mag ik jullie voorstellen aan pien.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
sharonl
Kuikentje

mag ik jullie voorstellen aan pien.  Reageer met quote  

hallo allemaal.
ik heb lopen twijfelen of ik dit zou plaatsen.
maar doe het toch. aangezien ik ook heel wat kan opsteken.
zoals sommigen weten was ik me al een tijd (ca 3 jaar) aan het orienteren voor een papegaai. gelukkig is er zeer weinig wat ik niet gelezen heb dus weet waar ik aan begin. bezint eer gij begint...
ik wou alles voor elkaar hebben financieel enz.
nu komt het
zaterdag vogelmarkt in zwolle. we wouden pino zoeken uren over die markt heengelopen maar niks gezien. iedereen ging naar huis en mijn dochter en in liepen nog een rondje nu gewoon kijken enz.
kom ik bij een man met caiques (die zeker in mijn top 3 stonden) dus ik kijken luisteren naar het geluid kortom orienteren/observeren hoe ze helemaal in het echt zijn hoor ik ineens een super bang krassend geluid. en wat ziet mijn oog. in een minuscuul klein bakje (kooitje is teveel eer om het te noemen) zit een klein grijsje. die niet kan draaien en plat moet liggen anders past het niet. onder de poep ontkiemde zonnebloem pitten in het bakje en 2 cm ontlasting. hij vroeg 225 . zei hij ik vroeg waarom deze goedkoper was als de rest (waar hij 500 voor vroeg)
ach dit ding heeft kromme poten en kan nooit op een stok staan. (goh zegt mijn dochter zon broertje heb ik ook (onze zoon is spastisch)
hij heeft geen staart waarom is dat. sja hij slaat steeds met zijn staart tegen de tralies ; lees scherp gaas.
ik had 100 euro gespaard (leg elke week wat opzij) dus ik zei markttaal verschrikkelijk te moeten doen maar goed... ik heb 100 euro opzij gelegt en ga nu naar huis om dat op te halen. en dan neem ik hem mee
nou dat was dan wel goed.
dus vogel meegenomen.
eenmaal thuis gekomen kon ik er helemaal niks mee beginnen en de handicaps leken erger dan op de markt. hele kromme pootjes en ze (vind ik gewoon dat het een meisje is) bleef gewoon liggen en was super vals ik heb haar met rust gelaten en zo af en toe iets uit mijn hand gevoerd. (o ja nog zoiets ik vroeg wat eet ze? zegt hij zonnebloempitten en mais. gewoon zo'n blikkie van de aldi kun je weken mee doen als je de schimmel maar even afspoeld want dat is niet zo gezond) op een gegeven moment pakte ze het heel lief aan. ik heb nog nooit zo'n zielig hoopje vogel gezien. of moet ik poep zeggen?
de volgende dag kon ik haar al aaien. en heb haar meteen gedoucht ze had erg veel last
dus goed bekijken. ik werd er misselijk van. allemaal veren afgebroken. bloed aan de vleugels van het schuren. (gelukkig geen bloedpennen en een mooie glimmende snavel) op zich goed in de veren (die niet zijn afgebroeken dan) haar vleugeltjes laat ze hangen. maar kracht zit er wel in. ze heeft er gewoon nog last van.
hieraan kon ik zien dat arme pientje niet voor eventjes op de markt in het kooitje zat. maar daar al een tijdje vertoefde.
nu is ze goed gewend aan licht (eerst raakte ze in paniek)
en ze heeft een raar soort verlatingsangst zo gauw als ik bij haar wegloop gaat ze fluiten en volgt me met haar lieve pootjes. (ze loopt dus eindelijk!)
ik ben al aan het trainen gegaan met haar pootjes om daar gewoon wat kracht in te krijgen. maar opstappen is voorlopig echt onmogelijk. al begint ze kracht te krijgen in 1 pootje dus ik zie het rooskleurig in. het is een kwestie van geduld liefde en aandacht (mijn zoon loopt ook terwijl dat onmogelijk was!) op schoot lukt voor geen meter ik denk dat dat komt doordat ze geen grip krijgt in haar pootjes en ze er niet onder kan zetten en als ze los loopt en ik aai haar niet dan is ze heel irritant dan bijt ze laat zich vallen op mijn schoot (als ze over de tafel loopt) dus daar moeten we onze wegen nog in vinden. ik zet haar dan terug en negeer haar 5 minuten als ze dan weer stil is ga ik weer naar haar toe.
ik zal proberen een foto van haar pootjes te plaatsen. en een foto van haarzelf. (soo cute) ik ben benieuwd of die pootjes ook een naam hebben zodat ik kan zoeken hoe daar mee om te gaan en welke kooi aan te schaffen.
nou dit is een super lang verhaal geworden. en ik zal hooimeier bellen/mailen om wat tips te vragen.
conclusie: ik weet dat je dit moet boicotten en geen vogels van dit soort mensen te kopen maar ik kon haar niet aan haar lot overlaten. ze was gigantisch aan de diaree (wat nu ook over is) en weet zeker dat ze niet lang meer leefde op deze manier. dit zou voor altijd in mijn hoofd blijven spoken. ik heb de handel op deze manier in stand gehouden dat weet ik. maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar daar maar dood te laten gaan.)
groetjes sharon
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:21 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: mag ik jullie voorstellen aan pien.  Reageer met quote  

Hoi Sharon.. Wat een verhaal.. Ik kan me zo goed voorstellen dat je haar niet wilde laten zitten! Sad Het is verschrikkelijk hoe sommige mensen omgaan met papegaaien.
Mag ik vragen hoe oud ze is? Weet je dat? Heeft ze een gesloten ring om?

Ik wil je niet nerveus maken maar een mooie glimmende snavel is geloof ik geen goed teken bij een stofvogel. Heb je haar bij je andere vogels gezet?
Laat je haar testen op pbfd?

Ben trouwens erg benieuwd naar foto's van haar!
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

hier wat foto's
de pootjes staan redelijk recht als ze ontspannen zit zijn ze heel krom en slap. daar probeer ik ook een keer een foto van te maken.
verder vertelde deze meneer me dat pien 4 maand was. zelf vind ik haar oogjes daar wat te licht voor. graag hoor ik jullie mening. ze heeft wel echt baby gedrag. op haar ring staat 03 dus er is een oude ring gebruikt.
verder heeft ze een knalrode staart (veer) maar een licht stukje op haar snaveltje. mijn gevoel zegt kongo maar haar snavel zegt timny

staartje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TFOH3JH.jpg

pien

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QOLEFEX7.jpg

pien is lief (let niet op mijn afgebladderde nagellak zoals jullie begrijpen had ik geen zin om mijn nagels te doen. )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PZYUNH8A.jpg

oogjes pien
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66KRXA87.jpg
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:34 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

PS Ik denk trouwens dat je met die kromme pootjes op rachitis doelt?
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi Sue

super bedankt voor je lieve positieve reactie.
ik ga haar natuurlijk laten testen. maar wacht er nog even mee..
het is niet zo dat haar snavel echt glimt ofzo hoor haha. maar het is een nette snavel zonder snot en oneffenheden. volgens deze meneer was ze getest maar heb geen papieren dus daar geloof ik niet in.
ik heb 3 valkparkieten buiten in een voilliere. dus die komen niet in de buurt.
foto's staan er op!
graag meningen!
ze heeft idd een gesloten ring en ik denk dat ze bij een lieve kweker wegkomt ze is met de hand gevoerd en in alles zie ik dat terug. zo gauw als ze een lepeltje ziet schooit ze gigantisch haha
conclusie: ik ben verlieeeeeeeeeefd Very Happy
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:39 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk niet dat ze vier maanden is. Echt niet. Ik denk meer in de richting van ouder dan 1,5 jaar?
Denk trouwens meer aan een Congo.. Maar ik ben geen kenner!

Vind haar trouwens wel een ongelooflijk lief koppie hebben zeg!! Hartje
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:40 am
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

dank je Sue dat ga ik direct opzoeken.
volgens de verkoper was het vitaminegebrek. en ze zal wel onderin het blok hebben gelegen denk ik..
ach ik speculeer maar wat raak. maar het maakt niks uit. als ik maar weet hoe hier het best mee om te gaan.
het is te moeilijk om niet te laten merken dat ik haar zielig vind maar ik doe mijn best.
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:41 am
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

1.5 jaar is denk ik te oud...
ze heeft grijze oogjes. en is nog erg klein. (wat natuurlijk ook gewoon ondervoeding kan betekenen)
maar 4 maand geloof ik ook niet.
ja een kongo is ook mijn idee. maar maakt verder natuurlijk ook niet uit.

ja ontzettend lief koppie he.
maar dat weet ze ook ik heb al vele "gezichtsuitdrukkingen" bij haar gezien ze weet iedereen te betoveren. het schatje
Bericht Dinsdag 25 September 2007 9:48 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Shocked Shocked zo wat een verhaal zeg
en wat een kl**te vent zeg om zo met een gaai om te gaan maar er zijn meer van zulk soort figuren Evil or Very Mad
ik schrok heel erg van het maisverhaal Crying or Very sad wat sneu zeg voor pien
het zal wel ff duren voor ze helemaal aangesterkt is maar ze/hij krijgt nu genoeg te eten en aandacht en liefde,dus wie weet groeit ze wel uit tot een hele mooie gaai ze kan er alleen maar beter van worden dan dat ze daar was blijven zitten.
ik vind het top dat je pien deze kans hebt willen geven Veertje
Bericht Dinsdag 25 September 2007 10:22 am
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

wat een super lieve reacties!!
ben ik heel blij mee.
ze krijgt nu nutribird pellets. geen problemen ze eet werkelijk alles en haar ontlasting word al dikker.
gelukkig was ze niet te dun. borstbeen is normaal. maar goed natuurlijk geen vitamines binnengekregen. en het is ook niet moeilijk om een vogel op gewicht te houden met zonnebloempitten. ze weegt 360 gram. ik ga haar elke week even wegen dan weet ik of ze aankomt enz of zo blijft zo kan ik misschien ook nog een schatting van haar leeftijd maken.

hier nog wat foto's net gemaakt.

manipulatiefe pien. (eerst gooit ze haar waterbak om krijgt ze daar nog geen aandacht mee gaat ze over het bakje hangen)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VMFYKINK.jpg

met dit als resultaat Twisted Evil
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L6NRKQI4.jpg

nog één keer haar lieve pootjes
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GBC7R7FX.jpg
Bericht Dinsdag 25 September 2007 10:37 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het is echt een scheetje Hartje
ze weet al snel hoe ze dr zinnetje kan krijgen Surprised
ik wil niet als een betweter overkomen hoor want ik maak ook nog fouten met mn gaai,maar let wel op want het is al een ''probleem''gaai(moeilijke start) en niet dat je dr dadelijk niks meer mee kunt dat zou zo zonde zijn.
maar dat zal je zelf waarschinelijk ook wel weten Wink Very Happy
coco krijgt ook nutribird p15 en hij is er echt door aangesterkt en mooier uitgaan zien Very Happy (die was daarvoor ziek).
ik denk dat het wel een heel eind gaat goedkomen met pien.
waarschijnelijk zal ze dr pootjes niet optimaal kunnen gebruiken maar als ze er nou al meer kracht in krijgt,
wie weet wat ze dan er allemaal mee kan in de toekomst!!
ik hoop dat je ons op de hoogte houd van het herstel van pien ben hier heel erg benieuwd naar Wink
Bericht Dinsdag 25 September 2007 10:49 am
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

badankt voor weer zo'n lieve reactie!
natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! ik kan hier ook nog veel te veel leren Laughing
nee ik ben al echt aan het opletten. en mag haar niet zielig vinden. (doe ik natuurlijk stiekem wel) ik merk dat ze al aardig aan mij "hangt" soms nogal letterlijk haha. dus ik laat vooral mijn dochter haar extra aandacht geven en trek me dan terug. dan loopt en fluit ze me achterna maar na een tijdje geeft ze het op en dan geeft ze zich helemaal over aan mijn dochter (van Cool net zoals lekkers geven (ze vind nou eenmaal alles lekker) dat laat ik ook of mijn man dochter of zoon doen. eenkennigheid zou ik nl niet al te leuk vinden hoe vleiend dan ook.
ik heb het op een negeren gezet met negatief gedrag en ze pakt het vrij snel op. moet het 1 of 2 keer herhalen en het negatieve gedrag is opgehouden. ik zou alleen niet weten hoe ik haar op schoot krijg. ze is dan ook erg vervelend en eist alle aandacht op. zo niet dan hangt ze in mijn kleren. dus daarin moeten we onze weg nog vinden. ik heb ook het idee dat ze dat liever niet doet (op schoot zitten)
maar goed waar een wil is is een weg.

ja nutribird. iedereen raad mij harrison aan. maar ja heel sorry op het moment heb ik daar gewoonweg de financieen niet voor. en over nutribird hoor ik ook genoeg goeie verhalen, dus wil ik eerst afwachten hoe ze het hier op doet.

en haar pootjes tja die maken haar uniek. we gaan proberen haar zo sterk mogelijk te maken. stapje voor het letterlijke stapje. en zien hoe ver we komen. maar zelf heb ik er alle vertrouwen in.
Bericht Dinsdag 25 September 2007 10:58 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat een verhaal indd pffff

ik denk dat pien wel ouder is, als ze in een klein kooitje zitten groeien ze ook niet goed en het verhaal met de pootjes ja dat kan daar mede mee te maken hebben met de groei.

ik zou even naar een vogel arts gaan en haar laten onderzoeken ook ivm met die pootjes. en testen op ziektens..

hoe kan zo een man btw met zo eens gaaitje op de markt staan:S lijkt me niet veel goeds voor zijn naam.

gelukkig is ze nu in goede handen.
Bericht Dinsdag 25 September 2007 10:58 am
sharonl
Kuikentje

Reageer met quote  

vitaminegebrek remt natuurlijk ook wel wat groei af.
maar ze heeft babytaal nog zeg maar. en ik denk zelf mocht ze veel ouder zijn zou ze niet zo ontzettend lief zijn.
daarbij heeft ze grijze oogjes en nog lang geen geel.
maar het maakt me eigenlijk ook niet uit want ze is gewoon lief al was ze 20. haha ik ben alleen zo'n zeikerd die verjaardagen van de dieren viert. dus ik verzin wel eens een datum. anders de datum van dat ze bij ons kwam.

er is een klacht ingediend door iemand die ik ken. die vertelde me dat er zo'n ontzettend zielig grijsje zat en verteldehet hele verhaal van pien. waarop ik naar de eettafel wees haha. en zei kijk eens hier heb je haar.
Bericht Dinsdag 25 September 2007 11:02 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik vier ook de verjaardagen van mn beestjes hoor en van coco weet ik zn geboortedatum ook niet dus die vier op de dag dat ie hier kwam Very Happy
dat van het verhaal van die klacht is wel heel toevallig zeg wel komisch Very Happy
die persoon zal wel raar gekeken hebben Laughing
Bericht Dinsdag 25 September 2007 11:04 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:35 am
  Berichten van afgelopen: