raar gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
platvoet
Eitje

raar gedrag  Reageer met quote  

hallo allemaal
ik heb een grijzeroodstaart van 16 weken
ze doet nu al een enige tijd met de ene poot langs der voerbak halen en dan de snavel tussen de tralies en dan gaat ze smak geluiden maken en als ze dan bij mij op mij schouder komt maak ze knor geluidjes. bij mij wil ze alles uit mij mond hebben. en daar in tegen zodra mij man maar in de buurt komt van de kooi begint ze te gillen. en wil ze hem bijten
en ze is heel erg dominat tegen mijn andere grijzeroodstaart van 7
wat kan ik hier aan doen of veranderen graag advies
Bericht Woensdag 22 September 2010 3:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hmmm ze vindt jou erg aardig. te aardig zelf.

het gedrag negeren. haar afleidne als ze dit doet. nu is ze nog jong en is het onschuldig, maar over 7 jaar is dit echt ongewenst en kan zelfs monden in partnergedrag met aanvallen naar je vriend.

Vooral nooooooooooit uit je mond laten eten. behalve vanwege partnergedrag is het ook erg onhygienisch. jij hebt veel bacterien in je mond en een papegaai is daar niet zo goed tegen bestand.

je kan niet verwachten dat mensen elkaar mogen en al helemaal niet binnen een korte tijd. dit geld ook voor papegaaien.

als het gedrag naar jou verminderd zal hopelijk het geadrag naar joiu vriend en naar je andere gaai verbeteren
Bericht Woensdag 22 September 2010 6:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Helemaal mee eens met marieke. Wij hadden vroeger hetzelfde probleem met onze grijze, precies hetzelfde. Nu zijn we zo ver dat mijn man meer met hem kan als ikzelf Laughing Laughing
Ik haalde hem uit de kooi en dan "dropte" ik hem als het ware bij mijn man die leuk met allemaal mooie speeltjes bezig was en ik verdween uit de kamer. Hij moest dus wel op mijn man rekenen en terwijl mijn man dan helemaal leuk zat te doen met die speeltjes begon zijn interesse ook naar de speeltjes te gaan en is hij na een tijd de link tussen mijn man en leuk spelen gaan leggen. Nu kiest hij er echt voor om bij mijn man te zijn, ook bij mij maar eerder mijn man. We kunnen dus beide doen wat moet met hem.

Je moet wel consequent zijn en dezelfde dingen doen, ook mag je vriend niet laten zien dat hij schrik heeft, ze lezen je lichaamstaal beter dan je denkt.

Succes
Bericht Donderdag 23 September 2010 8:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 8:59 am
  Berichten van afgelopen: