Slopegaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Kootje
Eitje

Slopegaai  Reageer met quote  

Beste papegaaien liefhebbers,

onlangs heb ik een grijze roodstaart van iemand overgenomen, dit gaat opzich vrij goed.

De vogel is gewent los te zitten, dus laten ook wij de kooi open.
tot dat ik eergister even ben weggeweest en de vogel besloot het huis te verkennen. Nou heb ik met het verkennen niet zo'n probleem, maar dat hij onderweg zo'n beetje alles gesloopt heeft wel.
de tafelpoten zijn aangevreten, grote stukken behang zijn van de muur af en ook de deurposten hebben het moeten ontgelden.
De volgende dag moest ik ook weer even weg, dus kooitje dicht dan maar.
Toen ik terug kwam was de bodem grijs van de veren.
Nou knaagt hij echt aan alles wat maar in de buurt komt (kozijnen, kastjes, weerstation, de tafel). Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet/kan corrigeren, zodat ik hem gewoon los kan laten zonder mijn huis te moeten renoveren?

ik hoor graag van jullie,
Ferry
Bericht Maandag 11 Mei 2009 9:50 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ken dit heel goed en ik kan je aanraden de vogel in de kooi te houden als jij er niet bent. het is heel vervelend terug te komen en te zien dat je huis even onder de snavel is genomen. zeef je grijsje genoeg speeltjes en dingen om te slopen terwijl jij weg bent. dan kan hij zich vermaken in zijn kooi, heeft dan geen tijd om zich uit protest te gaan plukken en jij hebt nog een heel huis als je terug komt van weggeweest.
het zal even wennen zijn voor je grijsje ook om regels te krijgen die hij misschien niet in het andere huis had, maar als je consecuent bent moet dat goed gaanb.
verstop zijn eten in propjes papier etc. hou hem bezig in zijn kooi en dan zal je zien dat het beter gaat
Bericht Maandag 11 Mei 2009 10:04 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Kootje, welkom hier.

Wanneer je weg gaat moet je je Grijsje toch echt in de kooi doen hoor. Je hebt geluk gehad dat hij niet aan kabels is gaan knagen.

Wat alexandraatje ok al schrijft, geef hem in de kooi genoeg speeltjes om te knagen en lekkere dingetjes verstopt in propjes papier.
Laat de radio zachtjes aan staan, dan is het niet zo stil voor hem.

Weet je hoe oud je Grijsje is? En heeft hij of zij een plukgeschiedenis?
Bericht Maandag 11 Mei 2009 10:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kootje
Eitje

Reageer met quote  

Bedankt voor jullie reactie,

maar nu is het ook zo dat hij alles waar die maar bij kan sloopt als ik thuis ben. is hier iets aan te doen? Als ik de man moet geloven is hij een jaar of 6.

Laatst aangepast door Kootje op Maandag 11 Mei 2009 10:09 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Maandag 11 Mei 2009 10:07 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veel sloop speelgoed in en aan zijn kooi. Heb je ook een speelboom voor hem? Misschien is dat wel handig, lekkere takken om aan te knagen en speeltjes erin.
Hier staan wat voorbeelden van bomen:
http://www.fluffies.org/nl/koo.....t8983.html
Bericht Maandag 11 Mei 2009 10:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat je Kootje een beetje een heropvoeding nodig heeft. zoals je zegt was hij gewend altijd vrij te zijn en dan heb ik het gevoel dat er niet echt veel regels waren. wat kapot kon ging gewoon kapot waardoor de eigenaar zich misschien weer ergerde. op een gegeven moment is dan de maat ook vol en gebeuren dit soort dingen. je zal moeten beginnen met het opvoeden van je gaai. het is net als bij kleine kinderen. leren wat wel en niet mag. dat gaat heel langzaam. als hij iets fouts doet, corrigeren en doet hij iets goeds, dan belonen. met het 5 stappen plan moet het te doen zijn.
zet zijn standaard of speelboom op een plek waar niks verder geloopt kan worden wat van jou is. en wiek hem om vliegen door huis te voorkomen. dat is dan alvast 1 ding. daarna veel trainen, oefenen en spelen. afleiden en belonen bij goed gedrag
Bericht Maandag 11 Mei 2009 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Kootje
Eitje

Reageer met quote  

ja ok
maar hoe corrigeer je een papegaai
Bericht Maandag 11 Mei 2009 11:07 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Een papegaai coorigeren wordt lastig. Een papegaai heeft de intelligentie van een kind van rond de 4 jaar. en ook negatieve aandacht is aandacht.

Het beste wat je kan doen is afleiden. probeer de 5 stapjes is uit.
Bericht Maandag 11 Mei 2009 11:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

marieke, misschien dat je de link met de 5 stappen nog hebt dan heeft Kootje er wat aan. ik kan hem niet vinden.

alvast bedankt.
Bericht Maandag 11 Mei 2009 12:08 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het 5 stappen protocol

http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html
Bericht Maandag 11 Mei 2009 12:36 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik was ook aan het zoeken, maar ja moest ook even tussendoor werken
Bericht Maandag 11 Mei 2009 12:44 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb hem onder favorieten staan. Een aantal topics heb ik daarin gezet. Vandaar Wink
Bericht Maandag 11 Mei 2009 12:55 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dank je wel Esjo
Bericht Maandag 11 Mei 2009 1:05 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Thuis heb ik dat wel, maar niet hier op het werk.
Maar in ieder geval bedankt
Bericht Maandag 11 Mei 2009 1:06 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hoihoi,

Eerst en vooral is het zeker belangrijk dat je Kootje in zijn kooi gaat doen als je niet thuis bent want hij heeft duidelijk al bewezen dat hij er een ware ravage van maakt en eens een stopcontact of kabel te pakken krijgen zou het een radicale ramp kunnen worden. Probeer inderdaad de 5stapjes eens uit maar wees ervan bewust dat niets van vandaag op morgen zal lukken en dat kootje wel eens ff wat opstandig kan zijn maar dit gaat voorbij, alle gaaitjes hebben zo'n periode waar ze je ff gaan testen. Verder is een speelboom ook leuk ja en zeker niet uit zichzelf heel het huis laten doorgaan als ie zo doet, is niet echt aan te raden.
Bericht Maandag 11 Mei 2009 1:43 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:05 am
  Berichten van afgelopen: