praten van je gaaien...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
jose0069
Kuikentje

praten van je gaaien...  Reageer met quote  

Hoe weet je als je papegaai eigenlijk aan het oefenen is met praten????
Layla is als ik aan het praten ben, mee aan het murmelen, alleen ik weet niet wat ze allemaal zegt Confused
Kan het zijn dat dit het begin is???
zou ik wel heel erg leuk vinden als ze eenmaal begint met kletsen hoor.
Hoe kun je dit nog meer bevorderen Question Question
Ik had trouwens nog een vraagje, kan het zijn dat een papegaai een hekel heeft of dat ie iemand niet moet??
Layla heeft de vorige keer mijn jongste zoon verschrikkelijk hard in zijn vinger gebeten.
Brullen bij mijn jongste geen gebrek en Layla zat er zo bij van"kom maar op, ik kan jullie allemaal aan Exclamation Exclamation Exclamation "
Ze had zich ook heel dik gemaakt en groot, is dit vijandelijkheid tegenover een persoon of hoe moet ik dat nou zien??

Groetjes Jose
Bericht Vrijdag 1 Juli 2005 12:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat hij inderdaad oefent met praten. Ik doe met Tommy vaak vanuit een andere kamer dingen roepen. Dan gaat hij terug roepen.
Heel veel hoef je niet voor t praten te doen hoor. Gewoon erg veel betrekken in dingen en veel vertellen, dan ineens... Very Happy

Als hij zo dik enzo is...dan is hij vijandig ja Confused Tommy doet dat ook...maar alleen naar Merlijn onze kraai. Kinderen gaan natuurlijk schreeuwen als ze gebeten worden...daar weet ik alles van Rolling Eyes En dat werkt niet echt goed nee Razz Misschien kan je zoontje hem iets laten zien of iets vertellen. Zonder zo dicht in de buurt te komen dat hij aangevallen wordt? Probeer rustig en langzaam een situatie te creeeren waar je kinderen boven je gaai staan. Staat je gaaitje ook hoger dan hen? Verder zou ik het bijten gewoon vermijden. Dus een beetje afstand houden en op een andere manier werken aan de juiste verhouding.

Succes hoor! Wink
Bericht Vrijdag 1 Juli 2005 12:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Yep, kheb hetzelfde met Krabi.Ze begint ook te praten alleen versta je niet wat ze zegt Very Happy Bijten doet ze ook naar vrienden Confused Maar dan bijt ze ook naar mij Confused Kga er alles aan doen om het te vermijden zoals een zachte benadering misschien Confused Smile
Bericht Vrijdag 1 Juli 2005 8:45 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: praten van je gaaien...  Reageer met quote  

Wat ik heb gemerkt aan Iago, en da's geen grijsje, is dat hij een heleboel ging mompelen.. Allemaal van die onverstaanbare dingen..
En ineens hoor je ze dan wat zeggen! (Vooral als je in een andere kamer bezig bent, en ze afluistert ha ha ha)

Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat Layla een beginnetje aan het maken is, maar het kan ook gewoon 'gezellig' babbelen in eigen taal zijn: Zoals Zazu dat soms kan, hele verhalen komen daaruit in een onverstaanbaar kaketoe-taaltje. Roxy, de kaketoe van San hoorde ik ook lekker babbelen!

