meen je dat nou?
heb wel eens een witte gezien maar een rode nog nooit
vraag me toch af nu hoe ie daar aan heeft weten te komen
dat zal echt geen nederlandse kweek zijn vermoed ik
had net de site is opgezocht
vind het maar een beetje raar er wordt gevraagt om te bieden het is geen marktplaats
hier de link voor een foto
http://www.papegaai.nl/index-new.html
(hoop dat het niet erg is dat ik ff deze link heb geplaatst)
ja ik ook maar dat is wel een goede vraag.
hoe komt hij in hemelsnaam aan een rood grijsje, dat is toch niet echt iets wat je zomaar vind op iedere hoek.
Het zal wel door zeer geselecteerde kweek komen...ik heb wel eens foto's gezien van grijsjes met meer rode veren dan gebruikelijk (mutatie) door met deze dieren door te kweken kun je zo die mutatie versterken zeg maar...
vraag me af in hoeverre bloedverwanten zijn gebruikt om zo'n vogel te kweken...
Tsjonge jonge jonge!
Staat er gwn bij dat je er op kan bieden, dat vent ziet alleen geld
straks komt ie bij een handelaar en die verkoopt hem weer verder
hopelijk krijgt die een goed huisje
Woensdag 7 November 2007 7:54 pm
PeCe Vlieger
Ziya, je trapt wel een open deur in hoor. Natuurlijk is Dennis (handelaar cq winkel) op geld uit. Het is beslist geen goede gezonde dierenwinkel waar men de dieren met liefde en zorg behandeld en verkoopt.
Voor het overige zoals Laura schrijft heb ik ook vaker grijze roodstaarten (komt trouwens ook bij andere vogelsoorten voor) met meer rode veren dan gebruikelijk gezien. Vermoedelijk is dit een mutatie waarmee is gekweekt. OF zou het gewoon een stunt zijn. Met photoshop kan je best aardige manipulaties doorvoeren, zoals verkleuringen. Dit laatste acht ik bij Dennis ook niet onwaarschijnlijk. Hij doet veel voor publiciteit en geld.
nou dat weet ik nou ook weer niet hoor.
publiciteit ok maar dan zou hij toch zeggen dat hij hem niet verkoopt want je licht toch niet iemand op met zoiets.
(of zit ik nog il lala-land? )
Woensdag 7 November 2007 8:32 pm
Cosch Ervaren vlieger
Hoe kan de snavel wit zijn?
De congo Grijze roodstaart heeft een zwarte snavel. Een timneh heeft wel een lichtere snavel. Maar een timneh heeft niet zo'n rode staart! Vaag dit!
quote:Originally posted by stephen
dat hoort miss bij de mutatie zoals bij een personata.
de wildkleur heeft een rode snavel en de pastel een witte/roze snavel.
Inderdaad
Woensdag 7 November 2007 10:32 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:03 am