Met veel verdriet! HELP!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Suusjx
Eitje

Met veel verdriet! HELP!  Reageer met quote  

Hallo grijsjes liefhebbers!

Ik heb me sinds gisteren aangemeld bij deze geweldige forum!
Sinds 2005 heb ik een grijsje Jacco en eigenlijk al van begin af aan was er een klik tussen ons!
Maar er is nu zoveel in de thuis situatie veranderd dat ik genoodzaakt ben om een nieuw maatje te zoeken voor m'n lief vriendinnetje Crying or Very sad

Ik zal het ook beknopt uitleggen, zodat er bergip is voor mijn situatie en dat ik dit puur voor Jacco doe!
Ik ben moeder van 2 geweldige kids, maar de jongste m'n zoontje heeft astma en aangezien we in een zeer kleine woning wonen is al dat stof niet echt goed voor hem (test bleek ook uit dat hij een allergie heeft voor vogels)
Ik ben ook genoodzaakt om binnenkort full-time te moeten gaan werken, en dan heb ik vind ik persoonlijk 2 goede redens om een nieuw maatje te gaan zoeken voor Jacco.

Grijsjes hebben veel aandacht nodig, en verdienen het niet om zoalng alleen te moeten zijn, daarom dacht ik ik ga me aanmelden bij een forum waar er vast mensen zijn die me begrijpen en vast ook kunnen helpen!
Ik denk er niet aan om ze zomaar op marktplaats te koop aan te bieden!

Ik wil echt een geschikt persoon vinden, selecteren kijken of er een klik is.
Jacco is een zeer lieve vogel zeker niet agressief (dominant soms maar dat is normaal, ze blijven proberen)
ook is ze niet bang of schuw, een kletskous en zeer nieuwsgierig! Ik heb 2 kids dus ze is al wat gewend! Ze is ook niet bang voor andere dieren (honden of katten)
Ik heb echt een goeie band met haar, ik kan haar oppakken en overal aaien, kussen en knuffelen als een baby'tje!
Ze is eigenlijk wel een beetje een allemans vriendje want als iemand haar op de arm wil nemen dan doet ze dat ook, aaien dat weer niet maar dat geeft niet!
Ik ben wel een baasje dat er voor zorgt dat ze onder mij staat zeg maar ik blijf de baas, bijv. als ze me bijt gaat ze gelijk terug in de kooi, ze zit ook NOOIT op m'n schouder ze zit altijd lager dan mij!
Daardoor denk ik, dat ik ook zoveel met haar kan doen ze vertrouwt me en kijkt tegen me op als haar baasje, ze geeft wel eens haar eten aan me als we aan het spelen zijn, ze wil dan haar eten vanuit haar krop aan mij geven!
Dat zie ik echt als een bevestiging van een goeie vriendschap!
Ik heb er wel lang over nagedacht om dit te doen, want ik weet dat de gemiddelde papegaai 6 tot 7 baasjes in hun leven krijgen, en ik wou dat echt niet dat bij haar zou gebeuren!
Is er iemand hier onder ons die mijn verhaal begrijpt en mij kan helpen of die een grijsje zoekt, dan hoor ik dat maar al te graag!

Groetjes Suus Crying or Very sad
Bericht Woensdag 14 Oktober 2009 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo Suus,

wat een verschrikkelijke situatie. ik begrijp je hulpkreet heel goed en dit is echt om gezondheidsredenen. vreselijk om dit door te moeten maken.
er zal beslist hier iemand zijn die je grijsje wil hebben. wat vraag je voor hem? is hij getest op ziektes, pop of man? dat zijn vaak vragen die je tegen gaat komen.
ik wens je heel veel sterkte met deze situatie en lucht je hart maar hier hoor.
Bericht Woensdag 14 Oktober 2009 10:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Suusjx
Eitje

Reageer met quote  

Ik ben inderdaad wel wat vergeten te melden, Jacco is een pop maar niet voor 100% zeker, wel is ze getest na 2 maanden dat ik ze heb gekregen heb op BFD en dat was allemaal in orde geukkig!
Ze is al een tijdje niet gewiekt, maar als ik dat liet doen dan wel de beste vogelexpert Dr. Mark Maes van dierenkliniek de Langestraat in Waalwijk!
Ik vind dat echt een goede arts, want ik wil aleen het beste voor mijn vrendinnetje!
Hoop dat ik genoeg info heb gegeven!

Suus,
Bericht Woensdag 14 Oktober 2009 11:10 am
jahleesa
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi goed van je dat je het hier probeert en niet op marktplaats zet ,ik hoop dat er iemand is die je vriedinnetje wil nemen,ja... ik zelf heb er al twee en zou er niet aan moeten denken dat mij dat ook kan gebeuren .lukt het niet kan je er miss over denken om hem naar een stichting te doen bv stichting de moderne papegaai die vangen hem op en zoeken dan een goed huisje voor haar zitten voor die mensen wel bepaalde verplichtingen aan vast. mij geeft het een goed gevoel en m,n grijsjes moeten daar heen als ik er niet meer ben. miss kan je die stichting al? in ieder geval sterkte en succes. gr sylvia
Bericht Woensdag 14 Oktober 2009 7:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
xXxNikkixXx
Eitje

Reageer met quote  

Hey,
Hoeveel zou je voor hem vragen ?
Bericht Vrijdag 9 April 2010 2:47 pm
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo Suusje,

Zou je eventueel bereid zijn Jacco te verkopen aan iemand waar ze in een ruime volière samen met een mannetje komt ? Als ze echt een popje is tenminste, want waarschijnlijk hebben jullie enkel een vermoeden en is ze nooit gesext, of hoe zit dat ?

Ik vraag dit omdat ikzelf al een tijdje op zoek ben naar een popje. Het is al een tijdje geleden dat ik hier postte (ik lees wel nog altijd mee) maar in mijn dagboek kun je lezen hoe ik met de gaaien omga en dat probeer ik op een zo goed mogelijke manier te doen. Mijn vogels hebben allemaal een naam (het zijn er 13, intussen meer dan waar er in mijn dagboek sprake over is, ik moet dringend updaten) en een mooie ruime volière met speel-en knaagmateriaal, en ze krijgen zeer gevarieerd te eten.
Dit verhaal nu niet om mezelf zo aan te prijzen Rolling Eyes , maar gewoon om te laten zien dat ik veel om mijn vogels geef en ze niet 'moeten' kweken, omdat je niet meteen zou afkeuren en er misschien eens over nadenken ...
Bericht Vrijdag 9 April 2010 3:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

He suus!

Wat verschrikkelijk voor je Sad

Ik heb zelf een grijze roodstaart van 2008. Wij zijn ook echt op zoek naar een nieuw maatje voor hem.

Chico is een vriendelijk vogel, gek op andere dieren en mensen. Leergierig, neiuwschierig en erg sociaal. Het is een huiskamer vogel, maar veel buiten te vinden :d. We besteden elke dag veel tijd aan hem, hij hoort echt in het gezin.

Wat jij ook doet bij Jacco, doen we ook bij chico. Ik ben zijn baas en sta boven hem. Nooit op de schouder.

Mocht je wat meer willen weten of heb je vragen, kunnen we de mods vragen om onze mail adressen te wisselen.

Ik hoor het van je,

Irene
Bericht Vrijdag 9 April 2010 4:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wat een moeilijke situatie... ik kan je helaas niet helpen, behalve dat ik helemaal achter Ann sta en uit persoonlijke ervaring kan bevestigen dat iedere vogel die bij haar komt letterlijk in de boter valt Ja

Ik denk dat iedereen hier inziet dat die beslissing niet makkelijk genomen is en dat je doet wat je denkt dat het beste is voor iedereen (want laten we eerlijk zijn, het gaat niet alleen om de huisdieren, maar ook om de kinderen); uit jouw stukje is het duidelijk dat je weet waar je het over hebt en dat je met veel liefde en kennis met Jacco omgaat Troosten
Bericht Vrijdag 9 April 2010 6:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel lief dat jullie allemaal meedenken en huisjes willen aanbiedden Ja
Maar dit topic is van oktober 2009.
Suusjx heeft hier na 14 oktober hier niet meer gepost Wink
Ik denk dus dat Jacco ergens onderdak heeft gevonden.
Zou leuk zijn wanneer Suusjx ons daarover zou willen informeren Smile
Bericht Vrijdag 9 April 2010 6:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Auuu Stom! Stom! ok, we hebben allemaal extra punten voor niet op de datum te kijken Laughing
Bericht Vrijdag 9 April 2010 7:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mr. Green Mr. Green
Bericht Vrijdag 9 April 2010 7:47 pm
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Pfff, dat was weer slim Rolling Eyes

Ok, Jacco heeft al lang een ander huisje, hopelijk gaat het haar of hem goed Smile
Bericht Vrijdag 9 April 2010 10:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:35 am
  Berichten van afgelopen: