pino de papegaai van loontje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
ilona_21
Ervaren vlieger

pino de papegaai van loontje  Reageer met quote  

ik geloof dat loontje die hier nog maar pas kwam met haar baby grijsje pino.. het niog niet vertewld heeft.. Crying or Very sad omdat ze denk ik nu veel verdriet heeft.. want pino is helaas gestoveren.. Sad Sad Sad Sad gisteren avond... Crying or Very sad ze stuurde me deze mail

Heyhey...

Dacht; wilde je ff mailen. FF laten weten dat Pino heel erg ziek is. Jij zou het nl een beetje voor kunnen stellen hoe t voelt.

Gistermorgen wilde ie amper eten, en s'middags ook nie. Helemaal niks, ook geen fruit. Oppeens moest ie braken, en heb ik de mensen gebeld waar ik m vandaan heb. Fibromvet (? hoe je dat schrijft) gekregen, en om de 4u dat gegegeven. Sloeg niet aan, vanacht naast mn bed gehad, amper geslapen natuurlijk, en veel vocht proberen toe te dienen, ma ook dat was moeilijk.

Vanmorgen stad en land afgebeld, hier in de buurt NIEMAND te bereiken die er verstand van heeft, ook de dierentuin kon me niet helpen. Werd doorverwezen naar een kliniek in drachten, (meppel was gesloten) dus daar maar heen. Ook nog allerlei tegenslagen met de weg, dus al met al 2u onderweg geweest. Pino werd steeds zwakker, ook de warmte natuurlijk.

Er is bloed afgenomen, en er waren amper witte bloedcellen te zien, (vrijwel niet) dat al leidt naar PBDF. Ook had ie erge bloedarmoede. Kon nog amper op zn pootjes staan, t was niet om aan te zien, heel erg!

Maandag kunnen ze de officiele test pas doen, omdat het nu weekend is. Maar zoals ie nu is... moet er echt een wonder gebeuren. Zag m achteruit gaan...

En dat terwijl hij donderdag nog zo goed te pas was !!!! Niks aan te zien of te merken.
Ze hebben m daar dus gehouden, zit nu aan sondevoeding, en krijgt antibiotica. Pfff voelt echt leeg dit!

Wilde het je ff laten weten... Hou je op de hoogte.

Groetjes, Ilona

en deze kwam er vlak achterna........
Helaas moet ik je nu het vervelende nieuws er achteraan mailen...

Heb om 18.15 gebeld, lag ie dood tegen knuffie aan, die ik bij m in het hokje had gelegd (niet zn eigen, heb ik nog!)

Heeft nog wel sonde en AB gehad, wordt morgen sectie op m verricht, en de PBDF test wordt alsnog uitgevoerd.

Diereanrts dacht zelf wel aan accute PBDF... Een hele fijne man trouwens. Ook de man die mij heeft doorverwezen

pfff ik ga haar nu maar even een mailtje sturen.. Rolling Eyes had de tranen in mn ogen toen ik dit las!!!!!!! Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

ik wou het jullie toch even vertellen omdat ik denk dat iloontje wel even wat anders aan dr hoofd heeft...!!!
Bericht Zondag 16 Juli 2006 12:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Echt een vervelend nieuws Ilona Crying or Very sad
Wens Loontje veel sterkte!! Sad
Bericht Zondag 16 Juli 2006 12:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou,hier wordt ik toch weer even stil van!!! Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Merk dat ik het steeds moeilijker krijg met dit soort berichten.

Hoe kan dit?? Waarom???

Wens loontje heel veel sterkte van ons!!!

