kortwieken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
teicha
Eitje

kortwieken  Reageer met quote  

hallo ik ben nieuw hier ik heb een grijze roodstaart papegaai ze zeggen dat het een pop is ze moest weg van die mensen waar we ze kochten om een allergie voor de kinderen .ze is acht maanden ze is redelijk tam maar de vraag is ik zou ze graag laten kortwieken doe ik daar goed aan en hoe laat ik ze kortwieken aan ene kant of allebij de kanten .
laat me iets weten mvg tiecha Embarassed
Bericht Maandag 5 Mei 2008 6:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb zelf mijn grijze roodstaart ook latenkortwieken aan beide kanten (anders zijn ze hun evenwicht kwijt tijdens het fladderen) en ik moet zeggen ik ben echt heel blij dat ik het gedaan heb. Leia is veel tammer geworden, kan mee naar buiten wat ze heel leuk vind en vliegt niet meer weg tijdens trainen wat ze nu ook super leuk om te doen vindt.
Bericht Maandag 5 Mei 2008 7:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: kortwieken  Reageer met quote  

Hoi Teicha, welkom hier. Hoe heet je grijze roodstaart? Smile
Kortwieken zou ik de eerste keer laten doen. Je kan het beste twee kanten laten doen. Wink
Bericht Maandag 5 Mei 2008 9:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
teicha
Eitje

Reageer met quote  

ze heet zieta Smile
Bericht Dinsdag 6 Mei 2008 7:27 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hallo Teicha, ook een westvlaming zie ik. Ik woon wel in Peer maar ben geboren in Izegem. Ben wat uit de richting gewaaid Laughing Laughing
Ik heb ook een grijze roodstaart en ook hij is gekortwiekt. Nu blijft hij zoals Leia van Remco mooi zitten om te trainen en kan je hem meenemen naar buiten. Het is inderdaad wel belangrijk dat ze gewiekt zijn aan beide kanten. Ik heb er geen spijt van en eens de pluimenwissel hier voorbij is en hij weer kan vliegen dan laat ik het opnieuw doen. Laughing Wink
Bericht Dinsdag 6 Mei 2008 8:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
teicha
Eitje

Reageer met quote  

zal ze zeker laten kortwieken maar ik heb wel een probleem een beetje met haar ik weet nie wat ze met haar gedaan hebben haar vorige eigenaars maar ze is zo bang van een stok en alles die op een stok gelijk is ze bang ze zit soms te beven . als ik haar uit haar kooi wil halen bijt ze je zou mijn handen al moeten zien ze liggen open en als uit haar kooi zelf kruip dan wil ze soms welop mijn arm komen maar als ik haar weer in haar kooi wil krijgen jaman denk da ze bang is van handen t'is wel moeilijk hoor Embarassed
Bericht Woensdag 7 Mei 2008 7:45 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Misschien kan je beginnen met haar te leren iets lekkers uit je hand te komen nemen, zo het vertrouwen met je hand op te bouwen. Hou misschien iets vast tussen je vingers en begin tussen de tralies zonder je hand helemaal in de kooi te steken. Als dit goed lukt kan je een stapje verder gaan en in de kooi iets lekkers geven zodat ze na een tijdje je hand gaat linken met een beloning. Het zal niet van dag op dag gaan maar het is een vertrouwensband die moet opgebouwd worden. Ze heeft blijkbaar een schrik gepakt en die moet ze terug overwinnen. Het feit dat ze soms wel en soms niet wil opstappen als ze uit de kooi is lijkt er een beetje op dat ze de regels gaat bepalen. Probeer anders eens een handdoek rond je hand te draaien, als je bijt dan heb je niet dat schrikeffect waar ze nu misschien al lol in heeft. En als ze ziet dat je niet meer auw zegt of je wegtrekt zou het kunnen dat ze zicht niet meer zo groot gaat voelen. Ik kan goed geloven dat het niet simpel is maar het is wel goed dat je er mee werkt. Het is blijkbaar een kwestie van vertrouwen opbouwen maar ook haar niet laten beslissen wanneer wel en wanneer niet opstappen want dat lijkt ze een beetje in haar macht te hebben. Zorg er dus even voor dat, als ze je bijt, je iets rond je hand hebt dat je het niet voelt en je dus ook je hand niet wegtrekt en het je dus eigenlijk niet interesseert dat ze dat doet, niet op reageren dus. Stapt ze op, belonen en enkel op het goede reageren. Niet simpel, makkelijk zeggen wel ja, ik weet het maar ben ook volop aan het werken met mijn man omdat onze Jos mij verkiest en mijn man niet wil als ik in de buurt ben maar we gaan er elke dag op vooruit, al is een terugval geen uitzondering hoor, ook hier niet.
Ik hoop dat je hier iets mee bent. Succes alvast en als er iets is, zet gerust een berichtje. Wink Laughing
Bericht Vrijdag 9 Mei 2008 10:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
CROCKY
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hallo,

Onze Crocky is ook gekortwiekt maar ik durf hem toch niet mee naar buiten te nemen.
Als hij boven op zijn kooi zit dan wil hij er al eens vanaf vliegen. Hij neemt dan wel alleen een duikvlucht natuurlijk Very Happy
En een tuigje vindt hij al helemaal niets. Hij wordt dan heel erg boos.
Ik blijf toch schrik hebben dat hij gaat vliegen.
Laatst nam ik hem mee naar buiten en hij vloog al direct van mijn hand af.
Is het nog wel verstandig om hem dan mee naar buiten te nemen?? Want met dit mooi weer vind ik het jammer als hij binnen moet zitten, en enkel in een benche naar buiten vind ik ook maar zielig.

Groetjes
Bericht Maandag 26 Mei 2008 8:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Joske gaat met kooi en al buiten. Het is een grote verhuis als je hem ziet afkomen maar hij kan spelen, eten, alles en zit op zijn vertrouwde plek. Hij is rustig op die manier, niet zielig en geniet ook. Dit enkel maar omdat ik niet op mijn gemak ben om hem vrij te laten. Rolling Eyes
Bericht Maandag 26 Mei 2008 8:45 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Probeer niet bang te zijn datCrocky wegvliegd. Dat voelen ze aan en vliegen ze alleen maar sneller weg. Ga anders in een omheinde tuin oefenen (als dat kan). Dan kan je het vertrouwen winnen, zelf loop ik regelmatig met Leia buiten en vliegt maar heel zelden van mijn hand(alleen als er een auto toeterd ofzo) zelfs als en een scooter vlak langs rijdt blijft ze gewoon zitten.
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 10:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 23 Juli 2008 4:37 am
  Berichten van afgelopen: