Sammy

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Heidy
Net uit het ei

Sammy  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Hier even berichtje over ons jongste gezinslid: Sammy.
We hebben Sammy op carnavalszaterdag bij Dieca in Horn gekocht. Omdat we nog twee valkparkietjes in de woonkamer hebben en die pas de dag er voor op ziektes getest waren, moest Sammy tijdelijk boven wonen.
De rit van Horn naar huis vond Sammy erg interessant. Hij zat, in een soort terrarium, bij mij op schoot dus had voldoende mogelijkheid om rond te kijken. Omdat we de kooi nog moesten opzetten, duurde het even voordat ie in zijn kooi kon.
Opstappen kon ie al na 2 dagen perfekt. 's Zondags voor het eerst onder de douche. Dat vond ie wel leuk. Gedurende de hele week hebben we 's avonds veel met hem getraind en gespeeld. Dat was wel naar zijn zin. Sinds afgelopen zaterdag staat ie beneden. Dat vind ie geweldig. Als we gaan eten, rijden we zijn speelplaats naar de keukentafel zodat ie bij ons is. Hij is niet bang uitgevallen. Ik heb Sammy tenminste nog niet zien schrikken. 's Avonds krijgt ie nog pap. Na het papeten, gaat ie ca. 10 minuten in zijn kooi en dan is het kroeltijd. Ik zet hem dan op mijn schoot en ga hem kroelen. Dat vind ie zalig. Hij doezelt dan helemaal weg. Sammy is zowiezo een echte kroelkip. Ik hoef de deur van zijn kooi maar open te doen of hij gaat al in de kroelhouding zitten. Gisteren heeft ie voor de 2e keer kennisgemaakt met zijn kattenbench. En.... hij ging er al uit zichzelf in. Zijn tuigje bevalt hem nog niet zo goed. Maar zal ook wel wenne. Hoewel Sammy gekortwiekt is, wil ik hem als we straks met em de straat op gaan toch aan een tuigje hebben. De pellets van Dieca wil ie niet. Nu hebben we hem op Scienic pellet overgezet en die eet Sammy graag. Uiteraard krijgt hij ook zaad ect.
We zijn echt heel blij met Sammy en hopen nog heel heel lang van hem te kunnen genieten.

Groetjes,

Heidy
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 12:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat klinkt dat allemaal goed zeg. geweldig. je kan er zo van genieten. ga zo door zou ik zeggen. dit gaat een geweldige vogel worden.
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 12:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wat leuk om te lezen. Blijf vooral doorgaan met hem overal bij te betrekke en hem nieuwe dingen aan te bieden. Anders krijg je een angstige gaai als je pech hebt.
Hier is Joris niet bang voor nieuwe dingen, alleen zijn mensen eng, maar nieuwe speeltjes kan ik niet rustig in de kooi hangen of meneertje speelt er al mee nog voor ik het heb opgehangen.
Tuigjes schijnen ze altijd in het begin moeilijk te vinden (uitzonderingen daar gelaten uiteraard). Kwestie van wennen en blijven aanbieden, dan zal hij wel overstag gaan.

Op de een of andere manier lijken gaaien auto rijden altijd wel leuk te vinden. Gogo (amazone) geniet daar ook altijd van met volle teugen. Heerlijk is dat!

Verstandig trouwens dat je ondanks dat hij gewiekt is, hem toch een tuigje wil geven als je naar buiten gaat. Ben ik wel voorstander van..

Nou, ben benieuwd naar alle foto's/filmpjes...hint, hint Fluiten Hypocriet
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 1:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik kan alleen maar benadrukken hoe fantastisch het is dat jullie zo verstandig omgaan met hem!

Tuigje aanhouden; die schatten zijn veel te dierbaar om te verliezen.

Gefeliciteerd met Sammy Smile
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 9:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Helemaal goed hoe je het aanpakt hoor, overal bij betrekken, dingen leren kennen, goed is dat. Prima zou ik zeggen en doe zo verder. Veertje Veertje
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 11:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:04 am
  Berichten van afgelopen: