|
|
|
keisha
Eitje
| moet ik pepper wegdoen? |
|
|
hallo iedereen,
ik heb dit bericht al geplaats bij het jezelf voorstellen maar vond hem beter passen bij dit forumgedeelte dus hij staat nu perongeluk dubbel op de site.
ik ben 18 jaar en ik heb nu 3 jaar een grijze roodstaart.
ik ben ten einde raad!
hij bijt mij en andere huisdieren en hij schreeuwt de hele dag.
pepper gaat elke dag op tijd naar bed, hij eet elke dag op het zelfde tijdstip, hij heeft heel vaak nieuw speelgoed en veel afwisseling in de kooi. hij mag elke dag er uit en meestal de hele dag maar vaak lukt dat niet omdat hij dan mij en de buren helemaal gek schreeuwt.
hij lijkt mij niet erg onzeker (wat weleens over grijsjes gezegd wordt) het lijkt wel alsof hij het gewoon leuk vindt om mensen en dieren te bijten:
als je hem een snoepje geeft, doet hij net alsof hij het gaat aanpakken en vervolgens bij hij je heel hard! hij doet alsof hij heel schattig is en vervolgens als je hem wilt aaien, bijt hij heel hard!
ik dacht dat het mischien toch een soort van eenzaamheid was dus heb ik een rosekaketoe erbij genomen (1 maand geleden) zodat hij een vogel erbij heeft en daar mee interacties zou hebben en ook wat zachtaardiger zou worden. dat kan ik wel vergeten want hij probeert dina alleen maar te bijten!
ik houd heel erg veel van pepper maar ik weet niet meer wat ik er mee moet doen hij is in geen enkel opzicht een leuke vogel meer dat was na het eerste half jaar helemaal verdwenen. |
Zaterdag 4 Februari 2012 4:28 pm |
|
|
|
|
Wickingh
Waarschuwingen: 1
Dan doe je Pepper weg en dan?
Zal zijn gedrag verbeteren bij een ander?
Wat dacht je van opvoeden?
Ooit wel eens van het boek "Gek van mijn vogel" van Bonny Talsma gehoord? Daar staat in gewone mensentaal beschreven hoe je een papegaai opvoed.
Je zou ook eens contact met haar op kunnen nemen, ze is een bron van kennis mbt papegaaiengedrag.
Via www.animall.eu/ kan je met haar in contact komen,
mvg Frank |
Zaterdag 4 Februari 2012 5:53 pm |
|
|
keisha
Eitje
dat boek lijkt mij wel wat.
ik zou hem natuurlijk niet zomaar aan de eerste beste geven, hij zal dan bij een stichting terecht komen of iemand die zelf al veel ervaring heeft met papegaaien.
opvoeden ben ik de hele dag mee bezig maar het probleem is dat ik vogels niet snap en ook niet kan aanvoelen (dat heb ik wel met katten en honden) ik weet ook niet waneer ik iets goed doe en wanneer iets fout en ik ben bang dat niet alleen ik er onder lijd maar ook pepper en dat hij een meer ervaren eigenaar nodig heeft dan ik want ik heb gewoon echt geen verstand van vogels, ik ben nu al 3 jaar bezig met dit beestje en het wordt juist erger dan beter, ik heb me erg verkeken op het hebben van een papegaai en daar betaal ik nu de prijs voor. |
Zaterdag 4 Februari 2012 11:42 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ho ho, niet zo negatief. eens kijken. je zegt dat je niet veel verstand hebt van vogels. iedereen moet leren.
denk je in dat dit een puppy is. dat moet jij opvoeden. jij weet wat wel en wat niet mag. Pepper is jou uit aan het proberen. pubertijd speelt ook een rol. schreeuwen kan niet. zeg dan duidelik NEE. helpt dat niet. zet hem in een aparte kamer en negeer hem 5 minuten. bij stil zijnbeloon je hem uitbundig. hetzelfde bij bijten.duidelijk maken wat wel en niet kan.
het heeft veel geduld nodig maar je kan er nog veel uit halen.
verder een grdragstherapeut kan hulp bieden. Bonny is inderdaad heel erg goed. het boek is een aanbeveling.
probeer het nog eens eer je Pepper weg gaat doen. |
Zondag 5 Februari 2012 11:48 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:36 am
|
|
|
|
|