Nagel bijten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Tiny-M
Beginnende vlieger

Nagel bijten  Reageer met quote  

Van Baron vijl ik altijd d'r nageltjes om ze niet te lang en te scherp laten worden.

Nou viel me laatst op dat ze zelf ook weleens een klein stukje van d'r nagel afbijt (wat wel een erg scherp randje oplevert). Doen meerdere grijsjes of andere papegaaien dat, ik weet echt niet of dat normaal is of niet?
Bericht Zaterdag 11 April 2009 8:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zie Jos, ons grijsje, ook wel eens aan zijn nageltjes prutsen hoor, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat veel wil zeggen.
Bericht Zaterdag 11 April 2009 8:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Alleen prutsen of echt afbijten? Hier wordt ook weleens geprutst, maar soms gaat er echt een stukje af.
Bericht Zaterdag 11 April 2009 8:10 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm, moet ik wel eens in de gaten houden want soms heeft ie echt zo zijn nageltje vast en zit ie precies te trekken zo aan de nagel maar of ie ook echt een stukje meeheeft dan, dat moet ik je schuldig blijven want durf ik niet met zekerheid zeggen.
Bericht Zaterdag 11 April 2009 8:12 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

O okee, kan me wel voorstellen, want mij viel het eerst ook helemaal niet op. Pas sinds kort (niet dat ze het dagelijks doet).

Maar zal vast niet erg zijn toch? Denk niet dat ze zelf te ver zal bijten.
Bericht Zaterdag 11 April 2009 8:13 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb er zelf nog niet echt aan gedacht dat ze hier iets fout mee doen eigenlijk. Zie Jos dat wel regelmatig eens doen maar ik denk toch dat ze toch wel voelen hoe en wat. Denk ik wel.
Maar, met zekerheid kan ik dit niet zeggen natuurlijk.
Bericht Zaterdag 11 April 2009 8:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Nagel bijten  Reageer met quote  

Ja ik heb dit wel eens gehoord. Sad Sommige grijsjes doen dit tot bloedens toe. Is ze erg nerveus?
Bericht Zondag 12 April 2009 7:08 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is dat dan toch niet zo normaal? Shocked
Bericht Zondag 12 April 2009 9:12 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Tot bloedens toe ???

Bobbie doet dit ook geregeld, het knabbelen aan haar nageltjes.
Maar het is meer in de trend van nageltjes en tenen schoonmaken.

Ik zie dat ze haar tenen controleert op velletjes die zo goed als los zitten.
Die haalt ze er vanaf, als laatst kluift ze even op haar nagels
Bericht Zondag 12 April 2009 11:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahha, die emoticon alweer. Ik geraak niet meer bij. Veertje Veertje
Bericht Zondag 12 April 2009 12:00 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Volgens mij is ze niet nerveus nee, gebeurt ook echt maar af en toe en niet dagelijks ofzo. Heeft ook zeker nooit gebloed. Het lijkt er meer op dat ze ze zelf een beetje bijhoudt.

Als dat bloeden wel zou gebeuren was ik wel bezorgd geweest.
Bericht Zondag 12 April 2009 12:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh gelukkig. Smile Er is waarschijnlijk niets aan de hand hoor. Het is altijd lastig om vanachter de computer te zien wat er bedoeld wordt. Very Happy
Bericht Dinsdag 14 April 2009 6:29 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nagelbijten kan een teken van onzekerheid zijn Wink
Nagelverzorging doen ze wel, maar normaal gesproken bijten ze ze niet.
Bericht Dinsdag 14 April 2009 9:34 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Denk dat ik het (zeker met de mate waarin zij het doet) gewoon als nagelverzorging moet zien. Tis af en toe een klein stukje (nog niet eens 1 keer per week) dus met zenuwen zal het wel niet te maken hebben.
Bericht Woensdag 15 April 2009 1:13 am
sabina/kippie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Kippie houdt ook haar eigen nagels bij en ze bijt er stukjes af zodat ze weer kort zijn.
Volgens mij doet ze het ook alleen als ze er een beetje last van heeft dan vindt ze haar nagels te lang en dan moeten ze er bij haar af.
Bericht Woensdag 15 April 2009 6:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:37 am
  Berichten van afgelopen: