kunnen vogels rouwen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

kunnen vogels rouwen?  Reageer met quote  

onze max is helaas dood. het vriendje van chico, haar leven en zonneschijn is er helaas niet meer. is door de hond gegrepen toen hij uit de kooi was geklommen in de nacht. heel jammer en triest. ik had de kamerdeur open gelaten en de hond is de kamer ingeslopen en heeft met max gespeeld. een beetje te wild helaas.
wat mij nu opvalt is dat chico hem blijft roepen en amper eten wil. gaat zij door een rouwproces. weten vogels wat verdriet is? vandaag is de tweede dag zonder max en ik heb het voer hoger moeten hangen om te zien of chico wel eet. ze heeft gelukkig gegeten maar is wel in zichzelf gekeerd.
we moeten nu naar en ander vriendje voor haar gaan zoeken zodat ze niet te lang alleen is. we gaan kijken naar een timney, man zodat zij ook een partner heeft waar ze echt wat mee kan.
heben jullie dit soort gedrag al eens meegemaakt met jullie vogels
Bericht Zaterdag 28 Februari 2009 10:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Volgens mij kunnen vogels wel rouwen. Misschien niet helemaal zoals wij dat doen, met een besef van leven versus dood en alle theorien die we daaromheen verzonnen hebben. Maar wel op een "mijn vriendje is er niet meer --> ik mis hem --> ik ben verdrietig" manier.

Ik denk dat een nieuw vriendje voor Chico wel zal helpen, als ze het met elkaar kunnen vinden. Is er een kans dat ze hem afwijst omdat ze Max nog steeds zoekt? Daar heb ik geen verstand van.

Veel sterkte met je verlies Troosten.
Bericht Zaterdag 28 Februari 2009 10:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Alexandraatje, heel veel sterkte met je verlies van Max Troosten

Ja, ik denk dat ze wel een soort van rouw/gemis kennen. Hopelijk gaat het weer beter wanneer Chico een nieuw vriendje heeft.

Sterkte Troosten
Bericht Zaterdag 28 Februari 2009 10:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh wat erg zeg.. Sad Heel veel sterkte met het verlies van Max. Troosten

Ik denk dat vogels zeker een rouwproces kunnen doormaken. Iago begon zichzelf te plukken terwijl hij het geluid van Flitje maakte. Echt heel naar. Crying or Very sad
Bericht Zondag 1 Maart 2009 6:02 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Sterkte met het verlies van Max Crying or Very sad

Vogels missen hun vrienden zeker, en zijn erg verdrietig als ze doorhebben dat de ander niet terugkomt. Vogeltje heeft ongeveer een jaar lang elke dag zijn vriendje gezocht, ging op hun plekjes zitten en dan heel hard roepen, hartverscheurend.

Het hield op toen we zijn verhuisd. In het nieuwe huis was alles nieuw en anders, en het leek toen wel of het andere vriendje nooit heeft bestaan.

Dus ook al is het een andere vogel, als ze vaste plekken hadden kan het veranderen van gordijnen of wat er op die plek in de kast staat (of de plek van de kast) misschien er voor zorgen dat hij er niet elke dag aan herinnerd wordt dat Max er op die plekken niet meer is.
Bericht Maandag 2 Maart 2009 12:34 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel veel sterkte met het verlies van Max Troosten
Bericht Maandag 2 Maart 2009 1:53 pm
tangus
Fladderaar

Reageer met quote  

Heel veel sterkte.
De venzuela amazone van mij vader miste zijn vriendje ook.
Dit was een steenparkiet.
Deze is ook overleden.
Nu heeft hij al zeker 2 jaar een nieuw vriendje.
Lucky een bont boertje.
Denk dus dat vogels zeker kunnen rouwen.
In ieder geval heel veel sterkte
Bericht Maandag 2 Maart 2009 2:42 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

chiqui is wat stiller. roept ook nog steeds om max. ik hoop dat zij heel snel beter wordt en we snel een ander vriendje voor haar vinden. we zoeken nu een mannetje van hetzelfde ras om haar zo echt een partner te kunnen geven.
Bericht Maandag 2 Maart 2009 3:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh wat erg zeg.. Sad Ze heeft er echt last van. Ik hoop dat jullie haar anders een vriendje kunnen geven van dezelfde soort. Troosten
Bericht Zondag 8 Maart 2009 7:26 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

op ht mometn gaat het goed met haar. ze heeft nu een speciale lamp gekregen in haar kooi om meer licht te hebben en zekletst honder uit. is heel nieuwsgierig en wil veel onderzoeken. ze eet weer heel goed etc. het lijkt er op dat ze er overheen is en dat het goed met haar gaat. desalniettemin blijven we zoeken naar een mannetje maar er is geen haast bij. ze doet het goed. nu. de lamp staat op een timer. van half 7 ochtend tot 7 avond is hij aan. zij heeft daardoor goed licht en is ook levendiger.
Bericht Maandag 9 Maart 2009 8:22 am
tangus
Fladderaar

Reageer met quote  

Oh wat een opluchting dat het weer beter gaat.
Het is niks aan als je gaaitje verdrietig is. Troosten
Hoop dat jullie snel een vriendje vinden voor haar. Hartje
Succes.
Bericht Maandag 9 Maart 2009 9:30 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

O, dat is een opluchting dat het beter gaat met haar. Gelukkig maar zeg want het is niet makkelijk geweest voor haar en automatisch ook niet voor jullie natuurlijk.
Hopelijk mag ze zo verder doen, klinkt goed. Wink
Bericht Maandag 9 Maart 2009 10:01 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fijn dat ze erover heen lijkt te zijn. Wat een beetje licht al niet kan doen he! Embarassed Shocked
Bericht Maandag 9 Maart 2009 5:55 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:29 am
  Berichten van afgelopen: