|
|
|
Angela en pino
Vlieger
| Pino moet in bad |
|
|
Hallo!!
Graag even jullie kennis en raad,Pino is nu ongeveer 4,5 mnd en ik wil hem binnenkort douchen,moet ik nog ergens rekening mee houden??
Ik wil natuurlijk niet dat ie er ziek van word door kou en hoe warm mag/moet t water zijn??
Alvast bedankt voor de tips!! |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:31 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Pino moet in bad |
|
|
Hoi Angela.. Moet hij echt in bad? Is hij vies geworden ergens van?
Probeer het langzaam op te bouwen. Laat hem er eerst bij zitten zonder dat hij nat wordt en laat zien dat jij douchen hartstikke leuk vindt.
Heb je iets waar hij op kan zitten zonder dat hij vanalles omgooit? |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:33 am |
|
|
Angela en pino
Vlieger
nou hij is niet vies maar wel muf :lol:en ik wil een douchestok gaan kopen,die kan ik dan willekeurig ophangen om te wennen. |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:49 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Goed dat je er mee aan de slag gaat; regelmatig douchen/badderen is heel belangrijk voor zijn gezondheid (veren, huid) en ook voor die van jullie, zeker met zo'n stofpapegaaien als Grijsjes zijn.
Water wordt gezegd het beste lauwwarm; of in ieder geval niet warm (beschadigt het vetlaagje op de veren en dat is ook niet de bedoeling, dat laagje zit er niet voor nix ); buiten dat is het een beetje uitzoeken wat hij het lekkerst vindt. Onze Grijze is de soort die in de voliere in bevroren plassen zou badderen . Geen shampoo of zeep of iets dergelijks, maar dat spreekt best wel voor zich.
Bij voorkeur 's ochtends, of in ieder geval zo dat hij ruim de tijd heeft om weer droog te worden voor hij gaat slapen. |
Vrijdag 25 Januari 2008 3:08 pm |
|
|
Angela en pino
Vlieger
bedankt voor je reactie ik ga er mee aan de slag  |
Vrijdag 25 Januari 2008 6:18 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ooooo Shi, , die laatste foto is lief, die andere ook hoor maar op die laatste wil Aswan precies een bad-dansje doen. Aswan kan daar nogal van genieten zeg. O, daar ben ik jaloers op zeg. Onze Jos die krijgt "kippenvel" als hij nog maar water ziet stromen, dan hoeft hij nog niet eens dichtbij te zijn. Met de plantenspuit gaat het perfect maar als ik zachtjes de kraan openzet in de keuken als hij in de keuken zit dan is het paniek terwijl hij nog nooit gedwongen is of wat dan ook. Volgens mij heeft hij drempelvrees.  |
Vrijdag 25 Januari 2008 10:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Muf! Volgens mij blijven grijsjes muf ruiken, tenzij je ze buiten zet. Kaketoes blijven ook muf ruiken. Naar oude kussens.
Is een dichte wasmand niet een idee? Als je bij m'n filmpjes kijkt zie je dat Zazu er ook op zit tijdens het douchen. Daar kunnen ze ook hun buik lekker weken.  |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:52 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
@ Sarah; niet getreurd; duurde ook een paar maandjes voor ik ontdekt had hoe Aswan van water kan genieten, en daarna nog eens een paar maanden voor ik haar met die hap naar de badkamer heb verhuisd. Het was begonnen toen ik toevallig speels een paar druppels op haar had gegooid uit mijn handen toen ze op d'r kooi zat, en zij helemaal opblazen, veertjes wijd en dansen ... je zou vast een ingewikkeldere en ongemakkelijke kunnen uitvinden, maar op het moment kom ik er niet op
@ Sue hoezo muf Aswan ruikt naar babypoeder, en Tas naar fruit (raar maar waar). |
Zaterdag 26 Januari 2008 12:37 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Shi,
We geven niet op hoor maar ga er zeker niets in forceren. Eerst moet hij de kraan kunnen verdragen als die openstaat want anders zet ik hem nog niet in de buurt ervan. Stapje per stapje, nietwaar. Wil hem geen schrik aanjagen en ondertussen krijgt hij zijn wasbeurt met de plantespuit en proberen we ook verder met zijn papegaaienbad. Komt wel goed maar het is geen rap manneke op dingen buiten zijn kooi, in zijn kooi voelt hij zich zekerder van zijn stuk.  |
Zaterdag 26 Januari 2008 9:16 am |
|
|
Angela en pino
Vlieger
quote:
Originally posted by Sue
Muf! Volgens mij blijven grijsjes muf ruiken, tenzij je ze buiten zet. Kaketoes blijven ook muf ruiken. Naar oude kussens.
Is een dichte wasmand niet een idee? Als je bij m'n filmpjes kijkt zie je dat Zazu er ook op zit tijdens het douchen. Daar kunnen ze ook hun buik lekker weken.
ja idd een oude kussen lucht...maar hij is vandaag onder de douche geweest.
in eerste instantie vond ie t maar niets,wat later bleef hij zitten...hij was niet echt bang ofzo maar hij weet nog niet hoe lekker t is.
Ik heb hem op het stoeltje van Paul zoontje gezet(zo'n plastic ding). |
Zaterdag 26 Januari 2008 4:46 pm |
|
|
Angela en pino
Vlieger
ooowwja...foto's en filmpje volgen,moet ze er ff opzetten. |
Zaterdag 26 Januari 2008 4:46 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ruiken die van jou niet muf dan, Shi? Ga je vaak met ze naar buiten?
Angela: Laat 'm zo maar een paar keer zitten. Ook stoom is goed voor ze! |
Zondag 27 Januari 2008 8:18 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Nee, ik vind ze eigenlijk helemaal niet muf ruiken ... aan Aswan ruik je heel goed dat het een poederpapegaai is, ze ruikt een beetje zoetig poederig, echt net babypoeder (alleen niet van die vieze Zwitsal ). Tas ruikt gewoon zoet, beetje fruitig.
(Maar hij produceert, vreemd genoeg, ook minder poeder dan Aswan)
Wru rook heel heel zoet, en rondom de neusgaatjes naar honing.
Nu ga ik eigenlijk helemaal niet naar buiten met hen omdat het zo koud is ... nouja, misschien eventjes als we onderweg zijn naar bezoek, maar dat is het dan ook.
Zou het niet ook een beetje samenhangen met het voer ? Want ik voer, hoe ik zo op fora rondkijk, verreweg het meeste vers/minimaal bewerkt ... (hier heb ik een paralel met eten en smaak bij mensen, maar eh zal maar zwijgen )
Kan in ieder geval niet klagen  |
Zondag 27 Januari 2008 8:29 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik moet zeggen dat ik net even aan Jos heb zitten snuffelen, die keek mij trouwens heel raar aan en stinken doet die niet. Hij heeft zijn gaaitjes-geur maar stinken vind ik dat zeker niet.  |
Zondag 27 Januari 2008 9:30 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:58 am
|
|
|
|
|