|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hahaha, ja dat gebeurt wel eens. niet zo snel van schrikken hoor. ieder weet nu zijn plekje en in de toekomst houden ze daar gewoon rekening mee. als chefke dadelijk wat groter is kan hij ook beter voor zichzelf opkomen en dan zal het eerder anders om zijn. of dat het hele dikke vriendjes met elkaar worden. chefke is nog erg jong. er kan nog zo veel gebeuren |
Donderdag 28 Mei 2009 1:26 pm |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
|
|
|
Zo, na een weekje vakantie te hebben genoten, zijn we weer aan het 'werk' gegaan.
Weer wat meer tijd voor de forums bij te werken.
Chefke is met grote sprongen vooruit gegaan. Ik had Chefke terug in de konijnen kooi gestopt, vanwege zijn overdreven drukke gedrag.
Hij had hierdoor zijn neusje beschadigd, en ook veren van de vleugels werden wat lelijk hierdoor.
Nu na een week, is hij niet meer zo overdreven druk, zodoende hij weer in zijn grote kooi verblijft, en slaapt.
Ook heb ik de kooi qua stokken veranderd, ik kwam erachter dat meneer gek is op
Ik heb zo'n nagel stok hangen, bijna op de grond van de kooi. Deze wiebelt een beetje mee. Hij vind het prachtig om van die stok te jumpen, hij jumpt zo'n 0,75 mt ver
De pap eet hij steeds minder graag, alleen weet hij zelf de zaadbak in zijn kooitje niet te vinden???????????????
Dus ik moet hem echt op de bank zetten met wat voer, dan eet hij dus wel?? Gekke gaai... (Waneer gaat je het nu eens begrijpen??)
Ik verbaas me af en toe over hoe hij eet, heeft net zijn papje op, verse bak zaad, groente. Springt gelijk op zijn zaadbak, verder smikkelen.
En dit gat echt op.
Hij is in een weekje tijd ruim 40 gram zwaarder geworden, hier ben ik erug blij om, meneer woog nog voor mijn vakantie ongeveer 390 gram, en afvallend.
Vanmorgen voor zijn papje woog meneer 434 gram
Ook hoopte ik wat verder te komen in het contact maken met Bobbie.
Maar Bobbie vind het nog helemaal niks, dat drukke geval,hahaha...
Chefke vind zijn speelboompje niet meer eng, en zit hier graag op te spelen en eten.
Vliegen vind hij ook leuk om te doen, zeker als hij weet dat er eten voor hem wordt klaar gemaakt. Zit dus nu te dubben of ik Chefke laat wieken of niet.
Voor de tamheid is het niet nodig, maar het zou leuk voor hem zijn, als hij mee mag waggelen als we gaan wandelen... Hmmm...
Gisteren is hij voor het eerst gedouched, naja, nat gespoten...
Dit vond hij helemaal te gek, eerst veren glad over zijn lijfje, na zo'n 2 minuten stonden ze bol om het water op te vangen...
Was ik er zelf maar bij gekropen, omdat hij het waterpret had ondekt, klapperde hij me lekker nat, hahaha, kon me opnieuw omkleden.
Foto's zal ik vanmiddag in fotoboek zetten... |
Maandag 8 Juni 2009 10:12 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
klinkt helemaal goed daar. je zou kunnen proberen in de kooi zijn zaadbakje eerst op de hoogte te hangen waar hij zit op zijn stok en dan elek week wat lager hangen zodat hij op een gegeven moment zijn voer ook alleen weet te vinden.
je kan ook lekker samen onder de douche gaan. vinden ze vaak nog leuker dan alleen natgesproied te worden. probeer maar eens |
Maandag 8 Juni 2009 10:20 am |
|
|
|
|
speeds8
Fladderaar
Leuk dat het nou zo goed gaat!!! |
Maandag 8 Juni 2009 4:03 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hmmm, kan ook goed zijn dat Chefke zijn eten maar al te goed weet te vinden hoor maar hoe leuk is het nu om alleen te eten? Het is toch veel leuker als paps gezellig langs je komt zitten.
Zou kunnen hoor dat het nog wat zoeken is maar ze zijn OOOOOOO zo geslepen. Trust me, Jos probeert het nog nu en dan en ja, dan heeft hij pech want ik trap er niet meer in, vroeger wel hoor  |
Maandag 8 Juni 2009 9:03 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Fijn dat het zo goed gaat en Chefke zo langzamerhand een grote jongen wordt  |
Maandag 8 Juni 2009 10:08 pm |
|
|
|