kooi speelgoed

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

kooi speelgoed  Reageer met quote  

hoi allemaal,

Ik vroeg me af wat voor speelgoed jullie allemaal in de kooi hebben hangen en wat volgens jullie het leukste speelgoed voor een gaaitje is?
Bericht Vrijdag 15 September 2006 10:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Touwslingers, takken, lege dozen, bel, acryl speeltjes (oa 1 waar je ijsco stokjes of prikkers in kunt doen), fietsbel aan een tak, schommels van hout met touw, stokken met hout en touw klossen dr aan, van die touw dingen met heell veel touw en houten kralen, soort zwabber zegmaar Wink En nog een schatkist met gaten waar blokjes in zitten en verschillende geluiden speeltjes die voor babys bedoeld zijn en nog allemaal losse voetspeeltjes die ik in een bakje of in 1 van de tentjes doe (oa blokjes, kattenballetjes, ongelakte gordijnringen met eventueel touw, stukje stof of kraal eraan, kinder mini gereedschap, mini houten boekje, duploblokjes etc etc )Oh ja en bij de boom nog een poppenhuis

Het grootste succes? Uhmm dat wisselt nogal, soms spelen ze ineens heel veel met die baby geluiden dingen en soms heel lang niet..., maar de lege dozen en t poppenhuis zijn bij Guano ,Pepper en Tommy een groot succes Very Happy Ze gaan erin, eruit en slopen de boel en spelen daar echt heel lang mee. De fietsbel is ook 1 van Toms favorieten Laughing Tring tring...daar komt tommy aan Razz Het schatkistje vindt alleen Tommy leuk, maar nu zitten alle blokjes zo klem in de gaten dat ik ze er zelf niet eens meer uit krijg Rolling Eyes

Een bak of tent met losse speeltjes is ook altijd een groot succes en ik moet ze iedere dag meerdere malen overal vandaan zoeken. Vlinder en Gino zijn daar echt gek op, vooral op een klein houten boekje (van de action) en t gereedschap (1 euro bij de wibra voor een pakketje Cool ) Very Happy Chico speelt ook graag met losse dingen en is gek touw en op zn nijntje huis...dat gebruikt hij als muziektent ofzo en zit daar dan keihard in te zingen Laughing

Nou ja, eigenlijk vinden ze alles leuk, want ze spelen ook graag met die touw dingen en andere speeltjes...maar t is beslist niet zo dat speciaal (duur) gaaienspeelgoed hun voorkeur heeft ...zelfs eerder niet dan wel Wink Takken ,wc rollen (leeg of nog vol met papier) en papier zijn natuurlijk ook altijd geweldig. Helemaal als er in dat papier of wc rol ineens iets lekkers zit Shocked Very Happy Laughing

Als we langer weg gaan dan doe ik altijd iets speciaals in hun kooi of boom zoals een verrassings wc rol of een takkenbol (alweer van de action Laughing )die ik vul met kralen, speeltjes papier ennnn nootjes

Nou vergeet ik bijna een belangrijke Rolling Eyes Hun knuffellapjes! Dat zijn baby knuffeldoekjes met een diertje eraan en daar heb ik stukjes touw en knopen ed op genaait. Daar zijn ze allemaal gek op. Rarara waar komen die vandaan?...juist! De action Laughing
Bericht Vrijdag 15 September 2006 12:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tommy heeft al genoeg op genoemd! Razz
Bericht Vrijdag 15 September 2006 1:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

WHOOO!!! wat een leuke dingen allemaal! Heb morgen vrij dus ik ga maar is ff creatief doen!!!!!!

Bij ons in de buurt kan je echt haast geen speelgoed kopen voor gaaitjes dus vandaar dat ik is wilde horen wat jullie allemaal in de kooi hebben hahahahaha!!!!

Dank je
Bericht Vrijdag 15 September 2006 3:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Speeltje hoeft echt niet duur te zijn...in de goedkopere winkels of de kringloop kun je geweldige dingen of onderdelen vinden. Very Happy Helpen met speeltjes maken vinden ze vaak ook leuk!
Dus veel plezier morgen Wink

Nog een idee...klosjes van garen kun je leuk gebruiken om een lapje ingeknipt fleece stof (fleece en t-shirt stof rafelt niet in enge draden)aan te maken. Je knipt een vierkant lapje stof aan 2 kanten in tot t rafels zijn, in t midden knoop je een stuk touw...touw door de klos trekken en tadaa kwast! Laughing Zijn ze hier gek op! Je kunt er natuurlijk ook kralen ed aan rijgen , of stukken gewoon touw er tussen doen.

Vlierhout kun je ook heel mooi rijgen...dat is nml hol van binnen Very Happy
Bericht Vrijdag 15 September 2006 4:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ha-ha, jij bent echt creatief Tommy Laughing
Fietsbel aan de tak!!! Wat een leuk idee!!!
En je knuffellapjes Laughing Laughing echt leuk ik zal het idee ook overnemen Wink
Bericht Vrijdag 15 September 2006 9:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: kooi speelgoed  Reageer met quote  

Oef het leukste speeltje.. Dat verschilt eigenlijk van keer tot keer. Zo heeft Zazu een maand lang een rawhide schoentje door zijn kooi voorgeduwd en heeft Iago zich ontzettend lang bezig gehouden met een kattenspeeltje.
Bericht Woensdag 20 September 2006 10:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:26 am
  Berichten van afgelopen: