|
|
|
Hillena
Net uit het ei
| lege handen en dan wat nu.... |
|
|
zoals sommige van jullie inmiddels weten is ons poppeke (calistha) overleden, ik kan de lege kooi amper verdragen en de kids net zo
we zijn constant aan het poetsen met halamid...met de tijd willen we wel weer denken aan een grijsje...wat kan ik nu het beste doen, ik heb advies gekregen;
ontsmet de kooi en je huis goed ..maar gooi speelgoed weg
anderen vinden dat je 3 maanden geen vogel moet halen,
weer anderen denken eerder aan een jaar....
onze vogelarts vind ontsmet is voldoende haal maar 1 als je wilt
ik weet het gewoon niet meer!
en dan wie heeft er goede ervaringen in de 3 noordelijke provincies qua aanschaf, wij willen natuurlijk hetzelfde nooit meer meemaken |
Maandag 9 Maart 2009 3:17 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik ben van meniong als je alles goed ontsmet, incl. speelgoed, hoef je niks weg te gooien.
geef elkaar even de tijd om alles een plekje te geven dat jullie lieverd er niet meer is en kijk dan bij een goede kweker. hier oip het forum kun je adressen krijgen van goede en betrouwbare kwekers waar je een grijsje kunt gaan halen. Kea is er zo eentje van.
ik kan me voorstellen dat de klap nog hard zit en dat moet even tot rust komen. praat er veel over met de kinderen. en als jullie een ieuwe gaan halen, dan krijgt het weer heel veel liefde van jullie allen. het zal nooit de plaats innemen van de ander, maar een nieuw plekje krijgen in jullie hart |
Maandag 9 Maart 2009 3:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: lege handen en dan wat nu.... |
|
|
Ik denk dat je houten speeltjes het beste kan weggooien. Acrylspeeltjes kan je bewaren en die heel goed ontsmetten.
Er is veel twijfel over de tijd die er overheen moet gaan. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies. Mail anders Avian Biotech even. |
Maandag 9 Maart 2009 5:49 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik zou met de houten speeltjes goed oppassen.
Eventueel hang je ze van de zomer buiten zodat ze door de zon en wind "gereinigd" worden. Ik zou ze er voorlopig niet gebruiken.
Weggooien is ook weer zo wat.
Als je het bewaard, na schoongemaakt te hebben en je wilt echt op safe. Berg ze een jaar op en gebruik ze daarna weer.
Kwekers van grijsjes echt in het noorden weet ik zo niet.
In Wijhe zit Lorre&Co, die test, en daar krijg je zeker een gezonde gaai mee naar huis. Zij doen ze ook pas weg als ze zelfstandig zijn. |
Maandag 9 Maart 2009 7:21 pm |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
|
|
ik zou met het nemen van een nieuw grijsje echt langer wachten dan 3 maanden.Ik heb precies hezelfde meegemaakt als jullie (
Lees hier mijn verhaal
) en ik heb pas na ongeveer 9 maanden een nieuwe vogel genomen. Ik had / heb ook andere vogels en heb nog lang met 'rare veren' hier getobt en tot drie keer toe mijn vogels moeten laten testen. Ik ga er nu ff vanuit dat jullie geen andere vogels hebben, dat scheelt wel, maar... wees voorzichtig met té snel een nieuwe vogel te nemen. Ik wil best Siwo de Kloet even voor je mailen (ken ik goed en hij is de big boss van Avian Biotech en zit in Florida). Ik hoor het wel. Sterkte hoor, Ellen |
Maandag 9 Maart 2009 9:26 pm |
|
|
irene
Vlieger
Hoi hoi!
Ik weet nog niet zo heel veel van vogels, ik leer met de dag. Dus ik weet ook niet wat het beste is om te doen. Dus ik zal dit topic blijven volgen
Chico heb ik uit Amersfoort , in het noorden weet ik zo niet een goede kweker te vinden.
Wel denk ik dat je de houten speeltjes het beste weg kan doen, en de acryl speeltjes paar keer ontsmetten.
Succes er mee!
|
Maandag 9 Maart 2009 9:59 pm |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Ik heb mijn grijsje zelf van een kweker in Zwaagwesteinde. Ze zijn daar handopgevoed en heb er zelf een goede ervaring mee. Vogels zijn daar niet getest (kweker vond dat niet nodig omdat hij dit bestand al jaren heeft), maar als uit een test van de arts blijkt dat de vogel niet gezond is, zou ik gelijk geld terugkrijgen.
Mijn grijsje is overigens getest en compleet gezond. |
Maandag 9 Maart 2009 11:41 pm |
|
|
Hillena
Net uit het ei
|
|
Ellen ik ken je verhaal, Anton heeft mij er op gewezen maar als ik het goed begrijp had jou Tommy de uiterlijke verschijnselen ook al, dat had calistha nog niet, dat zou dan wel verschil uitmaken, we hebben inderdaad verder geen vogels dit was ons eerste vogeltje, ik heb Avian Biotech gemaild ik wacht nog op response |
Dinsdag 10 Maart 2009 8:36 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat het nemen van een ieuwe vogel is afhankelijk van ieder persoon. de een is er eerder aan toe dan de ander. het verwerkingsproces is bij ieder verschillend. als jullie er echt klaar voor zijn om een nieuwe vogel te nemen dan kun je er ook voor gaan. als je daar nog niet klaar voor bent wacht je nog even. volg je eigen gevoel. |
Dinsdag 10 Maart 2009 9:40 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:31 am
|
|
|
|
|
|