Na het douchen overgeven...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
geenflauwidee
Fladderaar

Na het douchen overgeven...  Reageer met quote  

hallo ik had even een vraag , gompy is continu aan het drinken tijdens het douchen,(als je de douchekop andere kant op doet gaat hij steeds met zijn bek richting het water) met het gevolg dat als hij klaar is met douchen , hij dus steeds water braakt, dit is dan na een paar minuten wel weer over, maar lijkt me voor hem erg vervelend...
hebben jullie nog een tip, of idee hoe dit op te lossen...
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 7:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

ik denk persoonlijk dat dit moeilijk op te lossen is,aangezien hij het water opzoekt,het enige wat ik zou kunnen bedenken is hem te laten badderen in de gootsteen met een laagje water(dus kraan dicht)of misschien kun je hem iets geven onder de douche waar hij mee gaat spelen??

misschien heeft iemand beter advies?/in ieder geval succes
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 8:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik weet het zo ook niet ik zou eens met de tips van angela aan de slag gaan miss dat dat wel werkt!!!
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 8:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

bedankt voor jullie reactie , ik ga het morgenochtend eens proberen , om hem wat te spelen te geven onder de douche mocht dat niet werken dan ga ik dat laagje water proberen in de gootsteen, het douchen vind hij op zich helemaal geweldig ....
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 8:47 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als je hm doucht sta je er dan ook onder bij gompy?
want als dit niet zo is zou je dat ook eens kunnen proberen dat geeft miss ook afleiding!
coco vind het helemaal top als ik erbij sta maar als ik er niet bij sta zit ie als een zielig vogeltje onder de straal Laughing
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 9:00 pm
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

dat is verschillend , de ene dag doucht hij met een van ons mee , de andere dag gaat hij in de wasbak....vanmorgen heb ik het met het speeltje geprobeerd, ik heb zijn lievelingsspeeltje mee genomen, maar helaas hij vond het water net iets leuker...heb hem geprobeerd af te lijden en dan de douchestraal te verplaatsen en dat hielp steeds eventjes, morgen ga ik dat laagje water in de wasbak proberen...
Bericht Zondag 10 Februari 2008 8:29 am
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

heb je wel geprobeerd met hem te spelen(met het speeltje)dat jij dus de leiding neemt?? en hem nieuwsgierig maakt??

en anders suc6 met de gootsteen.. Wink
Bericht Zondag 10 Februari 2008 10:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Na het douchen overgeven...  Reageer met quote  

Lastig! Rolling Eyes Ik heb dit eigenlijk nog nooit gehoord! Zou je 'm misschien wat eerder weg kunnen halen? Zodat hij niet zo heel erg veel kan drinken?
Bericht Zondag 10 Februari 2008 8:06 pm
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

vanmorgen gompy in de wasbak gezet met een laagje water, en daar deed hij niets mee behalve proberen om te drinken :S...dus hem opgepakt en toch maar mee genomen onder de douche...gezorgd dat ik eerst zijn lijf natmaakte en iedere keer als hij richting het water wilde gaan met zijn bek hem afleiden en dan gauw de straal naar de andere kant richten...
toen hij eigenlijk klaar was met douchen heb ik zijn kop nat gespoten en hem toen wel wat laten drinken. (maar dan maar een klein beetje)..

het resultaat was dat hij na het douchen niet spuugde en hij gewoon lekker op zijn speelstok kon gaan zitten drogen en eten...

ik wil jullie bedanken voor het mee bedenken voor een oplossing:D
Bericht Maandag 11 Februari 2008 1:15 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ah dat klinkt goed!!!
hoop dat ie niet meer overgeeft nou!
Bericht Maandag 11 Februari 2008 3:15 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fijn zo!!! Wink
Bericht Maandag 11 Februari 2008 3:36 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

fijn dat je het toch kan oplossen zo!!
Bericht Maandag 11 Februari 2008 5:53 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wooooow! Dat heeft goed gewerkt! Het is alleen wel wat minder relaxed douchen zo te horen.
Misschien was het water drinken gewoonte geworden en doet hij het na een tijdje gewoon niet meer? Very Happy
Bericht Dinsdag 12 Februari 2008 11:03 am
geenflauwidee
Fladderaar

Reageer met quote  

hij is steeds boos als hij richting waterstraal gaat en ik hem dan wegdoet Very Happy...en na het douchen draait hij zich om en gaat met zijn rug naar me toe zitten :d...

maar het belangrijkste is dat hij geen waterdrinkt tijdens het douchen en dat lukt tot nu toe...
Bericht Donderdag 14 Februari 2008 2:20 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onze kaketoe heeft hetzelfde. hij drinkt veel onder de douche en spuugt daarna. ik laat hem onder de douche meestal wat drinken en ga dan met hem spelen. laat mijn arm rijzen en dalen, draai rondjes met hem zodat hij afgeleid wordt. misschien ook een idee.
Bericht Donderdag 14 Februari 2008 4:03 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:37 am
  Berichten van afgelopen: