op vakantie

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Firstpoekie
Net uit het ei

op vakantie  Reageer met quote  

ik weet niet of ik hier goed zit met mn vraag Confused . Maar van de zomer hopen we 2 weken naar een boerencamping in Zeeland te gaan,met de caravan. Is het denk te doen om Roos onze grijze roodstaart ook mee te nemen? Is het s'nachts niet erg koud? En weet iemand waar ik een minder grote kooi kan vinden, of weet iemand er iets anders op? Nu hebben we thuis een hele grote kooi, als we die meenemen kunnen wij niet meer in de caravan Laughing En wie heeft ervaring met een tuigje?
Bericht Maandag 29 December 2008 7:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

firstpoekie

ik denk dat je vogel het wel heel leuk zal vinden om mee te gaan in ieder geval leuker dan thuis blijven, je kan kijken of je een bench kan kopen bijvoorbeeld een voor honden als je een niet al te grote kooi mee wilt hebben.
ik weet niet of je vogel gekortwiekt is maar als dat wel zo is is een tuigje niet echt nodig.
ik denk dat het in de zomer ook niet te koud is voor je vogel is want dan is het meestal toch wel warm!!!

ik hoop dat je hier wat aan hebt veel plezier op je vakantie

groetjes valerie
Bericht Maandag 29 December 2008 8:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: op vakantie  Reageer met quote  

's Nachts is het niet te koud hoor, maar je maar geen zorgen. Ik neem aan dat 'ie niet helemaal geplukt is?
Hier verkopen ze transportkooien: http://www.dehuisdiersuper.nl/...../Transport
Bericht Maandag 29 December 2008 8:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb zelf ook een hondenbench gekocht, die kan je inklappen. Daarbij heb ik ook nog een kleinere transportkooi die ik in de auto gebruik. Baron gaat eigenlijk overal mee naar toe.
Bericht Dinsdag 30 December 2008 4:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook Cleo gaat mee op weekendjes weg e.d. die heeft een reiskooi, maar die zal iets klein zijn voor een roodstaart om een poosje in te zitten, maar voor de reis zelf is dat prima...Koud zal het echt niet snel zijn hoor... Wink
Bericht Dinsdag 30 December 2008 5:46 pm
Firstpoekie
Net uit het ei

tuigje  Reageer met quote  

Onze Roos is wel gekortwiekt, maar buiten nog best schrikachtig en 'vliegt' dan weg. Wat is daar aan te doen?Vooral als ze meegaat op vakantie is dat niet echt fijn, Ook hier in de buurt zijn nogl eens honden, en stel dat ze dan net wegvliegt als zo'n hond eraan komt. Is een tuigje een idee?
Trouwens ze eet nu lekker wat tomaat sla ananas het begin is er.
Bericht Dinsdag 31 Maart 2009 2:17 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Je kan best een tuigje gebruiken, dat is wel veilig. Alleen die van ons kan er niet echt aan wennen, dus ik gebruik het niet meer.

Laat hem in ieder geval niet alleen, het liefst ergens waar een hond/kat niet zo snel kan komen.
Bericht Dinsdag 31 Maart 2009 2:35 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou in jouw geval ZEKER een tuigje gebruiken. Je wilt volgens mij niet dat er een hond met je vogeltje aan de haal gaat. Sad
Bericht Woensdag 1 April 2009 6:20 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als je kiest voor een tuigje, wat me niet onverstandig lijkt.... moet je daar zo snel mogelijk mee beginnen om te laten wennen. Ik denk anders dat je op vakantie daar het lastig mee kan krijgen. Zorg dat hij/zij nu alvast weet wat het is om zo´n ding om te hebben. Dat scheelt een hoop stress op vakantie.
Bericht Woensdag 1 April 2009 10:02 am
Firstpoekie
Net uit het ei

tuigje  Reageer met quote  

Nou ik denk maar even op internet ga neuzen voor eeen tuigje. Hier de buren hebben zo wie zo een hond en nog meer in de buurt. Dus als Roos schrikt en vliegt naar beneden dan is het misschien hap en dat wil ik natuurlijk niet Twisted Evil . Ik hoop dat ze een tuigje leuk vind
Bericht Woensdag 1 April 2009 12:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: tuigje  Reageer met quote  

Succes met het vinden van een tuigje! Smile Kijk hier eens: http://www.theparrotuniversity.....arness.php
Bericht Woensdag 1 April 2009 7:20 pm
Firstpoekie
Net uit het ei

Reageer met quote  

ja volgens mij is dat hetzelfde tuigje als ook loreco heeft in de winkel. Ik ga het proberen en hoe kan je anders trainen dat zij blijft zitten,ook als zij ergens van schrikt?
Bericht Donderdag 2 April 2009 9:19 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Op de site die ik gaf zijn ze goedkoper. Smile
De dollar staat laag dus daar profiteer je van. Je hoeft ook geen verzendkosten te betalen!
Bericht Vrijdag 3 April 2009 7:31 am
Firstpoekie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Oke, ga ik volgende week ff doen, bedankt.
Bericht Vrijdag 3 April 2009 8:42 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hey
je kan je vogel gewoon meenemen wij deden dat ook altijd met kokkie guus en elmo wij hadden deze kooien voor de grijsjes http://www.lorreco.nl/catalog/.....ucts_id/64

maar snachts is het ook niet te koud hoor als hij lekker binnen zit dan

Wink
Bericht Zondag 5 April 2009 8:19 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:47 am
  Berichten van afgelopen: