|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
| Met Tommy naar de dierenarts (té lange snavel) |
|
|
ik had dus vanmiddag om 14.00 uur een afspraak hier in het dierenziekenhuis. Ik had gisteren nog een email gestuurd met die paar foto's erin, om vast aan de da te laten zien. De assistente had dit keurig overgebracht. Ik had dus dr. Dries Sabbe (m.i. een Belgische man). Super aardig en vriendelijk en hij vond Tommy een mooie vogel, zo rustig ook ahum. Hij vond de snavel ook veels te lang en hij groeide nu zo raar recht en niet in een punt. Hij kan niet zo één twee drie zeggen waarom het nu zo is, dat ie na het knippen weer te hard groeit. Moet het wel in de gaten houden, maar ga wat andere dingen bestellen voor in Tom zijn kooi. De slijtstok moet ook vernieuwd worden, misschien 'werkt ie ook niet meer goed'? Geen idee, maar da's goed mogelijk. Alleen... ik moet proberen een zelfde als ie nu heeft te vinden, want ja... anders gaat ie dáár weer van in de stress.
We moesten naar boven, daar had hij een soort klein slijptolletje (electronisch). Hij gaf de voorkeur aan slijpen i.p.v. knippen. Tommy in de handdoek, ass. had hem vast en ik hield hem extra vast bij zijn koppie. De da ook terwijl hij bezig was en een andere assistente moest steeds met koel water spuiten terwijl hij met die slijp dinges bezig was. Omdat het anders te heet wordt ofzo? Maar.... op enig moment zag ik bloed komen .. Het was nét iets te ver voor het goede, maar da's ook voor hem (ook als ik hij arts) soms een beetje proberen. er is een aardig stuk af, hij wilde het nog meer 'in model' slijpen, maar omdat het begon te bloeden (toen begon Tom toch wel heel erg zielig te grommen... ) besloot hij dat niet te doen. Het moet nu tot slot door Tommy zelf weer wat 'bijgeslepen' worden. Daarna heeft hij de wond keurig dichtgeschroeid.
Ik vroeg.. doet u vaker papegaaien? Hij meldde dat hij ze vaker doet dan zijn collega's in dit ziekenhuis, puur omdat hij het echt leuk vindt en erin is geinteresseerd. Hij is bijzonder dierenarts tot slot... alleen moet zo iemand natuurljk ook veel ervaring op doen. Toen het klaar was aaide hij over Tom zijn koppie, waarop Tommy knetterhard zei: "Zooo!!!!' zo van... da;'s ook weer gebeurd ha ha ha ha. Sabbe zei al... als alle papegaaien 'zo vriendelijk waren als Tom'!! hi hi.. lief he??
Tom is nu niet helemaal in zijn hum.Hij zit maar te slapen.. maar het heeft toch wat pijn gedaan natuurlijk en hij moest in de houtgreep genomen worden. Dat zal de reden wel zijn.....
Hier wat foto's van Tom met kortere snavel.
http://i196.photobucket.com/al.....G_8181.jpg
http://i196.photobucket.com/al.....G_8184.jpg
http://i196.photobucket.com/al.....G_8186.jpg
 |
Maandag 30 Juni 2008 9:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Met Tommy naar de dierenarts (té lange snavel) |
|
|
Ach arme Tommy.. Z'n snavel bijgeslepen.. Ik hoop dat 'ie snel weer de oude is en zijn snaveltje weer vorm heeft gegeven.
Zijn snaveltje ziet er nu een beetje grappig uit.
Beterschap! |
Maandag 30 Juni 2008 10:58 pm |
|
|
Angela en pino
Vlieger
dikke kus voor tommy...grote knul hoor!!  |
Dinsdag 1 Juli 2008 7:44 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Heb je ook een foto van de oude 'rechte' snavel, want nu ben ik wel benieuwd hoe die eruit zag.
Knap van Tommy dat hij zich toch groot gehouden heeft  |
Dinsdag 1 Juli 2008 7:57 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ooo, Tommy, wat ben jij een schatje geweest bij de VA. Eerst doen ze je een beetje auw, auw en dan ga je nog lief zijn.
|
Dinsdag 1 Juli 2008 9:17 am |
|
|
Laura B
Moderator

Tommy is een echte gaaienheld, wat knap van m! heel veel beterschap1 |
Dinsdag 1 Juli 2008 9:26 am |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
ach arme tommy dat zijn natuurlijk ook geen leuke dingen
maar hij knap er vast van op haha
groetjes |
Dinsdag 1 Juli 2008 2:57 pm |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Whisper
Heb je ook een foto van de oude 'rechte' snavel, want nu ben ik wel benieuwd hoe die eruit zag.
Knap van Tommy dat hij zich toch groot gehouden heeft
hier een foto in apri:
http://i196.photobucket.com/al.....G_5294.jpg
die dag heeft een vriendin geholpen om zijn snavel te knippen, toen was ie zo:
http://i196.photobucket.com/al.....G_5380.jpg
maar van de week was ie al weer zo:
http://i196.photobucket.com/al.....G_8083.jpg
Ja... Tommy is wel een kanjer hoor.. hij is nu nog steeds wel stilletjes.. heeft een beetje warme snavel, maar goed.. ik hou hem goed in de gaten hoor! |
Dinsdag 1 Juli 2008 8:18 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Zoooo, zijn snavel groeit snel . Hopelijk geneest ie goed nu. Maar het is een wondje geweest dus waarschijnlijk niet abnormaal. Kan ie gewoon eten of gaat dat wat moeizaam?  |
Dinsdag 1 Juli 2008 8:36 pm |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Sarah
Zoooo, zijn snavel groeit snel . Hopelijk geneest ie goed nu. Maar het is een wondje geweest dus waarschijnlijk niet abnormaal. Kan ie gewoon eten of gaat dat wat moeizaam?
hij kan gewoon goed eten hoor!! zoals hij zelf zou zeggen 'nix aan de han d'! Hij is gewoon een beetje timide van dat gedoe van gisteren, denk ik. |
Dinsdag 1 Juli 2008 9:01 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hahahaha, gekke Tommy. Zou goed kunnen dat hij nog wat onder de indruk is en hij zal dat verschil ook wel voelen in zijn snavel. Morgen is hij misschien weer helemaal zichzelf  |
Dinsdag 1 Juli 2008 9:26 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Z'n snavel was inderdaad erg lang. Goed dat je hem hebt laten knippen  |
Woensdag 2 Juli 2008 7:46 am |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Whisper
Z'n snavel was inderdaad erg lang. Goed dat je hem hebt laten knippen
n
ja.. en hopen dat het toch een beetje goed blijft gaan uit zichzelf
|
Woensdag 2 Juli 2008 9:09 pm |
|
|
Bert en Astrid
Vlieger
Inderdaad, wat een verschil zeg. Wat schattig dat ie 'zooo' zei nadat het gebeurd was Echt stoer hoor  |
Donderdag 3 Juli 2008 9:08 pm |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Inderdaad, wat een verschil zeg. Wat schattig dat ie 'zooo' zei nadat het gebeurd was Echt stoer hoor
ja he? en vooral ook dat die dierenarts zei, als ze allemaal zo vriendelijk zijn als uw papegaai... hi hi..  |
Vrijdag 4 Juli 2008 11:24 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:35 am
|
|
|
|
|
|