|
|
|
aniekjhee
Eitje
| Rocky wil nog niet opstappen. |
|
|
Hallo allemaal,
Het is inmiddels al zo een 2 tot 3 weken geleden dat wij Rocky hebben gehaald..
Hier even een kleine update:
In principe gaat alles goed, en lijkt rocky het heel goed naar zijn zin te hebben.. We mochten hem van af het begins af aan al aaien. Vooral mijn vriend, bij mij was hij vaak nog wat onwennig. Dit is inmiddels al verbeterd rocky hapt eigenlijk ook nooit meer naar mij als ik in de buurt van zijn kooi kom. En eet uit onze hand. Ook praat en danst rocky al vanaf dag 1 dat we hebben. En hier zien we ook nog altijd heel veel vooruitgang in, hij leert zoveel bij.
Het enige wat rocky echt niet lijkt te willen begrijpen/leren is het op en af stappen. Wij oefenen eigenlijk bijna dagelijks met rocky door middel van beloning en etc, maar rocky vertikt het gewoon om op je hand/ vinger te gaan.
Heel apart is ook dat zodra we de kooi open doen begint hij echt te kreunen zeg maar omdat hij eruit lijkt te willen.
Wij hebben geduld met betrekking tot het opstappen. Maar we vinden het van de ene kant ook zielig voor Rocky, want deze gaat nu dus bijna nooit uit zijn kooi, want dat betekent voor ons dat we hem met een hoop moeite gekrijs en tijd hem ook weer in de kooi moeten zien te krijgen..
Heeft iemand nog een paar tips voor ons met betrekkign tot het opstappen? Los van de website koppiekrauw;)
mvg, |
Woensdag 3 Maart 2010 11:59 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat als je de deur van de kooi eens open zet en dan langs de kooi gaat zitten. laat hem eens zelf uit de kooi proberen te komen. hij is nog niet zo heel lang bij jullie en dit soort dingen vergt in onze ogen, heeeeeeel veel tijd. begrijp[ je. een grijsje is een zeer gevoelige vogel die echt heel lang nodig kan hebben om op te stappen.
probeer hem eens met wat lekkers uit de kooi te lokken. als hij eenmaal uit de kooi durft, kun je of een opstakstok of touw gebruiken of je arm. niet teveel dwingen maar rustig elek dag proberen.
het komt echt wel, alleen het geduld aan onze kant is vaak te klein.  |
Woensdag 3 Maart 2010 12:46 pm |
|
|
|
|
Assie
Vlieger
Onze binkie is nu 1,5 en wil bijna nooit op me hand uit de kooi stappen
Als ik met me schouder onder het klepluikje ga staan,stapt hij wel op me schouder
Of als ik me mouw naast hem hou,dan komt hij ook
Misschien is die van jullie ook wel zo eigenwijs
Als je in je hand met bijv een pinda houd komt hij dan wel?
succes |
Woensdag 3 Maart 2010 4:12 pm |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Stapt ie helemaal niet op af alleen als ie z'n kooi weer in moet?
Als het dat tweede is, laat je vogel dan ook regelmatig zonder reden opstappen, zodat ie niet gaat denken dat opstappen in de kooi gaat betekent. Mijn vriend heeft er wel problemen mee gehad dat hij onze vogel alleen liet opstappen als ze kooi in moest en begon dus hard te bijten. |
Woensdag 3 Maart 2010 4:39 pm |
|
|
irene
Vlieger
Hij komt dus helemaal niet uit zijn kooi? Klimt hij ook niet vanzelf naar boven op de kooi?
Voor het opstappen lijkt me een opstaptouw beter, wellicht dat ie daar wel op stapt.
|
Woensdag 3 Maart 2010 9:16 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
even terug bij het onderwerp komen, hoe gaat het er nu mee, merk je al vooruitgang? komt hij al uit izjn kooi en gaat het al een beetje beter?
niet meteen de moed opgeven hoor, het heeft even tijd nodig maar het komt echt wel  |
Vrijdag 5 Maart 2010 9:26 am |
|
|
Assie
Vlieger
idd laura
het ging erom hoe we tips konden geven voor het opstappen,maar het gaat nu alleen nog over pinda's  |
Vrijdag 5 Maart 2010 9:08 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb je topic gesplitst. Misschien kun je dan even de vraag van Alexandra beantwoorden en vertellen hoe het er nu mee gaat? |
Zaterdag 6 Maart 2010 6:23 pm |
|
|
|
|
aniekjhee
Eitje
|
|
|
Sorry voor mijn late reactie..
Ik begrijp dat we er gewoon geduld voor moeten hebben, en merk ook echt wel vooruitgang hoor.. Maar het is gewoon bijna zielig voor rocky want hierdoor komt hij dus nu neit echt uit de kooi..
Wat betreft hetzelf uit de kooi laten komen dit doet hij wel hoor, maar het probleem is om hem daarna dan weer terug in de kooi te krijgen. Dat loopt dan uit op een groot fiasco. Wil je hem dan terug in de kooi krijgen, moeten we er heel veel tijd vooruit trekken, plus hij gaat vals doen omdat hij niet terug in de kooi wil uitzichzelf. Vandaar dat wij juist hoorden en ook hebben gelezen dat je hem dan beter in de kooi al kunt confronteren met het op en afstappen.. En wanneer hij dit door heeft hem echt eruit laten..
Dit lijkt me dus ook wel een goed idee, maar vind het gewoon ook een beetje zielig voor rocky, want je merkt dat hij gewoon graag eruit wil.. Als eenmaal zijn deurtje opengaat hoor je hem ook echt kreunen zeg maar en gaat hij steeds naar het deurtje toe, terwijl dat deurtje dus alleen open mag voor met hem te oefenen..
Ook hebben wij gehoord dat het opstappen vanuit de kooi belangrijk is zodat je hem aanleerd dat hij naar jou moet luisteren, en er alleen uit en in mag als jij dit zegt..
Het gaat dus ook niet over het opstappen om hem terug in de kooi te krijgen.. maar gewoon het opstappen in het algemeen ook hem uit de kooi te krijgen.. |
Maandag 8 Maart 2010 12:46 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het is inderdaad belangrijk dat hij gaat opstappen van in de kooi, anders kunnen ze heel territoriaal gaan doen over hun kooi (heb het zelf mogen ondervinden met mijn grijsje). Mijn grijsje heb ik ook eens die kans gegeven er zelf uit te komen en ik kan je zeggen dat ik hem die kans ook snel weer heb afgenomen want hij profiteerde van alles toen en beet me enorm omdat hij de regels begon te stellen, niet interessant dus. |
Maandag 8 Maart 2010 1:18 pm |
|
|
esjo
Moderator

Hier stappen de Edels liever op op mijn kleding / mouw. In het begin met oefenen, deed ik vaak een handdoekje om mijn had. Dat vonden ze fijner om op te stappen en deden dat ook veel makkelijker. Misschien een idee |
Dinsdag 9 Maart 2010 10:07 pm |
|
|
|
|
aniekjhee
Eitje
Ooh wat een goeie tip van dat handdoekje, dit wil ik wel eens gaan proberen.. Hoorde van iemand anders dat ze ook sneller opstappen als ze net een beetje nat zijn gemaakt door de plantenspuit.. Vraag me af of dit zo is, kan het natuurlijk eens proberen..
maar wil niet teveel rare dingen gaan doen, wacht misschien liever nog effe rustig af.. Voordat hij straks helemaal angstig is.. |
Woensdag 10 Maart 2010 8:16 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou inderdaad niet al te veel rare dingen gaan doen. Ik heb nog nooit gehoord van die "truc" met de plantenspuit en om eerlijk te zijn is het geen tip dat ikzelf hier thuis zou willen toepassen met mijn grijsje. Die is net zo opgewonden na het douchen met de plantenspuit dat hij op dat moment net bijterig is, echt iets moet kunnen slopen dus zeker niet rustig. Ik kan hem laten opstappen en zo dan maar weet dat het niet de moment is ik weet niet wat van hem te vragen op dat moment. Op zo'n moment moet ik hem ff op zijn boom plaatsen, ff goed laten slopen, zijn energie eruit laten gaan en dan kan ie weer. |
Woensdag 10 Maart 2010 8:20 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:03 am
|
|
|
|
|
|