papvoeding geven, vaste voeding, controle

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
serden
Fladderaar

papvoeding geven, vaste voeding, controle  Reageer met quote  

Hallo,

Hoe hebben jullie/hoe voeren jullie de kleintjes? Wij doen het nu met een (plastic) bekertje, zo is dit uitgelegd. Is er geen andere oplossing? Chico wordt er heeeeel erg vies van en het lijkt me toch niet zo goed voor zn snaveltje????

en vanaf wanneer kunnen we nou precies overgaan op 2x voeding per dag en normaal voer (pellets) ? we weten niet precies hoe oud hij is (werd gezegd 7 weken) maar als ik andere foto's bekijk lijkt die van ons al wat ouder. Hij eet inmiddels al uit een bakje met nog speciaal voeding en heb hem net nog een stukje peer gegeven wat hij ook al zelf fijn kauwt.....ik ben dus best benieuwd. We hebben trouwens net gebeld voor een aantal testen uit te voeren pbfd, polyoma etc. € 200,- in Utrecht Shocked. We willen nu toch maar een eindje gaan rijden en voor Hedwig gaan. Weet iemand wat het daar ongeveer kost?
Groetjes Very Happy
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Normaal gesproken,kan het met een spuitje,maar het kan ook met een lepeltje.
hebben jullie geen voedingsschema meegekregen???
Van scenic heb je weaning pellets,die kun je weken,en dan kun je ze alvast laten wennen aan de structuur.

ik schat dat het bij hedwig tussen de 125 en 150 euro zal liggen.

Ik hoop wel dat je nu mijn eerste reactie begrijpt.
Want ik mis echt een hoop informatie,die je eigenlijk op papier al had mee moeten krijgen. Rolling Eyes
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: papvoeding geven, vaste voeding, controle  Reageer met quote  

Ik heb het met een spuitje & lepel gedaan. Had van een vogelarts begrepen dat als ze de voederreflex vertonen, hun luchtpijp dicht gaat zodat er geen pap in hun luchtpijp kan komen. Op dat moment, van de voederreflex, kan je spuiten. (Natuurlijk moet de pap dan niet te warm zijn!!)

Ik weet niet zoveel van schema's.. Ik denk dat je hiervoor toch echt bij mensen moet zijn die een grijsje met de hand hebben grootgebracht. Niet iedere soort is nl even snel. Of langzaam. Wink

Hedwig rekende mij destijds voor drie ziekten iets van 100 euro meen ik? Durf je evt zelf een nageltje te knippen? Dan zou je het nl zelf kunnen doen.
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
serden
Fladderaar

Reageer met quote  

Die informatie heb ik wel, bij mij staat namelijk dat hij vanaf 8 weken (dat is dus over een paar dagen) aan het vaste normale voedsel mag voor erbij (Aviplus Healthy Parrot en Healthy parrot voeding van Dennis zelf) terwijl ik ook lees dat sommingen dit pas met een week of 10, 11 doen. Normaliter had ik het voedingspatroon zoals beschreven gewoon aangehouden maar je leest hier zo veel Hulde! Ook staat er dat Chixo pas in een kooi mag als hij geen pap meer krijgt terwijl ik hier al grijsje in een kooi zie vanaf een week of 10
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:47 pm
serden
Fladderaar

Reageer met quote  

Dank je! dat scheelt toch de helft van die hier in Utrecht en ik hoor zulke goede verhalen dat ik het er wel voor over heb om er naartoe te rijden.
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:49 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,je kan natuurlijk als eens een bakje erbij gaan zetten,maar de hoofdvoeding blijft natuurlijk zijn pap.

waar staat je doos.
sommige zetten idd. de doos al in de kooi,zodat ie al kan wennen aan zijn toekomstige paleisje.
een stok laag bij de grond plaatsen,zodat ie evt. al kan gaan trainen om op een stok te zitten.
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:51 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by serden
Dank je! dat scheelt toch de helft van die hier in Utrecht en ik hoor zulke goede verhalen dat ik het er wel voor over heb om er naartoe te rijden.

helaas is ze er alleen deze week niet.
Vanaf 7 mei is ze weer aanwezig meen ik.
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:54 pm
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

met een bekertje voeren ???? dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord
zo wordt je grijsje wel erg vies van de pap.
let wel op dat je alle papresten goed verwijderd zodat het niet hard gaat worden.
dan is het namelijk een bron van bacterien, en ook niet prettig voor de vogel zelf.
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
serden
Fladderaar

Reageer met quote  

klopt! ik had al gebeld. Maandag dan meteen maar even bellen.
dank je
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 7:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joze
met een bekertje voeren ?

Ik heb het wel eens gezien. Je knijpt het bekertje helemaal plat (zodat er een tuutje verschijnt) en dat gebruik je.
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 8:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 6:52 am
  Berichten van afgelopen: