|
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
| kokkie is nu zeker een kruising |
|
|
hoihoi
van de week was een collega van mn vader bij ons om elmo te wieken en die zei ook al dat kokkie een kruising is tussen timmeh en congo dit was dus ook al eens eerder gezegd door bert van lorre en co en nu dan de collega van mn vader ook al die het zegt en aangezien hij zelf heel veel koppels papegaaien heeft zal het toch wel waar zijn.... maar kokkie is nog even lief haha |
Maandag 7 Mei 2007 10:36 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
hihi,nou dan heb je toch een heel apart lief gaaitje.  |
Maandag 7 Mei 2007 10:39 am |
|
|
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ja je kan het ook wel een beetje zien ze is niet groot en toch een bruinige gloed over het verenpak maar de snavel is weer gewoon en de staart ook echt heel apart |
Maandag 7 Mei 2007 10:44 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Kruising tussen een Congo en Timneh??
Apart joh!  |
Maandag 7 Mei 2007 6:22 pm |
|
|
esjo
Moderator

Heb je in ieder geval een grijsje waarvan er niet 13 in een dozijn gaan. Leuk toch  |
Maandag 7 Mei 2007 6:28 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: kokkie is nu zeker een kruising |
|
|
Heb nog even naar je pagina gekeken, maar ik kan niet zien dat Kokkie een kruising is? Denk dat zijn staartje nog roder moet worden? Zo komt het op mij over, en ik ben zeker geen grijze-expert! |
Maandag 7 Mei 2007 9:11 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: kokkie is nu zeker een kruising |
|
|
Heb je wel eens op de Engelse site gekeken? Als je naar de dagboeken van Shirin gaat kan je (meen ik) zien dat Bunny in het begin ook een donkerdere staart had?? |
Maandag 7 Mei 2007 9:12 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Bunny is gwn Congo toch Sue? |
Maandag 7 Mei 2007 9:22 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ja, volgens mij wel!  |
Dinsdag 8 Mei 2007 8:48 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Oke!  |
Dinsdag 8 Mei 2007 4:09 pm |
|
|
kimmi
Fladderaar
|
|
|
quote:
Originally posted by hilli
ja je kan het ook wel een beetje zien ze is niet groot en toch een bruinige gloed over het verenpak maar de snavel is weer gewoon en de staart ook echt heel apart
het verenpak van een timneh is normaal gezien niet bruin hoor maar donker grijs, de staart is meer bruiner dan rood. of misschien begrijp ik het verkeerd
ik weet niet hoe oud kokkie is? maar als ik kijk naar mijn grijze, zijn staart was ook erg donker , pas vanaf wanneer ze de eerste rui gehad hebben krijgt deze pas de "echte" rode kleur. daarvoor zijn de puntjes zwart, en is het rood minder fel dan bij volwassen vogels.
maar ik ben natuurlijk ook geen expert, ik heb het wel eens gevraagd aan onze kweker (toen we onze timneh kochten) of het mogelijk is om ze te kruisen.
hij zei toen dat het in theorie wel kon, omdat ze niet zo veel verschillen, maar hij had het nog nooit gehoord of gezien. volgens hem kweken timnehs ook stukken moeilijker dan grijsjes.
maar als het waar is heb je inderdaad een heel speciaal gaaitje, kan je het eigenlijk niet te weten komen van waar je hem gekocht hebt? |
Woensdag 9 Mei 2007 2:08 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Zou idd bijzonder zijn, maar ik zie er verrekte weinig timneh in  |
Donderdag 10 Mei 2007 4:25 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ja ik zie het ook niet zo om eerlijk te zijn alleen bert van lorre en co en dan de collega van mn vader die zeggen het de staart is echt rood van kokkie maar is denk ik meer gebasseerd op de grootte van kokkie want ze schijnt nogal klein te zijn maar ja de ouders van kokkie heb ik gezien en dat waren echte congo`s al was de moeder ook best aan de kleine kant en het zusje uit een eerder nest was ook vrij klein voor een grijze roodstaart congo maar goed is een klein lief schatje van me haha |
Donderdag 10 Mei 2007 7:20 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:25 am
|
|
|
|
|
|