hoi lieve forumleden, ik heb een vraagje over mijn papegaai
mijn lieveling slaapt soms ong, 6/7 uur is dat nou wel normaal
ik had ergens gelezen dat het wel normaal is in de rui. zal ik mijn lieveling anders druivensuiker geven voor meer energie verder gaat alles goed met mijn schat
MVG.
Als hij 's nachts maar 6 A 7 uur slaapt is dat niets teveel Als het overdag echt slapen is (en hij 's nachts voldoende uren maakt) en niet een dutje lijkt het me niet echt goed
Kan alleen maar beamen wat Esjo zegt. Voor 's nacht is dit véél te weinig, voor overdag echt zoveel uren slapen is echt veel, lijkt me niet helemaal juist. Druivesuiker gaan geven zou ik niet zomaar doen als je niet weet wat er aan de hand is. Een onderzoek door een vogelarts is dan beter aangewezen.
Herman hier gaat in de winter ook altijd vroeg slapen. In december ligt hij om 17.30 al in z'n mutsje - en langzaam maar zeker wlengt hij zijn dagen. momenteel gaat hij rond 18.30 - 19.00 uur na bed. Hoog zomer blijft hij echt lang op. Dan is het vaak wel 22.30 voordat hij gaat slapen
Wanneer je hem liever wat langer op ziet zou je een daglichtlamp boven zijn kooi kunnen hangen en daarmee de lengte van de dagen/licht regelen.