Maar vertel haar ook dat ze actie moet gaan ondernemen mocht er een kwalijke ziekte bij Pino worden gevonden.
Bericht Zondag 16 Juli 2006 12:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wens Loontje alsjeblieft veel sterkte, wat erg zeg Crying or Very sad
Bericht Zondag 16 Juli 2006 1:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Ilona.....wens haar heeeeeeel veel sterkte
met dit zware verlies Crying or Very sad
Ik Vind dit verschrikkelijk!!! Zit zelf
ook met natte ogen Crying or Very sad Crying or Very sad
Bericht Zondag 16 Juli 2006 1:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
joke
Vlieger

Reageer met quote  

Jee wat erg zeg Crying or Very sad Weet je ook waar ze hem vandaan heb??
Hoor namelijk de laatste tijd steeds meer over jonge grijsje met accute pbfd Confused
Bericht Zondag 16 Juli 2006 2:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja dat weet ze wel als het goed is joke... dus daar zou ze wel mee bezig gaan..!!!! Twisted Evil
ja het is heel erg sneu!!! ze was zo stapel op[ dat diertje!!!!
ik denk dat ik haar vandaag of morgen wel spreek op msn!! en dan wens ik van jullie allemaal heel erg veel sterkte!!!! Wink
Bericht Zondag 16 Juli 2006 2:55 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Crying or Very sad Wat erg!!!! Crying or Very sad . Wens je Loon ook van mij heel erg veel sterkte?. Vreselijk jammer dat dit zo is gegaan Crying or Very sad
Bericht Zondag 16 Juli 2006 4:24 pm
Maisje
Kuikentje

Reageer met quote  

Tjeee wat een vervelend nieuws....
Veel sterkte gewenst van hier...arme Loontje...Arme Pino.... Sad
Bericht Zondag 16 Juli 2006 5:54 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik heb loontje net even gesproken...
ze is er kapot van!!! Rolling Eyes Crying or Very sad maar dat snap ik heel goed!!

er word sectie vericht op pino's lichaam!!!! om zeker te weten of het pbfd heeft.. Rolling Eyes

ze heeft jullie reacties gelezen!!! en ik heb haar sterkte gewenst!! van jullie allemaal!!
maar ze moest gelijk huilen toen ze dit las... Crying or Very sad maar ze geeft snel haar reactie hier!!!!
Bericht Zondag 16 Juli 2006 7:18 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Was of heeft ze het gaaitje laten testen???
Zo niet,moet ze een rapport laten opstellen van de sectie!!

Ze heeft recht op een nieuw grijsje of het geld terug te krijgen.
Diegene waar ze het grijsje van heeft gekocht is mss. wel in gebreken gebleven.
Bericht Zondag 16 Juli 2006 7:34 pm
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja de dierenarts wou zelf sectie verichten..!!!
en de menzen waar de pino vandaan heeft wisten blijkbaar van niets.. want ze laten de rest uit het nets morgen direct testen!!!

iloontje zei.. als ze even alles een beetje verwerkt had ging ze weer erheen en ik ga er vanuit dat ze haar gekld trug wil van pino.. want ze had het wel over de VA kosten dat ze die wou gaan verhalen!!!!

maar ik denk wel dat loonte snel zal reageren hier Wink
Bericht Zondag 16 Juli 2006 7:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh wat verschrikkelijk.. Sad Loontje, als je dit leest, heel veel sterkte!
Het is afschuwelijk om een gaai te verliezen! Crying or Very sad
Bericht Maandag 17 Juli 2006 9:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Wat een verhaal weer, slik. Hopelijk wordt duidelijk wat er mis was en wordt de bron ook gevonden als het PFBD is.
Ik raad je aan wel voor je rechten op te komen en inderdaad kosten te verhalen. Ook al staat je hoofd er misschien nu niet naar, daar heb je recht op en bovendien heb je er dan later een beter gevoel over.
Heel veel sterkte Loontje!
Bericht Maandag 17 Juli 2006 9:46 am
roelie
Eitje

Reageer met quote  

hallo allemaal,
ik ben de moeder van ilona en samen huilen we om het overlijden van Pinootje. Ilona is troosteloos, echt waar. Ze heeft me gewezen op dit forum en ik heb de medelevingsberichten allemaal gelezen. GEWELDIG hoe jullie allemaal meeleven, dat zal haar goed doen.
Dank jullie wel voor de goede steun aan Ilona.
Bericht Dinsdag 18 Juli 2006 7:18 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:58 am
  Berichten van afgelopen: