onderkoeling

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
riab
Eitje

onderkoeling  Reageer met quote  

vanmorgen vroeg viel rico van z'n stok en was hierdoor direct wakker en gealarmeerd (ik logeerde in een grote boerderij en de kooi stond in de keuken)

gasten hadden s'nachts het raam en de buitendeur open gezet.

rico was duidelijk onderkoeld en reageerde weinig. met warme doeken en mijn lichaamswarmte hem weer op temperatuur gebracht en na 2 uur wilde hij gelukkig eten en drinken

Nu,15 uur later is hij stil, slaapt op mijn borst.

heeft iemand hier ervaring in? kan het zijn dat hij dusdanig moe is van de emotie en stress vanmorgen? hij heeft wel de hele dag door gegeten en gedronken. ook aan de poep zie ik niets bijzonders

hij ziet er niet ziek uit. gedraagt zich verder normaal

wie kan me wijzer maken en geruststellen?

met vriendelijke groeten
ria
Bericht Dinsdag 22 December 2009 9:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat hij inderdaad erg onder stress heeft gezeten door de kou. dan heeft hij weer tijd nodig om tot zichzelf te komen. het vergt heel veel energie. je hebt er goed aan gedaan hem meteen bij je te nemen en op te warmen. maar je zegt al dat hij zelf weer goed eet en drinkt. dus het ergste is voorbij. hij komt weer tot zichzelf en heeft er gelukkig niks aan overgehouden.
geef hem wat meer aandacht en wat hard gekookt ei om goed op krachten te komen. dan is verder alles ok.
kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. probeer of je de kooi op je kamer kunt zetten, dan kan je er een beter oog op houden.
Bericht Woensdag 23 December 2009 8:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Probeer zeker een goede warme temperatuur te houden nu en alles goed in de gaten te houden, gaat hij niet teveel niezen, heeft hij geen loopneusje, die dingen zo.

Merk je dat hij morgen, overmorgen nog niet beter is dan zou ik hem toch ff laten onderzoeken maar hij heeft een zware nacht gehad dus moet wel terug op krachten komen.
Goed dat je hem nu lekker verwend en warm houdt, meer kan je op dit moment niet doen maar hou het maar in de gaten, dan ben je, indien nodig, er heel snel bij. Troosten
Bericht Woensdag 23 December 2009 9:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:46 am
  Berichten van afgelopen: