|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Hij heeft altijd alleen gegeten zij de kweker. Hij is al meer dn 7 maanden oud dus ht zou moeten dat hij alleen eet en als we hem zo eens stiekem bekijken als hij alleen eet dan eet hij toch flink het bakje leeg.
Gisteren deed nhij het ook. Had geen zin in de pap meer (ik doe nu de pellets er doorheen) en begon ijverig de zaden te eten. Ook nootjes peuzelt hij graag op. Daarna kwam hij wel opeens bij me zitten. Dat is nieuw. De gordijnroede was niet meer gewenst. Nee meneer moest in mijn nek gaan jengelen en gekroeld worden. Toch op een gegeven moment weer wat pap gegeven, dat ging er weer goed in en toen weer naar de roede. Hoog en droog. mss had hij het ook erg war, de open haard stond aan en de warmte trekt natuurlijk op. Kan ook of hij wilde nu een andere manier van aandacht |
Woensdag 4 Januari 2006 12:53 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhhh hij eet echt gewoon zelf.. Waarom zou je dan nog pap voeren? Kan je het als beloning voeren?
Of als voer om mee te trainen?
Lekker hoor een open haard! Maar misschien idd soms wat te warm voor onze kippetjes? |
Woensdag 4 Januari 2006 3:19 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dus jij raad aan niet meer pap voeren? Hij kan het wel degelijk ja, maar omdat de omschakeling van kweker naar ons een beetje groot was en het bedelen begon zijn we er mee begonnen. Maar als jij zegt dat het echt niet hoeft hou ik er meteen mee op. Ben benieuwd of het huilen dan ook minder wordt hi hi |
Woensdag 4 Januari 2006 4:11 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Weet je, het is zo moeilijk. Als je echt ZEKER weet dat hij zelf eet, niet alleen maar verkruimelt, zou ik zeggen: Haal 'm van de pap af. Geef het alleen 's avonds nog: Als beloning.
Ik vind het nogal eng om 'advies' te geven over het internet omdat ik niet kan zien of hij daadwerkelijk eet. Kan je hem voor en na het eten niet wegen?
Om er zeker van te zijn dat hij wat eet? Zijn gewicht goed in de gaten houden? |
Woensdag 4 Januari 2006 5:25 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Sue we hebben geen weegschaal, maar ik observeer hem wel als ik thuis ben en zie dat hij echt wel eet. Ook vanochtend. Hij wacht nl eerst altijd af en kijkt of we hem echt niet willen voeren, zodra hij dan ziet dat het niet gebeuren gaat dan gaat hij zelf eten en hij kan er goed weg mee. Het bakje is leeg. Ik wil hem echter in de avond nog wel een beetje bijgeven dan zo als extra´s. Ik zal de pellets gaan weken met wat siroop en water. Die vinden ze toch wel lekker. Geen probleem met overschakelen, dus ik maak nu het zaad op, geef ook de pellets en als de zaden op zijn krijgen ze alleen de pellets nog. Chico heeft ze nog liever dan de zaden |
Donderdag 5 Januari 2006 8:29 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh dan is het goed.. Al moet ik daar ook een kanttekening bij plaatsen. Van Zazu denk ik ook af en toe dat hij echt eet. Als ik dan aan zijn krop voel heeft 'ie niets gegeten!!  |
Donderdag 5 Januari 2006 12:32 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dan moet ik meer opletten, maar hij ziet er verder goed uit, is niet meer zo mager en heeft een heleboel lol. We hebben weer nieuwe takken aan de boom moeten maken (Martin dan, niet ik) omdat de anderen weggeknaagd waren en daar zijn ze nu allemaal maar vooral Tommy weer flink mee bezig |
Donderdag 5 Januari 2006 1:35 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:36 am
|
|
|
|
|