|
|
|
Albert
Net uit het ei
| Scheur in gehemelte |
|
|
Hallo Forum leden
Bij het eten geven zag ik bij pinokkio dat er een scheur of open gat aan de bovenkant van zijn gehemelte zat.
Is dit normaal bij een grijze roodstaart.
wie kan hier een antwoord opgeven.
mvg Albert |
Donderdag 28 Februari 2008 9:15 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Hoe bedoel je dat, is het vurig en rood? Als je het niet vertrouwd zou ik toch even contact opnemen met een va. Vooral omdat Pinokkio ook nog zo jong is.
Op hoeveel voedingen zit hij nog? Eet hij wel goed? |
Vrijdag 29 Februari 2008 11:18 am |
|
|
alexandraatje
Ervaren vlieger
dat hebben alle gaaien, die van ons ook. waarom ht precies is weet ik niet. het zit meer naar achteren in het bekje. ik heb ze dit ook zien hebben. het kan best zijn dat het voor de ademhaling is vooral als hele jonge gaaien met voeren en zo. maar navragen bij de vogelarts is nooit verkeerd. |
Vrijdag 29 Februari 2008 2:49 pm |
|
|
|
|
geenflauwidee
Fladderaar
volgens mij heeft ons grijsje dat ook ..tenminste als ik goed begrijp wat je bedoeld....bij twijfel zou ik zeker de va even bellen...beter voor niets bellen dan te laat |
Vrijdag 29 Februari 2008 4:19 pm |
|
|
Albert
Net uit het ei
quote:
Originally posted by esjo
Hoe bedoel je dat, is het vurig en rood? Als je het niet vertrouwd zou ik toch even contact opnemen met een va. Vooral omdat Pinokkio ook nog zo jong is.
Op hoeveel voedingen zit hij nog? Eet hij wel goed?
pinokkio word morgen 14 weken ik ben deze week begonnen om de pap voeding af te bouwen pinokkio zit nu op 3 spuiten 1 spuit in de middag en 2 spuiten 's-avonds zodat hij de nacht goed door komt dit eet pinnokiio zeer goed.
Daarnaast krijg pinokkio geweekt harrisons's bird foods rood en wat fruit of groente vandaag een trosgierst in zijn kooi gehangen dit gaat ook goed.
Alleen is pinokkio een aantal gram afgevallen maar ik denk dat dit normaal omdat hij nu ook meer beweegt pinokkio is van 505 gram naar 501 gram gegaan.
Aan de rest van de reacties te zien of ik mijn geen zorgen te maken over het scheurtje of gaatje in zijn bekkie
mvg Albert
mvg Albert |
Vrijdag 29 Februari 2008 6:10 pm |
|
|
Albert
Net uit het ei
quote:
Originally posted by geenflauwidee
volgens mij heeft ons grijsje dat ook ..tenminste als ik goed begrijp wat je bedoeld....bij twijfel zou ik zeker de va even bellen...beter voor niets bellen dan te laat
Als jou grijsje het ook heeft hoef ik me geen zorgen te maken
mvg Albert |
Vrijdag 29 Februari 2008 6:12 pm |
|
|
|
|
Albert
Net uit het ei
quote:
Originally posted by alexandraatje
dat hebben alle gaaien, die van ons ook. waarom ht precies is weet ik niet. het zit meer naar achteren in het bekje. ik heb ze dit ook zien hebben. het kan best zijn dat het voor de ademhaling is vooral als hele jonge gaaien met voeren en zo. maar navragen bij de vogelarts is nooit verkeerd.
Als alle gaaien dit hebben zie de andere reacties hoef ik me daarover geen zorgen te maken.
mvg Albert |
Vrijdag 29 Februari 2008 6:13 pm |
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
|
|
|
Ik moet daar eens op letten want heb dat eerlijk gezegd nog niet gezien omdat ik ook nog niet in zijn bekje gekeken heb op die manier. Maar zoals ze al zeggen hier voor mij, als je twijfelt, kan je altijd beter even de va bellen. Die zegt je zo of dat normaal is of niet.
Wat zijn gewicht betreft. Het is normaal dat hij wat gaan afvallen bij het afbouwen van de pap. In deze fase is het ook zeer belangrijs zijn gewicht in de gaten te houden dat hij niet TE veel gaat afvallen maar als hij heel actief is en dan het afbouwen van de pap is compleet normaal dat hij nu wat gewicht verliest. Biedt hem zeker wel pellets, zaadjes en fruiten en groenten aan ondertussen, kan hij zelf aanvullen wat hij minder in pap krijgt indien hij daar nood aan krijgt. Maar het gewicht wat je aanhaalt wat hij nu heeft is echt niet te weinig hoor. Is heel erg goed zelfs, stevige jongen zou ik zeggen. Onze Jos weegt nu tussen de 472 Gr en 487 Gr, schommelt heel dikwijls maar dat is normaal, de ene dag eet hij meer als de andere en de ene dag is hij nog actiever als de andere. Je roept maar als je nog iets wil weten of zo.  |
Vrijdag 29 Februari 2008 7:09 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Scheur in gehemelte |
|
|
Volgens mij hebben ze dat allemaal. Zitten er van die 'tandjes' aan? Het ziet er raar uit als je het voor de eerste keer ziet! |
Zaterdag 8 Maart 2008 8:54 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 9 Mei 2008 9:28 pm
|
|
|
|
|
|