|
|
|
Hillena
Net uit het ei
| oppas gevr Calistha 7-8 tot 15-8 |
|
|
wij zoeken voor Calistha ons grijsje (nu 11 weken) een betrouwbare oppas die kennis heeft van papegaaien
van Vrijdag 07−08−09
t/m Vrijdag 14-08-09 of zaterdag 15−08−09
we zijn bereid tot een ruime vergoeding,Calistha komt met ruime kooi en alle voeding en eventuele vogelartsen hulp enz enz
we kunnen oppas aan huis voor haar krijgen "eenmaal daags langskomen "
maar dat doen we liever niet
het is een lieve aanhankelijke vogel, we blijven nog liever thuis dan haar te verpesten door achter te laten met alleen een radio
wij wonen in Holwerd frl en zoeken opvang in regio drachten / leeuwarden/dokkum
weet je iemand, ben jezelf dan bereid of weet je een goed papegaaien hotel dan hoor ik dat zeer graag
papillons.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.chello.nl |
Maandag 23 Februari 2009 6:25 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: oppas gevr Calistha 7-8 tot 15-8 |
|
|
Hoi Calista, een ruime vergoeding lijkt me eerlijk gezegd niet nodig. Hier zitten een heleboel liefhebbers die volgens mij echt geen vergoeding vragen voor het oppassen. (Ik neem aan dat ze wel haar eigen eten mee krijgt!)
Aan een papegaaienhotel zou ik sowieso niet beginnen. Veel te veel vogels bij elkaar en er hoeft er maar één bij te zitten die ziek is.. (De incubatietijd van ziekten verschilt!)
Is Calista getest? |
Maandag 23 Februari 2009 8:56 pm |
|
|
Hillena
Net uit het ei
ik ga begin volgende maand met haar naar de vogelarts in drachten en dan krijgt ze een algehele checkup incl alle mogelijke testen behalve sexen
ik loop ook te denken om haar te chippen, calistha is hier de enige vogel en kan niemand besmetten gelukkig!, ze is ook nooit in aanraking geweest met andere vogels behalve dr 2 broertjes/zusjes maar ik weet niet hoe het zit met "kwekershanden/hanteren" zeg maar
maar A ik wou het al doen B lijkt me een vereiste vd oppas tenzij deze ook geen vogels heeft maar dan nog wil ik et doen, ik wou haar eerst een paar weekjes laten wennen bij ons, dus ik verwacht wel dat alles duidelijk is ruim voor augustus
logischerwijs krijgt ze alles mee wat ze nodig heeft |
Maandag 23 Februari 2009 9:08 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zou haar op drie ziekten laten testen als het niet te duur is daar. Je kan eventjes rondbellen voor de prijzen van die drie ziekten. Het wil nog wel eens verschillen per dierenkliniek. (Tot ruim 150 euro!) |
Maandag 23 Februari 2009 9:23 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk inderdaad niet dat mensen het voor het geld doen hoor, meer belangrijk is het voor een echte liefhebber dat de ziektetesten gedaan worden dat is vaak al genoeg. Hopelijk vind je iemand zodat je zonder probleem en met een gerust hart kan vertrekken deze zomer.
Succes. |
Maandag 23 Februari 2009 10:03 pm |
|
|
Hillena
Net uit het ei
PBFD, Chlamydia, Polyoma laat ik testen in drachten bij Beijer
is dat voldoende? ik heb geen idee wat het kost hoor ik zal morgen bellen ze hebben een pakketprijs vd kromsnavels incl geslacht maar als ze haar daar voor "open"maken dan bedank ik denk ik wel dan alleen bloedafname |
Maandag 23 Februari 2009 10:09 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow, openmaken zou niet nodig mogen blijken hoor, oei, nee. Die testen zijn normaal gezien via bloedafname en de testjes worden dan opgestuurd naar een labo.
Om het geslacht te bepalen zijn verschillende methodes maar aangezien je toch bloed wil laten afnemen voor de ziektes te testen dan is het bloed ineens genomen voor het bepalen van het geslacht als je dat wil, dan hoeft er geen andere methode aan te pas komen. Maak je niet teveel zorgen hoor, het bloed afnemen is snel gedaan en ze hebben er relatief weinig last van.
Ik denk dat een check-up en het testen op de ziektes die je al vermelde echt wel al voldoende zijn qua gezondheidstest hoor.
Ik ken Beijer zelf niet, ik zelf ga naar Hedwig (dichterbij voor mij)  |
Dinsdag 24 Februari 2009 7:18 am |
|
|
irene
Vlieger
Hoi!
Als ik een eigen woning in die tijd heb ( ik denk dat wel!!! woon tijdelijk bij me ouders) , kan ik wel op Calistha passen, mits ze getest is. Ik heb zelf een grijze roodstaart ( zie dagboek) en die is getest op alle ziektes en in mei wordt Chico een jaar. Ik heb dat laten doen bij http://dierenkliniekleeuwarden.nl/ Ik woon namelijk in Leeuwarden.
|
Dinsdag 24 Februari 2009 10:31 am |
|
|
Hillena
Net uit het ei
irene dat zou heel fijn zijn, calistha word op 6 maart verwacht bij dierenziekenhuis drachten-ik heb net een afspraak voor haar gemaakt bij anton- ze word dan getest op PBFD, Chlamydia, Polyoma en tevens geslachtsbepaling, dus dat zit dan absoluut goed |
Dinsdag 24 Februari 2009 10:43 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Alle testen zijn vast goed, maar het is toch fijn om zekerheid te hebben! Succes met het zoeken naar een oppas, ik woon wel erg ver weg...  |
Dinsdag 24 Februari 2009 11:16 am |
|
|
irene
Vlieger
Ik denk wel dat we dan een woning hebben, of we wonen in Stiens of in Leeuwarden. Ik hou je dus op de hoogte over wanneer ik een huisje heb!Lijkt me geweldig om op te passen, en calistha wordt erg verwend hoor Ik hou namelijk van zelf speelgoed maken & ik denk dat Chico (ik vermoed een man ) het ook erg gezellig ga vinden
Chico is +/- half jaar geleden getest op de 3 ziektes en daarna niet met andere volgels in aanraking geweest, en hij is gechipt
|
Dinsdag 24 Februari 2009 1:02 pm |
|
|
Hillena
Net uit het ei
|
|
|
quote:
Originally posted by irene
Ik denk wel dat we dan een woning hebben, of we wonen in Stiens of in Leeuwarden. Ik hou je dus op de hoogte over wanneer ik een huisje heb!Lijkt me geweldig om op te passen, en calistha wordt erg verwend hoor Ik hou namelijk van zelf speelgoed maken & ik denk dat Chico (ik vermoed een man ) het ook erg gezellig ga vinden
Chico is +/- half jaar geleden getest op de 3 ziektes en daarna niet met andere volgels in aanraking geweest, en hij is gechipt
je weet nog niet of chico een ventje is?, ik heb de mogelijkheid om dat te weten te komen via het bloed wat ze afnemen voor de testen en dan wil ik het ook wel weten, misschien moeten we haar dan wel Calistho noemen ik vind de totaal prijs ergens reuze meevallen schijnt nogal te verschillen onderling drachten stuurt het naar Gendika ik betaal incl algehele checkup en consult 158,50, ik ben even brutaal ik heb niet gevraagd naar chippen wat mocht je daar voor betalen?, ik hoop echt dat je dan op ons poppeke kunt passen we wonen vrij dicht bij elkaar |
Dinsdag 24 Februari 2009 3:18 pm |
|
|
|
|
irene
Vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Calistha
quote:
Originally posted by irene
je weet nog niet of chico een ventje is?, ik heb de mogelijkheid om dat te weten te komen via het bloed wat ze afnemen voor de testen en dan wil ik het ook wel weten, misschien moeten we haar dan wel Calistho noemen ik vind de totaal prijs ergens reuze meevallen schijnt nogal te verschillen onderling drachten stuurt het naar Gendika ik betaal incl algehele checkup en consult 158,50, ik ben even brutaal ik heb niet gevraagd naar chippen wat mocht je daar voor betalen?, ik hoop echt dat je dan op ons poppeke kunt passen we wonen vrij dicht bij elkaar
Nee, ik weet het geslacht niet van Chico, maar vermoed man Jaa, de prijs valt wel mee, ik was wel iets minder kwijt volgens mij. Chippen is niet zo duur, ik betaalde 22 euro. Is calistha gewiekt?
|
Dinsdag 24 Februari 2009 4:25 pm |
|
|
Hillena
Net uit het ei
ze is niet gewiekt en omdat ze nog maar 11 weken is en nog nooit heeft gevlogen wachten we daar even mee maar dat zal tzt wel plaats vinden ik zelf durf dat niet te doen dus we zoeken nog iemand die dat dan regelmatig kan doen of we gaan daarvoor naar de kweker ik zal de 6e dan even overleggen over het chippen mijn hondjes zijn het wel maar dat kon (met tandsteenverwijdering) onder narcose |
Dinsdag 24 Februari 2009 4:32 pm |
|
|
irene
Vlieger
quote:
Originally posted by Calistha
ze is niet gewiekt en omdat ze nog maar 11 weken is en nog nooit heeft gevlogen wachten we daar even mee maar dat zal tzt wel plaats vinden ik zelf durf dat niet te doen dus we zoeken nog iemand die dat dan regelmatig kan doen of we gaan daarvoor naar de kweker ik zal de 6e dan even overleggen over het chippen mijn hondjes zijn het wel maar dat kon (met tandsteenverwijdering) onder narcose
Oja, stom van me! ze is nog maar 11 weken Ik kan eventueel ook wieken
Chico is al de dood voor naalden, dus die heeft een soort gas gekregen waar hij even van sliep, en binnen 5 minuten was hij weer de oude
|
Dinsdag 24 Februari 2009 4:48 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:48 am
|
|
|
|
|