|
|
|
jeroen234
Fladderaar
ik zag je in een reactie het hebben over aaien
en daar komt dus die geluidjes van
nooit aaien alleen kopie krouwen
de rug is een heel erg gevoelige plekje voor een papegaai zit er aan en je loopt kans dat hij/zij straks meer van jou verwacht dan je kan waarmaken  |
Dinsdag 27 September 2011 5:50 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
ik heb naar het filmpje gekeken... en denk dat je vogel een beetje verliefd is op je. Laat partner gedrag zien...
Je wil proberen om nog verder met je vogel te komen, met betrekking tot het aanraken enz, maar ik zou dit gedrag niet gaan stimuleren..
Zou het beperken tot alleen z`n koppie af en toe te krauwen.
dit geluidje herken ik zeker, dit doet mijn Chico ook zo nu en dan... schenk hier verder dan geen aandacht aan...
Je kunt je vogel ook op een rooster van een kooi op laten stappen. soms vinden ze dit minder eng dan een stok. (zo heeft mijn Chico ook ooit leren opstappen). |
Dinsdag 27 September 2011 8:49 pm |
|
|
Debbieke
Eitje
|
quote:
Originally posted by Sarah
Die was duidelijk. Zie mijn reactie in je album.
Wat ik wel heb is dat hij makkelijker zijn pootje geeft voor het opstappen als hij dat gekke geluid maakt..
Maar ik probeer toch hem te negeren van zodra hij dat geluidje maakt.
Heel raar, het ene moment vanaf de 1e second dat hij mij ziet.
En het andere moment helemaal niet.. Maar dan heeft hij wel de neiging om enorm veel te bijten.
Misschien nu eens wat oefenen op het bijten
Aangezien ik niet meer bang ben, hij bijt helemaal niet meer door.  |
Zaterdag 1 Oktober 2011 10:09 am |
|
|
|
|
Debbieke
Eitje
|
|
|
|
quote:
Originally posted by tom 47
ik heb naar het filmpje gekeken... en denk dat je vogel een beetje verliefd is op je. Laat partner gedrag zien...
Je wil proberen om nog verder met je vogel te komen, met betrekking tot het aanraken enz, maar ik zou dit gedrag niet gaan stimuleren..
Zou het beperken tot alleen z`n koppie af en toe te krauwen.
dit geluidje herken ik zeker, dit doet mijn Chico ook zo nu en dan... schenk hier verder dan geen aandacht aan...
Je kunt je vogel ook op een rooster van een kooi op laten stappen. soms vinden ze dit minder eng dan een stok. (zo heeft mijn Chico ook ooit leren opstappen).
Bedankt voor de tips Tom!
Ok dan houden we dit tot koppie krauwen ^_^ Hij biedt ook steeds zijn koppie aan.. soms wel grappig als ik hem wil leren opstappen dat hij dan gwn zijn koppie aanbied :p
Misschien kan ik het proberen met eer rooster, maar hij is heel bang van nieuwe dingen.
Ook doet hij heel raar met een opstapstok of stokje..
Als ik hem dit dus wel geven, ( of hem leren opstappen ) dan vecht hij er precies mee met zijn bek..
Eigenlijk wel grappig zicht.. zou dit ook eens moeten filmen
bedankt alvast!  |
Zaterdag 1 Oktober 2011 10:12 am |
|
|
tom 47
Fladderaar
hey Debieke,
vroeg me af of hij nu vecht met de stok, of dat hij hem met zijn snavel weg aan het duwen is, zou mijn Chico namelijk ook doen wanneer hij een stok voorgehouden krijgt. Je moet echt eens uitproberen of hij niet op een klein roostertje op wil stappen, je kan hem dan naar boven laten klimmen... heb dit al bij verschillende gaaien uitgeprobeerd, de meeste keren ging het goed... |
Dinsdag 4 Oktober 2011 9:56 pm |
|
|
Debbieke
Eitje
|
quote:
hey Debieke,
vroeg me af of hij nu vecht met de stok, of dat hij hem met zijn snavel weg aan het duwen is, zou mijn Chico namelijk ook doen wanneer hij een stok voorgehouden krijgt. Je moet echt eens uitproberen of hij niet op een klein roostertje op wil stappen, je kan hem dan naar boven laten klimmen... heb dit al bij verschillende gaaien uitgeprobeerd, de meeste keren ging het goed...
Eerder wegduwen dan denk ik.. ik zal het ook eens filmen
Zo'n roostertje moet ik inderdaad dan eens uittesten
Heb je toevallig facebook ofzo?
Dan kan je me misschien wat meer informatie geven.
Thx! |
Maandag 24 Oktober 2011 9:07 pm |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
hoi Debieke,
nee, ik heb geen face book, maar probeer het eens met zo`n gazen rekje van bijvoorbeeld een katten kenneltje. Ik heb pas een wat oudere gaai erbij(Joep) nu naar zo`n 14 dagen in huis stapt hij al redelijk gewillig op. Ik gebruik altijd comando`s, zeg bij opstappen; stap op... bij afstappen stap af... en gevolgd met een enthousiast goedzo, eventueel hierna direct iets lekkers... het werkt echt goed. |
Dinsdag 25 Oktober 2011 9:23 pm |
|
|
Debbieke
Eitje
|
quote:
hoi Debieke,
nee, ik heb geen face book, maar probeer het eens met zo`n gazen rekje van bijvoorbeeld een katten kenneltje. Ik heb pas een wat oudere gaai erbij(Joep) nu naar zo`n 14 dagen in huis stapt hij al redelijk gewillig op. Ik gebruik altijd comando`s, zeg bij opstappen; stap op... bij afstappen stap af... en gevolgd met een enthousiast goedzo, eventueel hierna direct iets lekkers... het werkt echt goed.
OK bedankt!
Ik zal het eens proberen maar wat als hij opgestapt is?
blijven staan? of hem er meteen weer laten afstappen?
heb je ook tips voor het bijten?
Hij bijt heel graag( bijt niet door, en ik trek ook mijn hand niet weg) ik zeg nee en ga dan even weg. daarna kom ik terug en probeer ik het opnieuw.. en dan bijt hij weer of bied zijn kopje aan
thx! |
Dinsdag 25 Oktober 2011 9:33 pm |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
probeer eerst aan het vertrouwen te werken...op leren stappen, op een andere neutrale plek af laten stappen, iedere keer belonen, met je stem of iets lekkers... (geen grote dingen geven, bv een zonnepitje)
Je kan hem ook op de grond neerzetten, dit is voor veel gaaien de minst veilige plek, waardoor hij weer snel bij je wil komen om op te stappen, maar zou dit alleen in noodgevallen doen...
vraag me af of hij je in je handen bijt wanneer hij op je hand zit, dan moet je ervoor zorgen dat je vogel even uit evenwicht raakt. Je zegt nee en je schommelt met je hand waarop hij zit heen en weer. Vervolgens ga je gewoon verder met het trainen.
ieder dier is weer anders, hebben soms dan weer een iets andere aanpak nodig, maar bepaalde zaken zoals werken aan het vertrouwen zijn bij iedere gaai denk ik gelijk... het gaat dan uiteindelijk om vertrouwen over en weer... |
Woensdag 26 Oktober 2011 3:29 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:30 am
|
|
|
|
|