Pundo's avontuur!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
sabina
Kuikentje

Pundo's avontuur!!  Reageer met quote  

Afgelopen zondagmorgen was ik vroeg op en ik dacht: ik wandel samen met Pundo naar mijn ouders om 'n bakkie te drinken. Dichtbij mijn ouders huis schiet in 1 keer een fietser om de hoek waardoor Pundo schrikt. Ze is gekortwiekt, maar moet zeggen dat het weer tijd werd voor 'n "knipbeurt".
Je begrijpt al wat er gebeurt, Pundo fladdert een paar meter en opeens vliegt ze hoger en hoger. Zo hoog dat ik niet eens meer haar rode staart kon zien. Ze vloog over een huis en weg was ze. Ik rennen en rennen, maar voordat ik om de huizen heen was gerend kon ik haar nergens meer zien.In alle paniek mijn vriend gebeld die gelijk met de auto eraan kwam. We hebben 3 uur alles afgezocht, maar geen Pundo. Politie ook al ondertussen gebeld. Ik was totaal over de rooie terwijl Tahir als een gek bleef zoeken. Mijn mobiel ging af en gelukkig, de politie met de mededeling dat ze een meneer aan de lijn hadden die een papegaai in een boom zag zitten. Als een gek daarheen gereden en ja hoor, hoog in een boom langs een drukke straat zat Pundo. Ze was ontdekt omdat ze de hele tijd Hallo, Hallo had zitten roepen. Toen we tegen haar begonnen te praten riep ze gelijk om Tahir (haar grote liefde). Deze is met een ladder en daarna via takken naar haar toe geklommen en heeft haar weer mee naar beneden genomen.Ze had een flinke schram op haar hoofd, maar verder alles ok.
Je kan je wel voorstellen hoe blij we waren dat we haar terug gevonden hadden!!!!! Dus kortwiek altijd op tijd, wij hebben onze les geleerd, dit geen tweede keer meer!!
groeten van ons en natuurlijk van Pundo!!!
Bericht Vrijdag 27 Januari 2006 10:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sad Oh Sabina, ik zit gewoon te trillen. Toen ik je
verhaal zat te lezen was het net of ik erbij was.
Pffffff.....gelukkig dat het nog goed afgelopen is.
Wat zullen jullie geschrokken zijn, en je lieve
gaaitje ook!
Hoe is het nou met Pundo?
Bericht Vrijdag 27 Januari 2006 11:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gelukkig dat je hem weer terug hebt!!! Wat een schrik!!!
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 8:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jeetje zeg. ik zit hier ook met kippevel.
dat hoopt toch nietmand mee te maken.
maar gelukkig liep het goed af.
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh wat ben ik blij dat het goed is afgelopen zeg.. Ik kan me zo levendig voorstellen hoe je bent geschrokken! Sad
Bedankt voor je waarschuwing!!!
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Gipsy
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Jongens ,wat een vreselijk voorval zeg,Ik krijg het hier achter de pc al aan mijn hart.Gelukkig is alles weer goedgekomen!
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 3:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sabine ik leef heel erg met je mee, pfffffffff wat een verschrikkelijk avontuur en wat ben ik blij dat het ook voor jullie goed afgelopen is.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en al was Gizmo maar 20 minuten kwijt voordat hij door een meezoekende buurvrouw ontdekt werd, waren het wel de 20 langste minuten van mijn leven geloof ik. Dus ik bibber helemaal bij de gedachte dat hij net zoals bij jullie 3 uur zoek zou zijn geweest Shocked
Het is wel ontzettend ontroerend om te lezen hoe jullie Pundo uit zichzelf hallo zat te roepen en meteen om Tahir riep. Ze willen ook niets liever dan weer naar huis. Dat is vast een groot knuffelfeest bij jullie geworden na afloop.
Bericht Zaterdag 28 Januari 2006 3:58 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik sluit me helemaal bij alle opgeluchte en geschrokken voorgaande fluffen aan.... Shocked
(Wat scháttig dat ze om Tahir aan het roepen was Razz )
Bericht Zondag 29 Januari 2006 12:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Met Pundo is alles prima, even ondeugend als altijd!!! Alhoewel we af en toe gek van d'r geklets worden (ze praat nl. van 's morgens tot 's avonds met tussendoor slaap en poets pauzes) zijn we nu toch erg blij met zo'n kletskous anders hadden we d'r nooit terug gevonden!
Dankjewel voor jullie lieve reakties!!
Bericht Zondag 29 Januari 2006 6:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahaha Leuk om te horen dat ze zelf helemaal niet onder de indruk is van haar avontuur. Dat was bij jullie wel anders denk ik Wink Heerlijk hoor zo'n kletsmajoortje! Ik heb het verhaal hier in huis verteld van hoe Pundo zelf vanuit de boom Halllooooooo (zo van help, hier zit ik, ik ben verdwaald) riep. Ze vinden het altijd erg spannend om dat soort verhalen te horen vooral als ze goed aflopen natuurlijk.
Bericht Zondag 29 Januari 2006 6:15 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wow alweer zon akelig avontuur Shocked Sad
Gelukkig is het goed afgelopen!!! Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Maandag 30 Januari 2006 11:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar: