|
|
|
joja
Kuikentje
| stille papegaai? |
|
|
Ik ha ddit al ergens anders geplaatst vorige week maar helemaal geen reacties dus heb even een nieuw onderwerp aangemaakt..
Japie zegt nu dus af en toe HALLO maar ik heb hem nog nooit horen fluiten..is dat wel normaal? Hij is dus helemaal stil, op nu ongeveer 3 x per dag hallo na, en als je tegen hem praat zegt hij soms (vaker niet dan wel) KRA!
Hij zit ook niet te oefenen of te brabbelen..
Ook op het gekwetter van Jodie ons parkietje of op geluiden van andere papegaaien (lang leve youtube) reageert hij niet
Ik vind het op zich niet erg dat hij niet zo veel praat maar ik lees eigenlijk overal dat als ze niet gaan praten dat ze dan in elk geval geluidjes nadoen of mooi fluiten dus ik vraag me af of het wel normaal is dat hij zo stil is..
Verder is hij wel levendig en hij eet goed dus ik denk niet dat hij ziek is..
Zijn er hier meer mensen met zo'n stille willie? |
Zondag 7 Maart 2010 5:00 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Er is geen enkele garantie op praten voor een papegaai. Er zijn er die je oren van je kop kletsen, er zijn er die praten wat rustiger, sommige enkele woordjes en sommige niet.
Zo te lezen zijn zijn stembanden (als ze die hebben), in orde, en heeft hij gewoon geen zin. Misschien kijkt hij liever naar anderen. En fysiek is ook alles goed (lees ik), heeft Japie al eens een check-up gehad ?
Als ik jou was zou ik het loslaten........................wie weet  |
Zondag 7 Maart 2010 5:43 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Jojo hier praat helemaal niet. zegt af en toe ho en whaaaa whaaa whaa. Als dat 3 x 5 minuten is, is het veel.
pipo van mijn achterburen praat helemaal niet, alleen als je kaas hebt, dan kan hij ineens praten.
je hebt gewoon een gaai die niet praat. je moet het positief zien, hij praat niet, maar hij schreeuwt ook niet. en geloof me, vele zouden dat heeeeeel graag willen |
Zondag 7 Maart 2010 7:17 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet dat jij je gaai nog niet zo heellang hebt. onze grijze begon pas na een jaar echt te fluiten en te p[raten. daarvoor deed ze haar bek niet open. echt niet. ik weet dat geduld hebben soms heel moeilijk is, maar ik kan je zeggen dat het wel loont.
wacht het gewoon af en doe gewoon zoals je altijd doet. klets lekker tegen je gaai en laat de radio zachtjes aan als je weg gaat. op een dag wordt je dan aangenaam verrast. echt waar, het kan alleenheel erg lang duren |
Maandag 8 Maart 2010 7:46 am |
|
|
joja
Kuikentje
Bedankt voor de reacties
Natuurliijk heb ik geduld, en het maakt me ook niet zo veel uit of hij wel of niet gaat praten of fluiten, hij is gewoon hartstikke lief maar ik vroeg me af of het wel normaal is..en gelukkig blijkt dat zo te zijn! |
Maandag 8 Maart 2010 4:15 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Gewoon lekker jezelf zijn en stimuleren door b.v. sprookjes, kinderliedjes, disney cd's. En wat ook leuk is voor je gaai is de dvd van PollyVision. Deze dvd is uitsluitend voor papegaaien, alle soortgenoten komen langs.....................met geluid.
Succes samen. |
Dinsdag 9 Maart 2010 8:49 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik weet niet hoe oud hij is (kan er ook mee te maken hebben), of hoe lang julie hem precies hebben, maar ik lees hier boven dat het helemaal niet zo lang is, dus heel waarschijnlijk moet hij nog alles gewoon worden en een beetje op zijn gemak komen. Gewoon lekker tegen hem praten en hem overal bij betrekken, dan komt hij vanzelf los.
(Of niet, maar geloof mij, later zal je pas inzien wat voor een geschenk uit de hemel een stille papegaai is ) |
Woensdag 10 Maart 2010 9:49 pm |
|
|
|
|
joja
Kuikentje
Japie begint een beetje los te komen! Hij begint nu af en toe te fluiten en ik heb ook een paar nieuwe woordjes gehoord, eerst zei hij alleen maar hallo en nu fluit hij dus ook en ik heb hem Japie en Lekker horen zeggen..en I Love you.
Verder nog wat onverstaanbaar gebrabbel maar het gaat dus opeens heel snel..eergister nog niks en nu al 3 nieuwe dingen heel duidelijk  |
Zaterdag 20 Maart 2010 1:04 pm |
|
|
esjo
Moderator

Leuk zeg Het kan snel gaan ineens  |
Zaterdag 20 Maart 2010 8:31 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hey, wat leuk zeg. Kan nu wel eens wat minder stil gaan worden maar zoals ik het lees ben je daar supergelukkig mee. Leuk hoor.  |
Zondag 21 Maart 2010 9:14 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Hier gaan ze ook explosief te werk hoor eerst een tijdje rondkijken en afluisteren, en dan spugen ze er in een keer een heleboel nieuwe woorden uit. En dan weer afluisteren en uitspraak verbeteren, en zie je alleen die tandwieltjes draaien  |
Zondag 21 Maart 2010 10:04 am |
|
|
Spetter
Vlieger
Ze blijven je verbazen  |
Zondag 21 Maart 2010 10:07 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:08 am