ik heb een vraagje ik ben vandaag bij de dierenarts geweest om het ringetje van zijn pootje te laten knippen maar nu blijkt dus dat het pootje schreef is gaan groeien door het ringetje.
hij doet er wel alles mee maar staat er niet op alleen op de knokkel op de poot ze grijpt er wel mee maar dan van opzij. heeft dit gevolgen voor later voor als ze op een stok wil gaan zitten en wil gaan klimmen in de kooi
Dinsdag 13 April 2010 10:09 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
ik denk dat ze leert er mee om te gaan. ik weet niet hoe oud je grijsje is, maar er zit nog wel kans in dat het goed kan gaan komen. dat ze kan zitten op een stok en ook klimmen.
dit omdat wij een aantal jaren geleden een ara hebben gehad die een gebroken poot en vleugel had. de poot stond ook helemaal scheef en kon er niks mee. we hebben toen een extra dikke stok genomen om hem zo goede houvast te geven en na een paar maanden is de poot toch recht komen te staan. maar dit was een hele jonge vogel van 2 maanden.
je kan het hooguit proberen. maar zeker weten dat de vogel slim genoeg is en alternatieven zal vinden om zich door de kooi te bewegen.
de dierenarts zei ook dat het door het ringetje gekomen is en dat er geen breuk in de poot zit.
ze gebruikt hem ook gewoon maar dan van op zij en ze kan ook ik je vinger knijpen.
ze is pas 8 weken dus misschien komt het nog wel goed
Hoe dan ook heeft ze zeker even tijd nodig zodat het pootje bijkomt, en zij zelf ook doorkrijgt dat het ringetje er niet meer zit en ze het pootje dus niet hoeft aan te passen en ze moet vast ook eerst uitvinden hoe het 'normaal' moet, want dat heeft ze nog niet geleerd... ze is heel jong, de ring heeft er niet lang omgezeten. Misschien kun je haar helpen vorzichtig wat met het pootje te rekken en strekken, een soort van rehabilitatie. Mits er niks anders mis is, natuurlijk.
Laatst aangepast door Shi-NaYne op Woensdag 14 April 2010 4:38 pm, in totaal 2 keer bewerkt
de dierenarts zei ook dat het door het ringetje gekomen is en dat er geen breuk in de poot zit.
ze gebruikt hem ook gewoon maar dan van op zij en ze kan ook ik je vinger knijpen.
ze is pas 8 weken dus misschien komt het nog wel goed
Komt denk ik niet door de ring maar door het ringen.
Wanneer je een grijsje te laat gaat ringen dan kan het wel eens zijn dat je een gewrichtje uit de komt trekt. Ik heb dit eerder gezien bij een grijsje. Ik denk niet dat het goed komt. Maar ze kan er geen last van hebben hoor.
Wanneer er een eventueel breukje zat of een onwrichting dan probeert het lichaam dit ze hestellen en bij jongen dieren goeit het vaak snel en nieg goed.
Blij om te horen & ik hoop natuurlijk dat de kleine verder betert...
Vrijdag 16 April 2010 9:52 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
ik hoop voor je mee dat het goed komt. ik denk het wel. het is een jonge vogel en de botjes zijn nog wat flexibel. ga door met die oefeningen en ook al komt het misschien niet meer helemaal recht te staan, profijt heeft hij er nu in elk geval al van.