun eigen kant. Soms heeft Kiko nog wel de neiging om naar beneden te gaan en op de grond te scharrelen waar Kobus zit. Kobus bekijkt dan alles vanuit een hoekje en gromt soms nog wat. Aanvallen hebben ze elkaar nog niet echt gedaan. Kiko heeft Kobus wel een keer een tik verkocht maar daar blijft het bij.

Als het donker wordt klimt ook kobus naar boven en gaat in de andere hoek zitten. Daar ben ik echt heel blij mee want vond het wel zielig als hij de hele nacht beneden op een stok zat.
Bericht Vrijdag 2 September 2011 12:18 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hou het verder zo in de gaten en bekijk het even maar zolang ze mekaar niet verwonden ziet het er nog zo slecht niet uit.
Bericht Zaterdag 3 September 2011 11:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ze moeten even aftasten.
Bericht Zondag 4 September 2011 8:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mary30
Kuikentje

Reageer met quote  

Weer even een update..

Inmiddels gaat het beetje bij beetje beter tussen kiko en kobus. Hoewel Kiko nog steeds Kobus niet in haar buurt laat.. Inmiddels beheerst ze het bovenste deel van het hok en laat Kobus daar ook niet toe. Alleen snachts hebben ze wel beide hun eigen plekje bovenin. Grommen naar elkaar doen ze totaal niet meer alleen Kiko jaagt Kobus soms nog op als hij een poging doet in de buurt te komen.

Kobus leeft dus vaak in het onderste en middelste gedeelte. Wat me opvalt is dat kobus sinds een week of 2 vijandig tegen mij begint te doen. Als ik hem iets lekkers geef dan pikt hij het ontzettend hard uit mijn hand en doet een poging tot aanval. Meestal leg ik het dan maar in zijn voerbakje en dan gaat hij het ook halen.
Ik begin me wel af te vragen of ze het nou allebei wel zo leuk vinden.. Sad
Bericht Maandag 10 Oktober 2011 1:09 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Hmmmmm......... naar mijn idee beloon je zo het bijtgedrag. Zodra hij bijt leg je het in zijn etensbakje.

Of ze het beiden zo leuk vinden vraag ik me ook af.

Het kan dat ie gefrustreerd raakt omdat ie zelf wel 'partnerschap' wil met die kip boven hem, het kan ook dat ie gefrustreerd raakt omdat ie liever een eigen plek heeft. Jij alleen kan achter dit antwoord komen.

Als je 2 kooien neerzet en je laat hem kiezen: in de huidige kooi bij de andere gaai of in de nieuwe kooi, kijken wat ie doet?
Bericht Maandag 10 Oktober 2011 3:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:25 am
  Berichten van afgelopen: