|
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
| Roofvogels |
|
|
Hoi allemaal,
Ben ik weer. Het wordt mooi weer dus tijd om Sammy meer naar buiten te nemen c.q. op het terras achter in de tuin te laten spelen. Maar... zijn er hier in Nederland roofvogels die een gevaar voor onze grijsjes kunnen vormen? En zo ja, hoe gaan jullie daar mee om?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Heidy |
Donderdag 22 April 2010 8:16 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hoe het in NL is weet ik niet, wij hebben veel buizerds zitten en die loeren dan ook echt op onze gaaien als ze in de tuin zitten. ook havikken zijn er veel bij ons. als ik ze zie en ik heb mijn gaaien los in de tuin, dan breng ik ze toch liever naar binnen omdat hier de roofvogels ineens een vlucht kunnen maken en de vogel van je arm of stok kunnen grijpen. en dan ben je hem kwijt.
als ik jou was, mocht je roofvogels zien, dan zou ik ze of naar binnen brengen of toch maar een kooi nemen waar ze zolang in kunnen zitten.
en blijf altijd in hun buurt. ga je even naar binnen is de kans natuurlijk heel groot dat je gaai weg is als jij weer naar buiten komt.
ik ben er heel voorzichtig mee sinds zich tegenover ons huis een paar buizerds hebben genesteld en onze tuin zeer aandachtig in de gaten hielden. |
Vrijdag 23 April 2010 6:57 am |
|
|
Assie
Vlieger
Kijk ook uit voor katten he  |
Vrijdag 23 April 2010 7:24 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoe dan ook neem ik mijn gaaitjes mee in een kooi naar buiten. Fluf is gewiekt en mag dan wel eens bij me zitten of in de perenboom maar dan sta ik nog bij de boom. Hoe dan ook zijn inderdaad niet enkel vogels een gevaar maar zeker ook katten. Hier moet ik me minder zorgen maken om katten omdat mijn honden een bloedhekel hebben aan katten maar evengoed ben ik pas zeker als ik erbij ben, dan ga ik niet eens naar het toilet zonder dat ze in hun kooi zitten. |
Vrijdag 23 April 2010 8:03 am |
|
|
Laura B
Moderator

Roofvogels jagen niet in de kleine achtertuintjes van Nl, daar hebben ze geen ruimte om te jagen...Heb je nou een gigantische grote achtertuin.....tsjaaa, of woon je heel landelijk ok, maar je kunt je wel om alles druk maken...Ik zou eerder uitkijken voor katten en honden. |
Vrijdag 23 April 2010 9:45 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Toen ik jongen had bij Sammie en Moos verleden jaar - zat er hier elke keer een torenvalk op de schutting. hij hoorde het kleine grut wel maar zag het natuurlijk niet. Ik heb hem toch wel enkele dagen achtereen gezien.
Bij kleine vogeltjes moet je ook oppassen met eksters, kraaien en roeken. en dan vooral in de periode dat ze jongen hebben.
Het grootste gevaar zit hem wel in katten die zo stil naderbij kunnen sluipen dat je het zelf gewoon niet in de gaten hebt. |
Zondag 25 April 2010 9:21 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:34 pm
|
|
|
|
|
|