Spenen?????

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is dat de vitamine d3? Die maken ze aan dmv daglicht?

HPC (ik neem aan dat je die bedoelt?) is vrij vet. De vetste pellet die er bestaat naar mijn weten.
Bericht Maandag 10 December 2007 11:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja klopt in beide gevallen.
Bericht Dinsdag 11 December 2007 8:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Greet,

Hoe is he eigelijk met Zazou??
Ik hoor niets meer van je en was even benieuwd.
Bericht Woensdag 12 December 2007 2:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by swanny
een jonge grijze van 12 weken moet je op 1 voeding houden, het beste voor het slapen gaan. als je dat niet doorzet wordt hij lui en zal zijn hele leven pap willen en dat gaat niet. Harrison is een goede pellet. Scenic is even goed, zoniet iets beter. ze eten het alleen minder graag, omdat ze eraan moeten wennen. Scenic drijft in het water en is niet te vergelijken met andere gekleurde pellets. de ontlasting gaat er ook niet van stinken. Als je contact opneemt met dierenarts Hedwig v d Horst bij het NOP kan die je wel vertellen welke pelletsoort van scenic je moet nemen om een jonge vogel te voeren. dat is dus anders dan pap. je kunt hem zo makkelijk wennen aan d egewone pellet.
ik ben er wel enthousiast over, maar heb er geen aandelen in.
een jonge vogel moet je met "zacht" voer omwennen van de pap af. Je moet je zaad 12 uur laten weken en dat geven, dan is het zacht. wel hele kleine hoeveelheden en na een halve dag weggooien en vers geven. omdat het zacht is kunnen ze het goed eten en wennen zo ook snel over naar gewoon zaad.
Het klinkt hard, maar stop met die pap op 12 weken en doe allen een avondmaal geven voor het slapen.

ps het is normaal dat een vogel tegen die tijd minder gaat eten en afvalt. gebeurt bij natuurbroed vogels ook. zolang ze levendig blijven is er niets aan de hand
MvG

ik wil even kwijt dat als vogels teveel afvallen dit wel degelijk kwaad kan,wat ik er van weet is dat ze gemiddeld 10 procent mogen afvallen van hun lichaamsgewicht ,is dit meer dan is de kans dat de vogel vatbaar word voor ziekte groter.
Ik ben wel met je eens dat je ze moet stimuleren maar tot op een bepaalde hoogte....

ps

dit is geen aanval hoor!! Wink
Bericht Woensdag 12 December 2007 3:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Teveel is nooit goed, maar afvallen bij vogels door zelfstandig worden is een normaal verschijnsel.... Wink
Binnen een limiet natuurlijk, dat ben ik met je eens!
Bericht Woensdag 12 December 2007 3:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Teveel is nooit goed, maar afvallen bij vogels door zelfstandig worden is een normaal verschijnsel.... Wink
Binnen een limiet natuurlijk, dat ben ik met je eens!
`

precies Pino was nl teveel in gewicht teug gelopen en heb in overleg met de kweker besloten toch wat pap te voeren tot hij echt zelfstandig zijn hoeveelheid voer tot zich neemt.
Ik bedoelde bij mijn stukje wat is schreef dat,de ene vogel de andere niet is.
Pino gaat nu steeds beter eten maar heeft toch wat moeite met de overschakeling(laatbloeier Laughing ).
Bericht Woensdag 12 December 2007 6:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm hoeveel was hij afgevallen dan? Sad Sommige vogels zijn inderdaad wat sneller. Er zijn ook vogels die de pap blijkbaar te lekker vinden. Rolling Eyes
Bericht Woensdag 12 December 2007 11:29 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hmmm hoeveel was hij afgevallen dan? Sad Sommige vogels zijn inderdaad wat sneller. Er zijn ook vogels die de pap blijkbaar te lekker vinden. Rolling Eyes

hij viel in 2 dagen ruim 30 gram af...schrok er een beetje hij krijgt nu 1x daags pap en voor de rest zaden en groenten/fruit... gaat weer helemaal zoals t hoort Wink
Bericht Zaterdag 15 December 2007 2:47 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah oké. Da's inderdaad veel. Ik weet niet of dat overdreven veel is voor een grijsje? Ze mogen 10 procent verliezen, maar ik snap dat je geen zin hebt om af te wachten tot hij die 10 procent heeft gepasseerd. Embarassed
Bericht Zaterdag 15 December 2007 7:57 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ah oké. Da's inderdaad veel. Ik weet niet of dat overdreven veel is voor een grijsje? Ze mogen 10 procent verliezen, maar ik snap dat je geen zin hebt om af te wachten tot hij die 10 procent heeft gepasseerd. Embarassed

ja 10 procent is normaal maar,hij was daar dus na dat afvallen goed overheen vandaar mijn bezorgdheid Embarassed

maar goed alles is weer ok en hij is nu zelfs iets boven zijn gewicht dus das goed Cool
Bericht Zondag 16 December 2007 6:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah oké.. Kan me dan voorstellen dat je besluit het iets rustiger aan te doen. Very Happy
Bericht Zondag 16 December 2007 9:50 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ah oké.. Kan me dan voorstellen dat je besluit het iets rustiger aan te doen. Very Happy

ja dan nog maar ff 1 papje voor t slapen gaan...ik heb zoiets van dan doet ie er misschien iets langer over, maar liever dat als een vogel die niet lekker in zijn veertjes zit.
Misschien mutsserig Laughing Laughing maar hij gaat nu zijn andere voer steeds meer eten dus dat is een goed teken,zijn krop is nu beter gevuld kan het nu zien eerst was ie echt te leeg.
Bericht Maandag 17 December 2007 7:44 am
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Fijn dat het nu allemaal goed gaat. Tja soms duurt het wat langer voor ze zelfstandig zijn.
Bericht Maandag 17 December 2007 8:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh hij komt er wel.. Very Happy Het duurde gewoon ietsje langer.. Cool
Bericht Maandag 17 December 2007 9:48 am
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

precies Pino is net z'n mammie Laughing
Bericht Maandag 17 December 2007 4:35 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:07 am
  Berichten van afgelopen: