mee naar buiten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

mee naar buiten  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje! Hoe oud moet een grijsje ongeveer zijn dat hij echt mee naar buiten mag, zoals in de tuin mee de hond uitlaten en mee op de fiets? En dan niet om het gedrag, maar om het weer! Want tocht en kou is gevaarlijk voor kleintjes, maar van af wanneer eigelijk niet meer?
Ik hoop dat jullie het weten!
En heb nog een vraagje, waar kan ik een tuigje kopen? Bij onze speciaalzaken hebben ze dat niet!
En wat raden jullie mij aan, een tuigje of een ketting om zijn voetje?????

Groetjes Maartje
Bericht Dinsdag 5 September 2006 11:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoe oud moet een grijsje zijn?
Als die echt klein is zou ik hem niet meenemen,
Minimaal 4 maanden denk ik..
Ik weet niet waar je een tuigje kan krijgen,
maar je kunt beter een tuigje halen dan een ketting (om de poot)
Ketting om de poot kan gevaarlijk zijn, als die probeert weg te vliegen
Bericht Dinsdag 5 September 2006 12:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ketting om zijn poot is verboden in Nederland en zeer dieronvriendelijk!

Dus het zal een tuigje moeten worden Very Happy
Wij hebben zelf een Aviator, maar we hebben er nog geen ervaring mee. Pluisje heeft deze ook. Wij hebben deze gekocht bij Dieca in Gorinchem. Deze gaan makkelijk om en hebben een rekbare lijn, dus de vogel stort niet recht naar beneden als hij het einde van de lijn bereikt.

Als hij goed op gewicht is en volledig bevedert, dan moet een gaai naar buiten kunnen. Als een gaai in de natuur uitvliegt, dan zit hij ook niet meer binnen Wink Ik zou hem niet in regen en wind meenemen, maar verder kan het geen kwaad hoor.
Bericht Dinsdag 5 September 2006 12:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

regen en wind is ook geen probleem hoor. Storm is wat anders omdat hij weg kan waaien/vliegen...maar verder kan hij gewoon mee. Uitgevlogen vogels zijn bloodgesteld aan ieder weer type en gaan in t wild ook echt niet in huis zitten als t regent Laughing Mjah...als t erg slecht weer is en t bv keihard regent heb je zelf vast ook geen zin om buiten rond te wandelen of te fietsen Wink
Bericht Dinsdag 5 September 2006 1:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hihihi Laughing inderdaad! Mijn hond houdt niet van regen dus dat komt goed uit dan gaan nelis en ik dus ook niet!

Miss weten jullie wanneer de veertjes op zijn lijfje doorkomen ( voornamelijk onder zijn vleugels en op zijn rugetje, de rest zoals het hoofdje, vleugels en buik zijn al helemaal klaar)? Hij is trouwens nu 9 weken! Voor de info:D

Ik kan echt niet wachten om hem lekker mee naar buiten te nemen en hem wat anders te laten zien dan zijn kooi en de kamer!!!!!!!!

Groetjes Maartje
Bericht Dinsdag 5 September 2006 6:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zou wachten tot ie een week of 16 is
Bericht Dinsdag 5 September 2006 6:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: mee naar buiten  Reageer met quote  

Als het warm weer is denk ik dat een grijsje al vrij vroeg naar buiten mag, maar met dit weer? Morgen misschien al? Morgen zou het toch warm worden?

Als ze al hun veren hebben kunnen ze in de winter ook mee naar buiten hoor. Niet te lang natuurlijk, maar een frisse neus halen kan best.
Bericht Dinsdag 5 September 2006 10:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:35 am
  Berichten van afgelopen: