papje eos

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
johan
Eitje

papje eos  Reageer met quote  

eos nu 9weken. en nog 3x keer papje. eet al een beetje graantjes. zijn papje moet hij niet meer zo hebben. soms verlicht hij in gewicht, wat kan ik doen of is dat geen probleem. grt johan
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 5:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Johan,

Het is op dit moment zeer belangrijk zijn gewicht in de gaten te gaan houden. Eos is op weg om zelfstandig te worden en daar is een licht gewichtsverlies niet abnormaal bij. Heb je de tijd dat je Eos hebt al vaker op de weegschaal gehad? Is echt iets wat je een richtlijn kan geven of het goed gaat met je lieve schat.
Ik woog onze Jos dagelijks. Wat je kan doen is beginnen met 1 papje stap per stap af te bouwen. Ik ben er niet voor om ineens die voeding ineens weg te laten, dat is teveel voor een gaai. Eos heeft zijn voeding gevonden en naarmate je 1 voeding per dag, elke dag mindert gaat Eos die opvullen door zelf eten te zoeken maar het geeft je de kans te zien of hij echt eet en door zijn gewicht in de gaten te houden zie je of het goed gaat. Door maar 1 voeding per keer te minderen weet je ook dat hij niet ineens zonder komt te zitten en weet je ook dat hij het stap per stap gaat doen, altijd beter dan drastisch te willen zijn. Wij zijn in de tijd begonnen met zijn middagpap af te bouwen, beetje bij beetje, dus elke dag een beetje minder geven. Maar, op die manier wisten we dat hij wel nog 's morgens en 's avonds, zeker voor hij ging slapen, alles binnen had wat hij nodig had.
Als er iets is, vraag je het maar.
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 6:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: papje eos  Reageer met quote  

Ik sluit me aan bij Sarah. Het is zeer belangrijk om zijn gewicht goed in de gaten te houden. Ik zou ook proberen te kijken of hij ontlasting produceert als je iets weglaat of dat hij helemaal niets produceert. Ik weet niet of je de krop kan voelen? Soms voel je namelijk echt pitjes zitten.
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 8:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Normaal moet het kropvoelen lukken, het is dan ook een grijsje. Bij Jos voelde ik ze duidelijk zitten, ook bij Fluf, onze bonte boer, kon ik ze voelen dus dat zal je wel merken.
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 8:45 pm
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Toen baron minder wilde eten van het papje ben ik ook van drie naar twee voedingen gegaan. De middag ben ik gestopt en de ochtend was wat later en de avond wat eerder.

Eerder maakt ze ook altijd een bepaald piepje wanneer ze weer eten wilde, dat deed ze na het afbouwen bijna niet meer. Verder heb ik goed in de gaten gehouden hoeveel ze at en of het kropje een beetje vol zat. Dat ging goed.
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 11:47 pm
johan
Eitje

papje Eos  Reageer met quote  

Wel is juist het papje van de avond die problemen heeft. We hebben al iedere dag gewogen maar de laatste tijd komt hij bijna niets meer bij. soms iets afvallen, misschien omdat hij meer actief begint te zijn.
Bericht Zaterdag 24 Januari 2009 11:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoeveel weegt ie nu als ik vragen mag?

Misschien heeft ie ook geen honger meer 's avonds omdat ie al 2 voedingen gehad heeft. Ik zou in ieder geval wel heel goed in de gaten houden wat ie nu al zelf eet.
Bericht Zondag 25 Januari 2009 12:01 am
johan
Eitje

Eos  Reageer met quote  

Eos weegt nu 484gr nu en 9weken jong.
Bericht Zondag 25 Januari 2009 12:30 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Daar hoef je je in ieder geval dan niet druk om te maken, dat moet zeker genoeg zijn. Onze weegt nu rond de 490, 500 (anderhalf jaar oud) is volgens de arts genoeg, zou iets zwaarder mogen.
Bericht Zondag 25 Januari 2009 12:39 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Iets zwaarder mogen? mijn grijsje weegt rond 480 gram en dat is redelijk,
Er zijn ook grijsjes die rond 450 gr wegen of boven 550 gram, je hebt grote en kleine grijsjes, Pico is een beetje aan de kleine kant Mr. Green
Bericht Zondag 25 Januari 2009 12:48 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

O nu ik het zie klopt dat niet helemaal, had er per ongeluk fftjes 100 gram bij bedacht *oeps* Ze mag dus inderdaad wat meer wegen.

Die van mij is inderdaad ook niet erg fors voor een grijze.
Bericht Zondag 25 Januari 2009 12:53 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Die weegt dus 390/400 gr?
Bericht Zondag 25 Januari 2009 1:02 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Inderdaad, ik had toen bij de arts nog gevraag of het niet licht was, aangezien de veel grijze roodstaarten toch wel rond de 450 a 500 zitten. Maar ze zag er gezond uit en was niet zo fors, dus het was wel een passend gewicht.
Bericht Zondag 25 Januari 2009 1:08 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja ze zijn in verschillende maten Laughing
heb hele kleine grijsjes gezien, en ook echt hele grote forse!
Bericht Zondag 25 Januari 2009 4:37 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Maak je maar geen zorgen hoor. Sommige grijsjes zijn gewoon wat kleiner dan andere grijsjes. Het belangrijkste is dat ze goed in hun vel zitten, zeg maar. Mr. Green
Bericht Dinsdag 27 Januari 2009 7:39 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:52 am
  Berichten van afgelopen: