hallo, sinds ik de beslissing gemaakt heb om een grijsje te nemen ben ik op zoek naar een jonkie die ik kan "adopteren" ik heb eigenlijk iets gevonden waar ik iets niet begrijp.
deze grijze roodstaart jonkies kosten 1.050 € het stuk .
dit is toch niet de gewone prijs hé
zou iemand eens willen kijken
http://www.kapaza.be/Dieren_en.....itjes.html
Nee, dat is wel echt duur. Maar de prijzen zijn sinds er een invoer verbod is wel omhoog gegaan. Ik denk dat je een ongetest jong voor zo'n 550,00 á 600,00 kunt kopen.
zowww dat is echt duur ze kosten sinds import verbod rond de 600 euro en bij een zaak als lorre en co waar ze net zelfstandig zijn en ook tam en papieren erbij zijn ze 750 euro.
Dinsdag 4 September 2007 5:37 pm
Sue Moderator
Re: prijs
Ik vind het belachelijk dat die vogeltjes thuisgebracht kunnen worden eerlijk gezegd.. Mocht het een onoverkomelijk probleem zijn en de nieuwe eigenaar het vogeltje niet op kunnen halen dan kan je dat altijd nog overeenkomen, maar niet nadat de eigenaar het vogeltje heeft gezien lijkt mij?
ja raar he heb ik wel eens eerder gehoord dat ze de vogel wel thuis willen brengen als koper zal ik wel eerst het vogeltje willen zien voordat ik het koop en zou als het mogelijk is de ouders willen zien en de huisvesting van de kleintjes ect
Dinsdag 4 September 2007 8:58 pm
Sue Moderator
Inderdaad Hilli.. Ik denk dat een kritische koper dat eigenlijk wel zou moeten willen. Of in ieder geval vanachter glas? (ivm ziekten)
ja idd als het echt een goede kweker is neemt hij ook zn voorzorgsmaatregelen maar helaas de meesten doen het om het grote geld
Woensdag 5 September 2007 9:40 am
Sue Moderator
De kweker van Scuttle liet me ook niet toe bij z'n kweekkoppels. Hij ging met camera met leeg geheugenkaartje (die hij wiste waar ik bij was) de kweekruimte in en kwam terug met wat foto's van de ouders van Scuttle.
dat is idd ook erg netjes en een goede manier ik wil zelf ook geen andere mensen bij mijn koppel hebben om eerlijk te zijn en de baby`s gaan naar lorre en co ook de zekerheid erbij dat ze daar ervaren verzorgd worden
Woensdag 5 September 2007 1:08 pm
Sue Moderator
Dat snap ik.. Kan me voorstellen dat je graag zekerheid wil hebben daarover. Met welke leeftijd gaan de baby's weg?
volgens mij neemt hij ze met 6 weken ongeveer was bij guus zijn broertjes ook guus hebben wij dan gekocht van die kweker en de andere baby`s gingen ook naar lorre en co toe en waren toen precies 6 weken eerder gingen ze ook niet weg en ik heb zelf liever niet dat de baby`s te vroeg weggaan maar moet ik nog vragen als ik eieren heb wat de bedoeling is enz
Woensdag 5 September 2007 1:14 pm
Sue Moderator
Ah oké.. Vraagt hij ook wel eens naar natuurbroed?