Een papegaai mag wel een voorkeur hebben voor een bepaald persoon, maar mag als het goed is andere mensen niet aanvallen of bijten..
Hoe gedraagt je jongste zoon zich in het bijzijn van Layla? Staart hij haar aan? Gaat hij meteen naar haar toe?
Ik denk dat Layla een beetje onzeker is, maar da's mijn mening maar.. Smile
Bericht Zondag 3 Juli 2005 11:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Hij was eigenlijk heel erg lief tegen haar, hij was haar aan het eten geven, pallets geloof ik en ineens hap had hij haar.
Hij was echt geschrokken en deed behoorlijk pijn natuurlijk.
Heb hem getroost en layla teruggezet op haar stok, want hij had haar ervanaf getrokken met terugtrekken van zijn vinger en heb haar een hele tijd gemeden.
Ze probeerde wel mijn aandacht te krijgen door naar me te kijken en te fluiten maar dat heb ik genegeert.
Ik weet niet of Layla het begrepen heeft, maar ik heb met mijn zoontje afgesproken dat ie wel tegen haar mag praten op een afstandje maar ook niet meer.
Ik dacht dat het was omdat ie een stuk kleiner is dan ons dat Layla hem niet moet????!!!!
wel een beetje raar maar mischien kan het wel????
Bericht Zondag 3 Juli 2005 4:28 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onze Catootje(bont boertje) hapt ook naar mijn man als hij thuis is.
Tegen mij is ze erg lief en ik kan alles doen.Maar als mijn man voorbij de kooi loopt hakt ze met haar snavel in de tralies naar hem gericht.
Nou is hij ook alleen in de weekende thuis dus zal ze hem nog wel als een vreemde zien denk ik.
Bericht Zondag 3 Juli 2005 4:48 pm
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Eergisteren een vriend van mij met Krabi laten werken Wink Hij heeft eerst de 5 stapjes gelezen(en die voorbeelden Wink ) Wink en inderdaad ,dan bijt Krabi niet.Het is een kwestie van vertrouwen he.Zomaar ineens naar Krabi gaan en strelen of te dicht bijkomen komt niet goed Confused Je moet ermee bezig zijn Very Happy Ze stapte perfect op bij hem en beet niet noch naar mij Very Happy Dan gisteren een vriendin langsgeweest ,zij wou ze wel niet strelen enzo .Ze heeft er wel tegen gepraat vanuit de zetel Wink Na een tijdje begon Krabi gewoon met ons mee te praten Wink je verstaat er alleen niets van lol Very Happy en tot onze verbijstering zei ze 2 keer halooo Very Happy Paar weken terug zei ze 1 keer hallo tegen mij daarna niet meer en nu opeens dus terug Wink Vandaag ga ik naar familie en kneem Krabi mee Wink Vanavond komt er een vriend die ervoor ook alleen maar dag Krabi zei dus gaan we er ook met werken he Wink De komende dagen wordt dus werken met Krabi. Kheb weekje verlof dus ...alle dagen ermee bezig zijn he Very Happy Ben ook bezig met alle dagen haar vleugels te openen(en uitleggen dat ze later gekortwiekt wordt en waarom...),zodat kortwieken hopelijk aangenaam wordt voor haar Wink Ze is wel bijzonder lief hoor Wink Zit ik goed met mn gevoel dat ze een enorme praatster gaat worden?Sinds gisteren is ze continue aant praten.Tot gisteren praatte ze enkel 's avonds en niet zo heel lang. Nu is ze ook haar verhaal aant vertellen Wink Misschien gaat het over maar mn gevoel zegt me ,die stopt ni meer met praten .Onbewust is mn leven wel een leven met Krabi geworden Very Happy Is helemaal anders dan een poes of hond Very Happy Ben al tijdje mn hoofd aant breken , wat als ik terug op reis ga Confused Kwil ze niet achter laten ...(mn andere vogels ook niet)Poezen gaan gewoonlijk naar het hotel dat is no problemo)Bedankt om die 5 stappen in detail genoteerd te hebben :DHet heeft me wakker geschud...naar andere mensen toe Very Happy
Bericht Dinsdag 5 Juli 2005 10:50 am
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Eergisteren een vriend van mij met Krabi laten werken Wink Hij heeft eerst de 5 stapjes gelezen(en die voorbeelden Wink ) Wink en inderdaad ,dan bijt Krabi niet.Het is een kwestie van vertrouwen he.Zomaar ineens naar Krabi gaan en strelen of te dicht bijkomen komt niet goed Confused Je moet ermee bezig zijn Very Happy Ze stapte perfect op bij hem en beet niet noch naar mij Very Happy Dan gisteren een vriendin langsgeweest ,zij wou ze wel niet strelen enzo .Ze heeft er wel tegen gepraat vanuit de zetel Wink Na een tijdje begon Krabi gewoon met ons mee te praten Wink je verstaat er alleen niets van lol Very Happy en tot onze verbijstering zei ze 2 keer halooo Very Happy Paar weken terug zei ze 1 keer hallo tegen mij daarna niet meer en nu opeens dus terug Wink Vandaag ga ik naar familie en kneem Krabi mee Wink Vanavond komt er een vriend die ervoor ook alleen maar dag Krabi zei dus gaan we er ook met werken he Wink De komende dagen wordt dus werken met Krabi. Kheb weekje verlof dus ...alle dagen ermee bezig zijn he Very Happy Ben ook bezig met alle dagen haar vleugels te openen(en uitleggen dat ze later gekortwiekt wordt en waarom...),zodat kortwieken hopelijk aangenaam wordt voor haar Wink Ze is wel bijzonder lief hoor Wink Zit ik goed met mn gevoel dat ze een enorme praatster gaat worden?Sinds gisteren is ze continue aant praten.Tot gisteren praatte ze enkel 's avonds en niet zo heel lang. Nu is ze ook haar verhaal aant vertellen Wink Misschien gaat het over maar mn gevoel zegt me ,die stopt ni meer met praten .Onbewust is mn leven wel een leven met Krabi geworden Very Happy Is helemaal anders dan een poes of hond Very Happy
quote:
Originally posted by krabi
Ben al tijdje mn hoofd aant breken , wat als ik terug op reis ga Confused Kwil ze niet achter laten mn andere vogels ook niet)...
(Poezen gaan gewoonlijk naar het hotel dat is no problemo)Bedankt om die 5 stappen in detail genoteerd te hebben :DHet heeft me wakker geschud...naar andere mensen toe Very Happy
Bericht Dinsdag 5 Juli 2005 1:36 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik ken dat, ik ga dadelijk2 weken in Augustus op vakantie naar Duitsland en ik ben me nu al mijn hoofd aan het breken hoe het nu moet.
Ik heb Layla nu zo ver dat ze mooi terug komt in haar verenpakje en dat ze gewoon naar je toekomt en opstapt, wel met een stok, maar ze doet het wel.
Nu gaat ze dan twee weken naar een nichtje van mij, die hele dagen werkt en geen verstand heeft van papegaaien.
Ik ben er hard over na aan het denken om het hotel te mailen waar wij dan naartoe gaan, of we haar mee kunnen nemen, ik zie de bui al hangen als ik dadelijk terugkom Confused
Ze bedoelt het echt goed hoor, maar dan moet Layla terug in haar kooi en dan ben ik zo bang dat ik weer van voren af aan kan beginnen......... even kijken wat we gaan doen, mijn man zou het geen probleem vinden als we Layla mee zouden nemen, nu nog het hotel.
Ik had nooit gedacht dat een papegaai je zo aan het denken kon zetten en dat je zo ontzettend gek zou zijn op je gaaitje.......... eigenlijk meer als van je hond, mag eigenlijk niet maar is wel zo Embarassed Confused
Bericht Dinsdag 5 Juli 2005 1:43 pm
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja dat is he , je dier achterlaten bij iemand die er geen verstand van heeft Confused(ofwel denken wij dat anderen er geen verstand van hebben hihi) Ik ben het zelf nog aan het leren lol. Wink Mn poesies kunnen naar mn mams, maar er woont iemand die poezen vergiftigd Confused dus daarom dat ze altijd naar kattenhotel gebracht werden Very Happy 5sterrenhotel binnen en buiten met grote krabpalen Wink en ze kunnen samen zitten, het is er groot Wink Het was poezen -en papegaaienhotel maar met de papegaaien zijn ze gestopt Confused kheb er al achter geinformeerd Confused kga vrienden vragen en mn ma als ik terug op reis ga.Lijkt mij het beste hier in vertrouwde omgeving blijven .De kooi is ook veeel te groot om telkens uiteen te doen en mn ander vogels hun kooi ook Confused Dan heb je een jetlag van hier tot in Tokyo en dan nog een kooi terug zitten verhuizen Confused Wink...
Vandaag Krabi meegenomen Very Happy Zaligggg Wink in de wagen op mn schouder gezeten en maar rondzien ,ze was heeeel rustig Confused Dan politiecontrole tegengekomen Confused onmiddellijk Krabi in haar kooi gezet lol Wink Ze zat nog nooit zo vlug in haar kooi en kmocht doorijden lol kmoest zelfs ni stoppen Very Happy Mag dit trouwens, een vogel los in de wagen??
Daar aangekomen zijn mn 4 neefjes haar komen begroeten daarna mn oom en tante lol ze zaten er eigenlijk al lang op te wachten om haar te zien Very Happy Iedereen rond te tafel lol en Krabi maar rondzien Wink Kheb iedereen voorgesteld ,is zeer goed verlopen Very Happy Daarna buiten gezeten Wink was zaligggg Very Happy Kdenk dat ze van deze dag echt heeft genoten.Kheb ook uitgelegd dat ze aan het voetballen waren enzo...Donderdag ga ik terug Wink Ze was wel heel de dag stil.Ze heeft wel veel gespeeld en gezien Wink maar ni gebabbeld Wink Misschien komt ze losser als ze er meer komt he was ook haar eerste daguitstapje Wink Ze vinden haar allemaal zeeer lief en mooi Wink
Bericht Dinsdag 5 Juli 2005 7:32 pm
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Laat jij iets weten hoe het verlopen is terwijl je op reis was indien je ze niet meeneemt . Hoe Layla op visite reageert en haar reactie als je terug bent?Ben wel benieuwd en khoop dat je nichtje haar uiterste best doet Wink Bij mij kunnen vrienden altijd terecht lol als het op gebied van dierenopassen gaat Wink maar omgekeerd Confused ...Kga 3 keer per jaar bij vrienden hun3 poezen opassen.Klaat ze 's avonds binnen en de buren laten ze 's morgens buiten Wink Maar nu dat ik Krabi heb kan ik er ook geen uren meer zitten Confused Goede reis alvast Wink het komt wel goed Very Happy dat moet Wink
Bericht Dinsdag 5 Juli 2005 7:43 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Jazeker laat ik wat weten, ik kijk eerst natuurlijk of ik haar mee kan nemen en als dat niet gaat dan zet ik zeker op het forum hoe ze is als ik weer terugben...
Ik hoop echt dat het dan goed komt hoor Confused
Bericht Dinsdag 5 Juli 2005 8:07 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik hoop ook dat je haar mee kunt nemen Jose! Very Happy
Dat is toch wel t fijnst.

Krabi wat leuk dat jullie zo genoten hebben van het beezoekje. Tommy is ook vaak stil, maar kijkt dan zn ogen uit Shocked Laughing Ze genieten echt wel hoor Wink

Ik zou mn vogels trouwens nooit naar een papegaaien hotel ofzo brengen. Dat vind ik te eng Sad Brrr je zult ze ineens ziek terug krijgen. Nee, ik neem ze t liefst maar mee Wink En anders wil mn schoonvader graag oppassen...of schoonmoeder t ook wil? dat is een ander verhaal, maar schoonpa vindt het prachtig! Wink
Bericht Dinsdag 5 Juli 2005 8:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 12 Mei 2008 1:58 pm
  Berichten van afgelopen: