lange vakanties

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Nathalie
Fladderaar

lange vakanties  Reageer met quote  

Wat zijn jullie ervaringen met "lange" vakanties waar jullie vogel dus bij iemand anders verblijft?
En hoe zou dat zijn als je bijv 3 maanden weg bent?
Niet dat ik dat nu direct van plan ben maar in de toekomst zit dat er misschien wel in.
Ik kan Timmy (als het zover zou komen) prima onderbrengen bij mijn moeder, daar is altijd iemand thuis, is nog een papegaai en andere bezigheden. Maar vraag me af hoe hij dan tegenover mij zou (kunnen) worden.

Iemand een idee?

Groetjes Nathalie en Timmy
Bericht Vrijdag 29 December 2006 7:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

geen ervaring mee.
wij gaan nooit op vakantie i.v.m. de dieren
Bericht Zaterdag 30 December 2006 7:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: lange vakanties  Reageer met quote  

Oei, dat weet ik niet. Ik denk niet dat het veel uitmaakt voor Timmy.. Tenminste niet hoe hij tegen jou is.. Ze vergeten je echt niet één twee drie. Misschien kunnen ze in die tijd wel een goede band opbouwen met iemand anders..
Bericht Zaterdag 30 December 2006 2:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ronald&angelique
Fladderaar

Reageer met quote  

wij gaan 27 juni voor het eerst sinds we luna hebben 2 weken weg we zien er nog wel tegenop.
maar als het is goed is mag hij 2 weken logeren bij mijn ouders
Bericht Zaterdag 30 December 2006 5:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben afgelopen zomer een paar maanden van huis geweest, in die tijd heeft vooral mn vriend voor Cleo gezorgd en is ze ook drie weken bij mn zus geweest. Ik had het er geloof ik moeilijker mee dan Cleo zelf, die vond het wel best, terwijl ze juist naar mij trekt.....Vergeten doen ze idd niet snel!! Ik heb natuurlijk jaren voor Taco gezorgd, de aga van mijn zus. Die logeert nu alleen in de zomer wel eens bij ons, maar zodra ik bij mn zus binnenstap vliegt Taco naar mn schouder en is daar niet vanaf te slaan. Dat doet ze alleen bij mij, ik denk dat ze zich mij herinnert ofzoiets... Very Happy Very Happy
Bericht Zaterdag 30 December 2006 7:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Giz is nu tweemaal een periode van drie weken bij zijn oppasoma geweest (en tussendoor weleens een paar daagjes) en dat gaat prima.
Herkennen doet hij ons zeer zeker en de begroetingen zijn altijd heel spectaculair Laughing
Bericht Zondag 31 December 2006 12:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Als ik bij Marleen langs ga weet Teuntje echt heel goed wie ik ben! Ze reageert blij en duidelijk met herkenning maar ze mist me duidelijk ook niet. (dat gedeelte is voor mensen een stuk zwaarder Wink ) En er zaten toch -in elk geval de eerste keer- 3 maanden tussen.
(binnenkort ga ik weer Very Happy )
Bericht Maandag 1 Januari 2007 3:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
vivke
Net uit het ei

Reageer met quote  

afgelopen jaar ,zijn we 14 dagen weggeweest en bleef flip hier thuis,toen was arthur er nog niet,de zoon zorgde voor de gaai
na die 14 dagen grote hereniging ,flipke was ongelooflijk blij dat ik er weer was en de eerste dagen mocht ik zelfs niet alleen naar de wc gaan,hij vertrouwde het niet meer,men eerste werkadg was dan ook weer ff heel erg,maar dra verviel hij weer in zijn ritme
sindsdien geen adg meer van huis geweest zonder hem en nu met zijn tweeën hebben we zelfs het oud/nieuwejaarsfeest afgezegd
kwou thuis blijven voor men gaaikes Embarassed
Bericht Vrijdag 5 Januari 2007 11:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Allereerste keer dat ik weg van Aphyna was geweest (2 daagjes maar)
kwam ze naar me toe rennen toen ze me zag, met kuif omhoog,
knuffelen, tussendoor HAP! Shocked en meteen verder knuffelen....
Ze was duidelijk blij maar boos dat ik weg was geweest. Dat was 6 jaar geleden
en eerste en enige keer dat ze me had gebeten.
In de loop van de jaren is ze bewust geworden dat we altijd terug komen.
Maar elke keer is dat erg emotionele warme ontvangst. Tegelijkertijd,
laat ze niet zien dat ze iemand mist als we weg zijn. (Ik overigens wel Rolling Eyes ,
als ik weg ben krijg ik mijn vogels niet uit mijn hoofd ... Laughing )
Mango mijn amazoontje is veel minder aanhankelijk, ook heel blij als we
terug komen maar ze vermaakt zich prima tussendoor.

Maar 3 maanden lijkt me erg lang.... als je regelmatig zulke lange periodes weg bent
dan lijkt het me niet verstandig om aan huisdieren te beginnen Rolling Eyes
Één keer is misschien niet erg... maar ik zou het niet kunnen Cool
Alternatieve optie is misschien je lange vakantie zo te plannen
dat je vogel mee kan?
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 2:24 pm
Nathalie
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik ga eigenlijk nooit lange periodes weg. Ja ben wel eens een jaar weg geweest maar toen woonde ik nog thuis.
Maar ik wil nog een keer een langere periode naar Zuid Amerika om daar Spaans te leren, vrijwilligers/liefdadigheidswerk doen en rond te reizen. Dit is een lange-termijn-plan hoor, maar ik vroeg het me gewoon af hoe dat zou zijn.
Ik breng Timmy regelmatig wel eens naar mijn moeder als ik bijv een hele dag weg moet en hij heeft er ook al een keer geslapen. Dat was allemaal geen probleem. Ook als ik weg ga maakt het hem eigenlijk niks uit (denk dat het er aan ligt hoe hij is opgegroeid, hij is namelijk pas 7 maanden) en als ik dan weer terug kom doet ie gewoon normaal. Niet over-enthousiast ofzo. Hij is enthousiaster als ik thuis kom van mijn werk, laat ik het zo zeggen.

Groetjes Nathalie en Timmy
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 2:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

O, ja, toen ik laatst 2 weken in de VS was
had ik met Aphyna aan de telefoon gesproken Laughing Laughing
Het was net als een gesprek met een klein kind, ze luisterde op het moment ik aan woord was en als ik
stopte begon ze brabbelen en stopte toen ze me weer hoorde Laughing Laughing enz.
Ze keek heel verbaasd dat zo'n bekende stem uit zo'n apparaat kan komen Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 2:35 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

hahahah Laughing
Wat lief! Very Happy
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 2:37 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zo liefff, maar dat doen niet alleen grote gaaien hoor Cool Ik praat ook met ons groen jongetje door de telefoon als ik op vakantie ben en volgens mijn moeder zet hij dan altijd hele grote ogen op en luistert echt. Als ik stop met praten klinkt er een hard fluitje in de telefoon Laughing
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 3:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marjet

(binnenkort ga ik weer Very Happy )

Hehe....dat wordt weer weleens tijd Evil or Very Mad Very Happy
En ja....dat is zo....Teuntje kent Marjet
nog heeeeel goed hoor Very Happy Is zo leuk
om te zien Very Happy Ik ben er ook blij om dat
ze Marjet herkent Very Happy
Bericht Zondag 7 Januari 2007 1:50 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Nathalie
Ik ga eigenlijk nooit lange periodes weg. Ja ben wel eens een jaar weg geweest maar toen woonde ik nog thuis.
Maar ik wil nog een keer een langere periode naar Zuid Amerika om daar Spaans te leren, vrijwilligers/liefdadigheidswerk doen en rond te reizen.

Dat komt goed Nathalie, wat een leuke plannen heb je. Ik ben helemaal verliefd op Zuid-Amerika Rolling Eyes.
Als Timmy je ouders goed kent en ze goed ermee om kunnen gaan dan is het geen probleem, toch?
Dat is ook in mijn ogen heel goed als hij went om af en toe ergens anders te logeren, des makkelijker het zou gaan Wink .
Bericht Zondag 7 Januari 2007 2:01 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:30 am
  Berichten van afgelopen: