Niet Coco, maar Jane :)...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Niet Coco, maar Jane :)...  Reageer met quote  

Toen we op vakantie waren geweest heeft Jane een weekje bij mijn vader geweest. Hun hebben zelf ook een amazone, Coco, maar aangezien die nogal krijst kon Jane beter in de serre staan, waar hun ook vaak zitten.
Jane vertikt het dus om te praten tegen ons, ja de woordjes die ze al kon, zoals hallo en joehoe.
Maar we zijn al vanaf ze hier is bezig met haar Jane te leren, maar mevrouw doet net of ze het niet hoor ofzo Laughing .
Dus vorige week dacht ik al te horen dat ze zei: ha Coco, maar ik nee, dat zal toch wel niet zo zijn.
Maar jawel hoor ze zegt nu gewoon Coco Mr. Green ...
Zou ze der eigen naam niet mooi vinden Twisted Evil
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 7:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat ze de naam van coco zo vaak heeft gehoord dat ze het gewoon heeft over genomen. ze neemt jullie gewoon in de maling hahaha. sommige woorden zijn voor hun ook makkelijker uit te spreken dan andere. wil niet zeggen dat ze haar eigen naam niet leuk vind. Misschien is Jane wel te meoilijk voor haar.
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 8:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ha,hahaha - die is goed Mr. Green .
Waarschijnlijk vindt ze de klank van Coco leuker / makkelijker dan Jane.
Of ze is zo slim dat ze het nut er niet van inziet haar eigen naam te zeggen Mr. Green
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 8:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Maak je daar maar niet druk over, Jos (ons grijsje) die zegt zo mooi Fluf terwijl hij Jos echt niet leuk zegt en het trouwens nog maar een maandje zegt ondertussen en hoe? Shocked
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 8:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Maak je daar maar niet druk over, Jos (ons grijsje) die zegt zo mooi Fluf terwijl hij Jos echt niet leuk zegt en het trouwens nog maar een maandje zegt ondertussen en hoe? Shocked
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 8:53 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Haha gelukkig, tis niet alleen bij ons Laughing, ze vertikt het toch een beetje hoor om te praten, want doen ze bij ons kwam kon ze hallo, hoi en joehoe zeggen, maar denk maar niet dat ze woordjes van ons aanneemt hoor Neee maar ze is nog geen jaar dus wie weet komt het allemaal nog op een dag Laughing
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 10:47 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oh dan heb je nog de tijd hoor
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
rouffio
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kletst hij/zij ook niet als je net even weg bent??
Onze Baco begint volop te kletsen en te fluiten en te zingen zodra ik uit beeld ben.
bij mijn meisje niet zozeer, die probeerd hij te verseieren met zijn kunsten
maar als ik inde buurt ben komt er niet veel uit
maar zodra ik in de keuken stap gaat meneer los en vertoont al zijn kunsten
Bericht Woensdag 17 Juni 2009 10:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, op het begin kletste ze wel toen we uit de buurt waren, maar dat doet ze nu niet meer Very Happy
Bericht Donderdag 18 Juni 2009 7:55 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Komt vast wel goed. Hier werden soms ineens moeilijke woorden overgenomen en makkelijke totaal niet. Zo vertikt ze het nog steeds om mama te zeggen, maar papa mag ik een kusje hoor je de hele dag. (ze kan de m dus ook wel uitspreken).

Ze begon trouwens ook pas na een jaar echt met kletsen en de afgelopen paar maanden kwamen er steeds meer woordjes bij. Ze zegt nu ook haar eigen naam.
Bericht Donderdag 18 Juni 2009 1:39 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij pikken ze altijd dingen op die ze leuk vinden en zelf willen zeggen. Probeer ze maar eens iets te leren. Ze vertikken het. En wil je dat ze iets niet leren, dan hebben ze het binnen no time onder de knie!
Bericht Vrijdag 19 Juni 2009 6:30 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hihi, mja, al een aantal keer dacht ik te horen dat onze lieve Jane een nogal grote vloek zei... Embarassed
Bericht Maandag 22 Juni 2009 8:27 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oeps probeer dat te veranderen nu het nog kan want eenmaal erin, gaat het er niet meer uit en dan kun je in nogal vervelende situatiwes komen als je bezoek hebt of zo
Bericht Maandag 22 Juni 2009 8:46 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik probeer er ook aan te werken, tis niet zo dat ik hier hele dagen loopt te vloeken, maar ik kan soms zo onhandig doen en dan stoot ik mijn hoofd weer of laat ik bv een bus pellets omver vallen voor de 2e keer die dag en dan ontsnapt me er wel eens een grote vloek Embarassed.
Maar het is echt niet de bedoeling dat Jane dat overneemt, want het staat zo onbeschofd als je visite hebt...
Misschien moet ik mezelf aanleren om potjandorie te zeggen als er iets niet lukt ofzo, klinkt in ieder geval al wat beter Very Happy
Bericht Maandag 22 Juni 2009 8:54 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

probeer gossie toch eens. dat zeggen ze bij ons en dat klinkt heel leuk en lief. niemand die dan aan een vloek denkt. zal niet makkelijk voor je zijn maar beter nu dan dat het te laat is. ik ken een amazone die de hele dag door vloiekt. zijn kooi staat altijd op de veranda en de hele dag hoor je godver*** en dat is niet leuk of prettig om te horen.
Bericht Maandag 22 Juni 2009 9:21 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:41 am
  Berichten van afgelopen: